Vozili smo: Lancia Ypsilon

Vozili smo: Lancia Ypsilon

Vozili smo: Lancia Ypsilon

Na prvi pogled, reč o sasvim običnom gradskom automobilu, ali Lancia Ypsilon je više od toga, jer se i te kako ističe svojim stilom, dizajnom, kvalitetom enterijera, jednom rečju specifičnošću čiji cilj je jedinstvenost.

Na prvi pogled, reč o sasvim običnom gradskom automobilu, ali Lancia Ypsilon je više od toga, jer se i te kako ističe svojim stilom, dizajnom, kvalitetom enterijera, jednom rečju specifičnošću čiji cilj je jedinstvenost.

Supermini model italijanske kompanije premijerno je predstavljen u Rimu 1996. godine, kao naslednik modela Y10. Automobil se pokazao izuzetno uspešnih, a u prva dva meseca prodato je 42,000 modela. Prva generacija, koja se proizvodila punih sedam godina (1996-2003), je ulaskom u novi milenijum osvežena, a nakon 800,000 proizvedenih modela, septembra 2003. predstavljena je druga generacija.

Druga generacija Ypsilona će ostati upaćena po tome što predstavlja jedan od najuspešnijih Lancijinih modela, kada je reč o prodajnim rezultatima, kao i po tome što je poslednja generacija ovog modela koja se proizvodila u Italiji.

Aktuelna, treća generacija je predstavljena prošle godine, na sajmu automobila u Ženevi. Novi model više nije zasnovan na Fiat Puntu, veće je radi smanjenja troškova dobio Fiat Mini platformu, koju deli sa Fiatom 500 i Pandom, a novina je i da je proizvodnja preseljena u Poljsku.

Elegantan dizajn delo je Alberta Dilila, šefa "Centro Stile Lancia" dizajnerskog centra italijanske kompanije.

Spoljašnjim izgledom Ypsilona dominiraju hromirana maska hladnjaka kao i prepoznatljiva dvobojna karoserija, koja čini ovaj automobil još elegantnijim. Zanimljiv detalj su ručice na zadnjim vratima, skrivene nadomak C stuba, a treba pohvaliti oblik svetala, detalj zaista svojstvem jedino Lancijim modelima, a koji osim na Ypsilonu možemo videti i na Delti.

Već prilikom ulaska u automobil, može se zapaziti da se Ypsilon razlikuje od svojih rivala. Sedišta su presvučena kvalitetnim materijalom i uopšteno govoreći, su udobna, mada je naslon nešto tvrđi, što može predstavljati problem pri dužim vožnjama. Uprkos činjenici da je reč o malom gradskom automobilu, ima dovoljno mesta za vozača i suvozača.

U unutrašnjosti nema baš puno pretinaca za odlaganje sitnica (telefona, naočara, novčanika), ali ako uzmemo u obzir da je Ypsilon "ženski" auto, dame će mesta za to naći u svojim torbama, pa im to neće predstavljati problem.

Završna obrada kao i izbor materijala kojima je pokrivena instrument tabla je za svaku pohvalu i bez sumnje će kvalitetom ostaviti utisak na svakog ko se nađe u kabini. Dodatni prostor u prednjem delu dobijen je neobičnim pozicioniranjem menjača. Osim stilskog i praktičnog razloga za to, vozaču je omogućena i veća preciznost prilikom promene stepena prenosa, a menjač kratkim hodom izuzetno lako ulazi u sve brzine.

Središnje postavljene skale brzinomera i obrtomera, iako upotpunjuju neobičan izgled kokpita, ne mogu se pohvaliti preteranom preglednošću, makar za onoga koji upravlja automobilom.

Automobil koji smo imali prilike da vozimo na testu, dolazi sa "Gold" paketom opreme i cenom od 11,250 evra, dok mu se pod haubom nalazi 1.2-litarski Fire Evo II benzinski moto, sa 69 KS. Da su u Lanciji osim na dizajn vodili računa o celokupnom utisku pobrnuio se ovaj agilni i živahni motor, koji zadovoljava sve uslove gradske vožnje, a za lakše manevrisanje u urbanim uslovima, kao i za parkiranje tu je već poznati City servo sistem.

Ypsilon neće podbaciti ni na otvorenom putu, mada je potrebno snažnije stisnuti papučicu gasa, dok je za lakše preticanje neophodan veći broj obrtaja.

Prema tvrdnjama iz kompanije prosečna potrošnja motora na ovom modelu je 4.9 lit/100 km, dok smo mi na testu, vozeći kombinovanom vožnjom ostvarili prosečnu potrošnju od 5.8 litara.

Lancia Ypsilon je pravi "ženski" automobil, što nikako ne znači da se neće dopasti i muškom delu populacije. Svojim izgledom i stilom odskače od svoje konkurencije i predstavlja pravi mali automobil za uživanje u gradskoj vožnji.

Tehničke karakteristike modela Lancia Ypsilon:

 

Motor
Radna zapremina, (litara/cm³) 1.2 /1242
Vrsta motora 4-cilindarski Fire Evo II
Maksimalna snaga (kW/KS) 51/69
Maksimalni obrtni moment (Nm/ o/min) 102 / 3000
Kategorija emisije izduvnih gasova Euro 5
Menjač Manuelni 5 + hod unazad
Performanse
Maksimalna brzina, (km/h) 163
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 14.5
Dimenzije i masa
Dužina, (mm) 3842
Širina, (mm) 1875
Visina, (mm) 1520
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2388
Zapremina prtljažnika (l) 245
Zapremina rezervoara (l) 40
Masa praznog vozila (kg) 965
Potrošnja goriva
U gradu, (l/100km) 6.4
Na otvorenom putu, (l/100km) 4.1
Kombinovano, (l/100km) 4.9
Vrsta goriva Benzin
Emisija CO2 (g/km) 115

Cena osnovnog modela, sa 1.2-litarskim Fire Evo II motorom i Silver paketom opreme iznosi 10,990 evra. Lancia za ovaj model nudi dva paketa opreme, pomenuti Silver i Gold, a posebno treba pohvaliti izuzetno širok spektar dodatne opreme.

Garancija za Lanciju Ypsilon, kao i za sva vozila Fiat Grupe, obuhvata ugovornu garanciju na vozilo u trajanju od 24 meseca, garanciju na boju u trajanju od 36 meseci, kao i osmogodišnju anti-korozivnu zaštitu. Sve intervencije pokrivene ovom garancijom dostupne su pod istim uslovima za sve Fiatove servisne centre, kako u Srbiji tako i u inostranstvu.

Što se tiče troškova za prvu registraciju Lancije Ypsilon, iz agencije Largo ID navode da sa polisom osiguranja, svim taksama, tablicama, saobraćajnom dozvolom i tehničkim pregledom troškovi iznose 18,966 dinara.

Još fotografija sa testiranja pogledajte u našoj galeriji Test Lancia Ypsilon.

N. Lasica - Auto Portal
Foto: Marko Jevtić