Vozili smo Fiat Punto Classic TNG

Vozili smo Fiat Punto Classic TNG

Vozili smo Fiat Punto Classic TNG

Već nekoliko godina najprodavaniji automobil u Srbiji, Fiat Punto Clasic i dalje uspeva da odoli vremenu. Iako je jedno vreme bio u senci novog Fiatovog modela 500L ipak je reč o automobilu koji je mnogo bliži prosečnom kupcu u Srbiji.

 
Ako pored svega ovaj model ima i fabrički ugrađen plinski uređaj onda sigurno postaje još primamljiviji.
 
Punto može da se pohvali dugačkom i uspešnom istorijom. Pod radnim nazivom "Projekat 176", model je predstavljen krajem 1993. godine, kao zamena za zastarelog Una. Prva generacija Punta se proizvodila do 1999. godine, nakon koje je usledila podjednako uspešna druga generacija, koja je donela novi stilski izgled, pritom zadržavajući prepoznatljiv dizajn.
 
Druga generacija je 2003. godine dobila "fejslift", koji je doneo nove promene u stilu automobila, a Fiat je proslavio i 5-milioniti proizvedeni model. Punto je poslužio i kao inspiracija za Grande Punto, predstavljen na sajmu u Frankfuru 2005. godine.
 
Fiat Punto Classic je jedini model putničkog vozila domaće proizvodnje u Srbiji, a njegova proizvodnja u našoj zemlji je počela u aprilu 2009. godine. Svega godinu i po dana kasnije, tačnije u oktobru 2010. godine, proslavljen je jubilarni 30,000-ti Punto iz Kragujevca.
 
Kada uđete u Fiat Punto, dizajn enterijera vas neće ostaviti bez daha, ali daleko od toga da će vas razočarati. Jednostavne komande i prekidači će vozačima koji se po prvi put sreću sa Puntom omogućati da se brzo naviknu. Kvalitet plastike odgovara samoj klasi.
 
Sedište vozača može da se podešava po visini, što osobama različite visine omogućava zauzimanje pravog položaja za vožnju, dok se i upravljač dodatno može podesiti po vertikali.
 
Automobil koji smo mi vozili pod haubom je imao motor zapremine 1242 kubika (1.2 l) sa 60 KS (44 kW) i fabrički ugrađeni plinski uređaj.
 
Tokom vožnje se lako zaključuje da je grad njegova najprirodnija sredina, ali sigurno je i da će vas Punto sasvim dobro poslužiti na otvorenom putu kao i da će vas prevesti do željenog odredišta.
 
Kao što smo već napomenuli glavni adut ovog modela je fabrički ugrađen plinski uređaj. To podrazumeva da su svi delovi uređaja fabrički ugrađeni tokom proizvodnje. Ono što će prvo primetiti svaki vozač koji je vozio automobil sa naknadno ugrađenim plinom, je da se otvor za dopunu goriva nalazi ispod poklopca gde se nalazi i onaj za sipanje benzina. Pošto je otvor uži, aparat za punjenje, sa kojim se srećemo na benzinskim pumpama, ne može direktno da se priključi na njega, pa se uz automobil dobija i adapter koji se pre sipanja jednostavno priključuje na otvor.
 
Plinska boca je ugrađena na mestu rezevnog točka u prtljažniku, čime ne smanjuje njegovu zapreminu. Ovakvo rešenje lišilo je Punto Classic TNG rezervnog točka, a umesto koga se kupcima nudi paket za reparaciju oštećenog pneumatika.
 
Fabrički podaci govore da je kapacitet plinske boce 31 litar (plus nekih dva litra preko toga). Ono što treba pomenuti je da ovaj broj predstavlja 80 odsto kapaciteta same boce, dok je namerno ostavljen slobodan prostor da bi plin kao gas, na visokim temperaturama mogao dodatno da se širi.
 
Sa druge strane, kapacitet rezervoara je 47 litara benzina.
 
Zahvaljujući sistemu za direktno ubrizgavanje plina (sekvent sistem), teoretski ne bi trebalo da bude razlika između ubrzanja i brzine, bilo da se vozi na plin ili benzin. Ovo u praksi sa plinom koji se kod nas prodaje nije slučaj s obzirom da su nijanse u vožnji ipak primetne.
 
Što se potrošnje tiče, fabrički prosek kada je plin u pitanju iznosi osam litara, što je nekih 20 odsto više u odnosu na benzin.
 
