Vozili smo Jeep Compass Sport

Vozili smo Jeep Compass Sport

Vozili smo Jeep Compass Sport

Jeep Compass, model američkog Chryslera, u svom drugom izdanju, pokušao je da izađe iz senke znatno poznatijih modela, poput Wranglera i Grand Cherokeeja. 

 
Od Wranglera je i dalje previse daleko daleko, dok se Grand Cherokeeju približio pre svega po izgledu. U kompaniji se nadaju da će sa novim izgledom ostvariti znatno bolje prodajne rezultate od prethodne generacije i tu leži težina i značaj novog modela.
 
Istorija džipa počinje pred sam početak II svetskog rata, 1938. godine, kada je prvo vozilo ovakve vrste napravljeno za potrebe američke vojske. Ubrzani razvoj džipa počinje 1941. godine, modelom Willys MB. Prvi civilni modeli napravljeni su 1945. godine, što džip čini najstarijim "off-road" i SUV brendom na svetu.
 
Što se modela Compass tiče, on je prvi put predstavljen 2002. godine na sajmu u Detroitu, kao konceptno vozilo. Njegova serijska proizvodnja počinje 2006. godine. Jedan je od prvih kompaktnih SUV krosovera američke kompanije.
 
2011. godine Compass je dobio novi izgled, koji neodoljivo podseća na Chryslerov poznatiji model, Grand Cherokee, pritom zadržavajući sopstveni identitet. 
 
Promene u izgledu se odnose pre svega na novi branik i masku hladnjaka, svetlosne grupe (uključujući i nova LED svetla), poklopac motora i blatobrane, kao i 17-inčne felne od livenog aluminijuma.
 
Dizajnere Jeep-a ćemo ovde izgrditi, jer količina promena na zadnjem delu navodi na pomisao da svi radovi na Compassu nisu završeni. Jednostavno, izgleda kao da su na zadnjem delu stali, jer osim malog spojlera, ovde nema šta izdvojiti.
 
Što se tiče enterijera, tu je napredak u odnosu na prethodnu generaciju očigledan. Enterijer odgovara premijum krosover klasi u kojoj se Compass nalazi a visok kvalitet materijala, hromirane elemente, kožna sedišta daju poseban ugođaj u vožnji.
 
Prostora ima dovoljno i sedišta su uprkos izraženim bočnim osloncima za telo dosta komotna, pa i vozač i preostala četiri putnika uživaju u ponuđenom komforu. Položaj za upravljačem, raspored komandi i preglednost su sasvim dobro prilagođeni vozaču.
 
Pri dizajniranju naslona za ruku vodilo se računa da bude prilagodljiv različitim vozačima tako da je napravljen kao klizni naslon za ruku koji se može pomeriti do 7 cm napred.
 
Nama je za test na raspolaganju bila slavljenička verzija "The 70th Anniversary" koja ima posebnu draž posto na delovima enterijera ima posebna obeležja u ime  "slavljeničke" verzije.
 
U poređenju sa nekim rivalima iz SUV segmenta, Compass nema toliko veliki prtljažnik (458 litara), ali se obaranjem zadnjih sedišta dobija pozamašan prostor, koji može poslužiti za prevoz većeg tereta. Osim zadnjih i suvozačevo sedište je potpuno oborivo.
 
U kompaniji su posebno ponosni na Uconnect sistem, koji donosi mogućnost hands-free telefoniranja, povezivanjem telefona preko Bluetooth uređaja. 
 
Takođe, ovaj sistem omogućava povezivanje muzičkog uređaja (iPod-a ili MP3 plejera), preko pomoćnog 3.5-milimetarskog ulaza.
 
Model koji smo mi vozili, pod haubom ima 2.2-litarski CRDI dizel motor, sa 163 KS, koji predstavlja odlično rešenje za ovaj krosover težak tek nešto preko 1600 kilograma. Za ubrzanje do 100 km/h mu je potrebno nešto ispod 10 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 201 km/h.
 
Pomenuti agregat dolazi sa varijabilno kontrolom faze ventila, a elektronski kontrolisano vreme njihovog rada se stalno podešava kako bi pružilo maksimalnu snagu odnosno optimalnu potrošnu goriva.
 
Kada je reč o potrošnji, prema fabričkim podacima ona iznosi 6.6 l/100 km, ali će svakako zavisiti od individualnog načina vožnje. Tokom naše kombinovane vožnje po gradu i na otvorenom prosečna potrošnja je iznosila 7.8 l/100. Za optimalniju potrošnju u uslovima vangradske vožnje, brine se 6-stepeni manuelni menjač. Emisija ugljen dioksida iznosi 172 g/km. Treba istaći da Compass ima ekološki sistem izduva, koji smanjuje emisiju prilikom pokretanja automobila.
 
