Vozili smo Novi Polo 1.6 TDI

Vozili smo Novi Polo 1.6 TDI

Vozili smo Novi Polo 1.6 TDI

Posle skoro trideset i pet godina od kada je prvi Polo nastupio na automobilsku scenu stiže nam novi Polo u  svojoj petoj generacijskoj verziji i uočljivo izgleda bolje nego ikada.

Posle skoro trideset i pet godina od kada je prvi Polo nastupio na automobilsku scenu stiže nam novi Polo u svojoj petoj generacijskoj verziji i uočljivo izgleda bolje nego ikada, pa sa punim pravom cilja na sam vrh klase.  

Na prvi pogled novi Polo potpunim redizajnom vidno se razlikuje od svog predhodnika i veoma je primetna usaglašenost sa ostatkom Volkswagenove ponude. Primetno je i da Polo svog većeg brata Golfa sledi u stopu kako po pitanju dizajna tako i kada je reč o tehničkim rešenjima.

Ono što su Volkswagenovi dizajneri, na čelu sa legendarnim Walterom de Silvom, započeli sa Sciroccom, nastavili sa Golfom i Golfom Plusom, zaokružili su sa novim Polom. Oštre i precizne linije zaslužne su za jednostavnost i sklad, dok prošireni blatobrani i spuštena prednja maska doprinose sportskom izgledu. Silueta oštrih i istovremeno jednostavnih linija stvara osećaj nižeg i šireg vozila nego što on zapravo jeste. Novi Polo narastao je za 54 mm, dužina je i dalje ispod četiri metra i iznosi 3970 mm, širina je sada 1682 što je 32 mm više od predhodnika a krovna linija je snižena za 14 mm i iznosi 1453 mm.

Rad Volkswagenovih dizajnera je ovog puta izbio u prvi plan i dobijen je automobil koji sigurno neće biti neupadljiv mali gradski auto već će na prvi pogled skretati pažnju u šta smo se i sami uverili. Sudeći po reakcijama na koje smo naišli novi Polo privlači jednako interesovanje kako mlađih tako i starijih kupaca, ali i pripadnica lepšeg pola.

Najupadljivije promene uočljive su na prednjem delu vozila gde se ističu upadljivi farovi koji zajedno sa uzanom maskom hladnjaka daju agresivnost i sportski izgled. Takođe veoma zanimljiv detalj je donji deo branika, izvučen u svojevrsni prednji "spojler" koji pored estetike ima i bezbednosni efekat u sudaru sa pešakom. Zaobljene linije prethodnika izgubili su se i u novim oštrim linijama koje su izražene čak i na retrovizorima u kojima su smešteni pokazivači pravca izrađeni od led dioada. 

Što se tiče unutrašnjosti uočljiva je pre svega odlična ergonomija i preglednost. Na klasično oblikovanoj središnjoj konzoli sve kontrole se nalaze na očekivanim mestima što omogućava njihovo lako korišćenje. Unutrašnjost nudi više mesta od predhodnog modela, prostor za kolena na zadnjoj klupi povećan je za osam milimetara, a vozaču i suvozaču je na raspolaganju 22 mm više prostora u području ramena. Maksimalna zapremina prtljažnika sada iznosi 280 litara, a može se proširiti na 952 litra.

Primetna je odmerena upotreba hromiranih detalja što govori o Polovim ambicijama za stvaranje "nove klase". Minimalistički osmišljena instrument tabla sa velikim analognim pokazivačima i digitalnim displejem u sredini omogućava odličnu preglednost.

Sedišta su moramo priznati prilično udobna, što smo mogli da zaključimo posle duže vožnje, iako nam na prvi pogled nisu izgledala tako.

Velika pažnja posvećena je sigurnosti, o čemu govore i nedavno dobijenih maksimalnih pet zvezdica na EuroNCAP testu. Prilikom frontalnog sudara čvrstoća auta povećana je za 50%, a kod bočnog udarca za 20%. Uprkos značajnom sigurnosnom napretku, novi Polo je za 7.5% lakši od modela prodhodne generacije.

Na našem tržištu u ponudi je dostupno 6 agregata, tri benzinska i tri dizel, u tri paketa opreme Trendline, Comfortline i Highline.

1.2 MPI sa 44 kW / 60 KS
1.2 MPI sa 51 kW / 70 KS
1.4 MPI sa 63 kW / 85 KS
1.6 TDI sa 55 kW / 75 KS
1.6 TDI sa 66 kW / 90 KS
1.6 TDI sa 77 kW / 105 KS

Ispod haube testiranog Pola nalazio se 1.6 TDI common-rail turbodizel agregat snage 55 kW / 75 KS sa trendline paketom opreme. Zapremina agregata je 1.598 kubika snage 75 ks pri 4.000 o/min, obrtni moment od 195 Nm dobijen je u rasponu od 1.500 do 2.500 o/min. Motor ispunjava Euro 5 normu o emisiji štetnih gasova.