Punto Classic TNG dolazi samo sa Dynamic, srednjim paketom opreme, koji uključuje vazdušne jastuke za vozača i suvozača, centralnu bravu, putni računar, metalik boju i klima uređaj.
 
Ono što Dynamic paket ne donosi je ABS, koji nije moguće dobiti ni uz doplatu. Sa druge strane, uz doplatu možete dobiti naslone za zadnja sedišta, kojih nema u okviru samog paketa.
 
Interesantan detalj u opremi predstavlja "city servo", koji pruža poseban ugođaj u gradskoj vožnji. U "city servo" modu, upravljač pruža manji otpor pri okretanju, pa je 3.9 metara dugačak automobil još lakši za manevrisanje. Na otvorenom putu, preporučljivo je isključiti ovu opciju, pa upravljač postaje primereniji takvom vidu vožnje.
 
Glavna karakteristika ovog automobila nije njegov spoljašnji izgled niti njegova unutrašnjost, već činjenica da je prvi model koji na tržište dolazi sa fabrički ugrađenom plinskim uređajem. Pored toga reč o novom automobilu, koji nudi malu potrošnju - osobina koji kupci u Srbiji i te kako znaju da cene.
 
Uspeh Punta na srpskom tržištu objašnjava pored ostalog i njegova cena kao i subvencionisani uslovi kupovine koje je Vlada Srbije omogućila kupcima predhodnih godina.
 
Osnovna cena Fiat Punto Classic TNG modela, sa uračunatim popustom prodavca i PDV-om, iznosi 8,749 evra, dok sa popustom od 1,000 evra po sistemu "staro za novo", Punto Classic TNG možete kupiti za 7,749 evra.
 
Jedini uslov koji morate da ispunite je posedovanje starog vozila, na koji će vam po odjavi iz MUP-a, država odobriti pomenuti popust.
 
Faktor koji može prevagnuti u donošenju odluke o kupovini ovog modela je činjenica da ga je moguće kupiti i na kredit, bez učešća i depozita, na period otplate do 7 godina.

Tehničke karakteristike Fiat Punto Classic TNG:

Motor
Radna zapremina, (litara/cm³) 1.2 / 1242
Vrsta motora 4-cilindrični benzinski
Maksimalna snaga (kW/KS) 60/44
Maksimalan obrtni moment (Nm/ o/min) 102 / 3000
Kategorija emisije izduvnih gasova Euro 4
Menjač Manuelni 5
Performanse
Maksimalna brzina, (km/h) 155
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 14.3
Dimenzije i masa
Dužina, (mm) 3865
Širina, (mm) 1660
Visina, (mm) 1450
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2460
Zapremina prtljažnika (l) 297-1080
Zapremina rezervoara -  benzin / TNG (l) 47 / 31
Masa praznog vozila (kg) 875
Potrošnja goriva
U gradu, (l/100km) 7.1 - benzin, 9.2 - TNG
Na otvorenom putu, (l/100km) 4.8 - benzin, 6.0 - TNG
Kombinovano, (l/100km) 5.6 - benzin, 7.2 - TNG
Vrsta goriva Benzin / TNG
Emisija CO2 (g/km) 116

Garancija za Fiat vozilo obuhvata ugovornu garanciju na vozilo u trajanju od 24 meseca od datuma isporuke vozila kupcu, bez ograničenja u kilometraži, garanciju koja se odnosi na boju, u trajanju od 36 meseci od datuma isporuke.
 

Sastavni elementi karoserije vozila su pod garancijom protiv rđanja izazvane korozijom koja se pojavljuje iznutra. Garancijom se obezbeđuje popravka odnosno zamena bilo kog sastavnog elementa karoserije koji je oštećen korozijom i važi 8 godina od datuma isporuke vozila.

Sve intervencije pokrivene ovom garancijom dostupne su pod istim uslovima za sve Fiatove servisne centre, kako u Srbiji, tako i u inostranstvu). Garancija ne pokriva greške ili neispravnosti u potpunosti ili delom izazvane ili pogoršane neizvršavanjem održavanja propisanog od strane proizvođača.

Što se tiče troškova za prvu registraciju Fiat Punta Classic TNG, Agencija LARGO ID, zastupnik Sava osiguranja, kaže da sa polisom osiguranja, taksama, tablicama, saobraćajnom dozvolom i tehničkim pregledom troškovi iznose 17,927 dinara.

Još fotografija sa testiranja, pogledajte u našoj Test Fiat Punto Classic TNG galeriji.

N. Lasica - Auto Portal
Foto: Srđan Petrović