Zastava Yugo 45 za pokretanje koristi ugalj i drva

Zastava Yugo 45 za pokretanje koristi ugalj i drva

Zastava Yugo 45 za pokretanje koristi ugalj i drva

Cene goriva u zadnje vreme vrtoglavo rastu u celom svetu. Međutim, stanovnici naprednih zemalja još uvek se nekako nose sa tim problemom, dok je kod nas situacija krajnje deprimirajuća. Anton Peterka je još pre nekoliko godina pronašao rešenje, tako što je napravio Yuga na hibridni pogon, koji baš i ne zadovoljava Euro 3 normu, ali dobro dođe u ovoj krizi.

Cene goriva u zadnje vreme vrtoglavo rastu u celom svetu. Međutim, stanovnici naprednih zemalja još uvek se nekako nose sa tim problemom, dok je kod nas situacija krajnje deprimirajuća. Anton Peterka je još pre nekoliko godina pronašao rešenje, tako što je napravio Yuga na hibridni pogon, koji baš i ne zadovoljava Euro 3 normu, ali dobro dođe u ovoj krizi.

Naime, gospodin Anton Peterka je sa mehaničarskom ekipom preradio svoj Yugo 45 proizveden 1985. godine, tako da sada ide na hibridni pogon, koji slobodno možemo nazvati ’ugljeno-drveni pogon’. Ovaj proces je inače star već 125 godina, a zasniva se na principu nepotpunog sagorevanja drveta. Zbog nedostatka vazduha, stvaraju se gasovi, čija je zapaljivost jednaka zapaljivosti benzinskih para. Naravno, ekonomičnija vožnja za sobom vuče i slabije performanse, a to znači i pad snage sa 45 na 27 konjskih snaga, a maksimalna brzina iznosi 80 km/h.

Arhiva - Auto Portal