U vožnji je ovaj motor u kombinaciji sa petostepenim manuelnim menjačem izrazito elastičan. Menjač je precizan i primetno prilagođen smanjenju potrošnje što je najizraženije u petoj brzini prenosa, koja je primetno "duža" što se u vožnji na auto putu moglo primetiti obzirom da je buka motora smanjena kao i broj obrtaja pri većoj brzini. Pozicija vozača je odlična a podešavanje volana po visini i dubini kao i podesiva sedišta u tri pravca doprinose da vožnja u novom Polu predstavlja spoj udobnosti i dinamike.

Prema fabričkim podacima Polo 1.6 TDI dostiže maksimalnu brzinu od 170 km/h a od 0 do 100 km/h stiže za 14 sekundi.

Automobil je prilagođen gradskoj vožnji ali se odlično snalazi u vožnji van gradskih ulica. Lošiji putevi koji kod nas nisu retkost sigurno neće narušiti njegovu udobnost.

Potrošnja goriva voženog modela je u kombinovanom režimu vožnje oko 5 l na 100km. Umerenijom vožnjom sigurno se može očekivati da potrošnja bude ispod 5 litara dok vozački entuzijasti i ljubitelji samokontrole mogu dovesti potrošnju ovog modela na 4.2l prosečne potrošnje na 100 km. 

Cena Volkswagen vozila uvek je bila nešto veća od konkurenata u klasi ali pored veće cene uvek nudi nešto više i predstavlja vrlo dobar odnos uloženog novca i dobijenog kvaliteta. Pretpostavljamo da će novi Polo starijem bratu Golfu preuzeti jedan manji deo kupaca, a konkurenciji zadati vrlo težak zadatak.

Cena testiranog modela u firmi Amarket Auto, ovlašćenog dilera i servisera Volkswagen vozila, iznosi  16.504 evra, dok se osnovna verzija Pola sa motorom od 1.2 l i 60 Ks može kupiti već za 10.999 evra.

Što se tiče servisa vlasnike novog Pola očekuje servisiranje na svakih 15.000 Km. Dajemo vam okvirne cene kada su u pitanju modeli benzinac 1.2 i model koji smo vozili dizel 1.6.

15.000 Km – zamena ulja i filtera ulja (1.2 - 7.000, 1.6 TDI - 8.000 din)
30.000 Km - Ulje, filter ulja, filter polena i filter goriva (1.2 - 13.000, 1.6 - 14.000 din),
45.000 - Ulje i filter ulja (1.2 - 7.000, 1.6 - 8.000 din),
60.000 Km - Ulje, filter ulja, filter polena i filter goriva + svećice za benzinca (1.2 - 17.000, 1.6TDI - 14.000 din).

Što se tiče prve registracije Agencija Tandem, zastupnik Milenijum osiguranja, kaže da ukupni troškovi prve registracije za osnovni model Pola sa benzinskim motorom od 1.2 sa 44 kW iznose 14.200 din, dok za model sa dizel motorom 1.6 TDI sa 55 KW ukupni troškovi prve registracije iznose 19.150 din.

Peta generacija Volkswagen Pola ima velike predispozicije da zavlada u svojoj klasi i postane ono što je Golf u svojoj klasi. Hoće li mu to poći za rukom vreme će pokazati, ali ono što je sigurno je to da ovaj mališan ima svoje adute.

Ostale slike sa testiranja pogledajte u našoj galeriji Test Novi Polo.

Oficijalne slike novog Pola za pozadinu vašeg monitora možete preuzeti u našoj galeriji Novi Polo.

Tehničke karakteristike modela Volksvagen Polo 1.6 TDI sa 55 kW / 75 KS

Motor
Radna zapremina, (litara/cm³) 1.6 / 1598
Konstrukcija motora 4-cilindrični dizel motor
Maksimalna snaga KW (KS) 55 (75)
Maksimalan obrtni moment Nm pri 1/min 195 / 1500 - 2500
Kategorija emisije izduvnih gasova Euro 5
Menjač Manuelni 5
Performanse
Maksimalna brzina, (km/h) 170
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 14
Dimenzije i masa
Dužina, (mm) 3970
Širina, (mm) 1682
Visina, (mm) 1453
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2470
Zapremina prtljažnika (l) 280/952
Zapremina rezervoara (l) 45
Masa praznog vozila (kg) 1157
Potrošnja goriva
U gardu, (l/100km) 5.1
Na otvorenom putu, (l/100km) 3.6
Kombinovano, (l/100km) 4.2
Vrsta goriva Dizel


Za sve dodatne informacije:

Amarket Auto d.o.o. - Kragujevac

Kraljevačkog bataljona 235/2
Telefoni - 034/354-616
Faks - 034/308-025
Sajt - www.amarket-auto.rs

Tekst: Srđan Petrović
Foto: Bojan Vesković

pratite autoportal