Zapremina rezervoara, odnosno autonomija ovog modela, je nešto čime se ovaj model ne može baš pohvaliti. Zapremina rezervoara iznosi 51 litar što ovom modelu daje autonomiju, pri 7.8 l/100 od 650km. Ako se uzme u obzir da ne možete voziti do poslednjeg litra i da gorivo morate sipati kada se upali rezerva, gorivo cete morati sipati u proseku posle predjenih 550km.
 
Jeep Compass, u paketu opreme Sport, koji smo imali na testu, može da se pohvali izuzetno velikom ponudom opreme - centralna brava, električni podizači, spoljni retrovizori sa grejanjem, klima uređaj, tempomat, podešavanje vozačevog sedišta povisini, daljinsko otključavanje, CD radio prijemnik, upravljač presvučen kožom, bočni vazdušni jastuci, uz brojne bezbednosne sisteme.
 
Pogon na sva četiri točka sa Freedom Drive II sistemom donosi 4WD LOCK, za maksimalnu trakciju u najtežim uslovima vožnje. Ovaj sistem se aktivira podizanjem hromirane ručice u obliku slova "T", smeštene u konzoli. Oba režima rada uključuju i kontrolu proklizavanja pri kočenju, elektronsku kontrolu stabilnosti, pomoć pri kočenju, sistem protiv prevrtanja vozila kao ABS sistem sa detekcijom neravnog puta.
 
Sistem pomoći pri kretanju uzbrdo pomaže vozaču kada pokreće vozilo sa mesta na uzbrdici tako što održava nivo pritiska kočnice nakratko nakon što vozač pomeri stopalo sa pedale kočnice. Ukoliko se ne doda gas u nekom kratkom vremenu nakon što vozač skloni stopalo sa pedale kočnice, pritisak na kočnicu će se prekinuti.
 
Za zaštitu od krađe, osim alarma koji se nalazi u standardnoj opremi, brine se i "Sentry Key Engine Immobilizer" sistem (imobilizator motora).
 
Iako mu neki zameraju sličnost sa modelom Grand Cherokee ta sličnost mu je u neku ruku i adut na tržištu obzirom da mu je cena prilično niža od modela Grand Cherokee. Jeep Compass pre svega predstavlja dobar kompromis za sve koji traže krosover dobrih voznih karakterijtika na asfaltu i sa pristojnim "off-road" performansama.
 
Tehničke karakteristike Jeep Compass Sport:
Motor
Radna zapremina, (litara/cm³) 2.2 / 2143
Vrsta motora 4-cilindrični CRDI
Maksimalna snaga (kW/KS) 120/163
Maksimalni obrtni moment (Nm/ o/min) 320 / 1400-3600
Kategorija emisije izduvnih gasova Euro 5
Menjač Manuelni 6
Performanse
Maksimalna brzina, (km/h) 201
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 10.9
Dimenzije i masa
Dužina, (mm) 4448
Širina, (mm) 1812
Visina, (mm) 1663
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2635
Zapremina prtljažnika (l) 458-1269
Zapremina rezervoara (l) 51.5
Masa praznog vozila (kg) 1680-1730
Potrošnja goriva
U gradu, (l/100km) 7.9
Na otvorenom putu, (l/100km) 5.9
Kombinovano, (l/100km) 6.6
Vrsta goriva Evro Dizel
Emisija CO2 (g/km) 172

Cena osnovnog modela iznosi 28,990 evra, dok se za model Sport od dodatne opreme nude zatamnjena stakla pozadi (cena 270 evra) i automatski klima uređaj (cena 200 evra).

Osnovna garancija na model Compass iznosi 2 godine, uz neograničen broj pređenih kilometara, dok je garancija na antikorozivnu zaštitu 7 godina, takođe uz neograničeni broj pređenih kilometara.

Što se tiče troškova za prvu registraciju Yarisa u verziji Van, iz agencije Signal Plus, navode da sa polisom osiguranja, taksama, tablicama, saobraćajnom dozvolom i tehničkim pregledom troškovi iznose 73,562 dinara.
 
Ostale slike sa testiranja pogledajte u našoj galeriji Test Jeep Compass Sport
 
N. Lasica - Auto Portal
Foto: Autoportal.rs