Vozili smo: Fiat Linea

Vozili smo: Fiat Linea

Vozili smo: Fiat Linea

Italijanski sedan koji se proizvodi u Turskoj, uprkos činjenici da je već četiri godine na našem tržištu, i dalje osvaja svojim izgledom i performansama, kao i cenom koja je i te kako primamljiva kupcima.

Italijanski sedan koji se proizvodi u Turskoj, uprkos činjenici da je već četiri godine na našem tržištu, i dalje osvaja svojim izgledom i performansama, kao i cenom koja je i te kako primamljiva kupcima.

Fiat Linea je premijerno predstavljena marta 2007. godine u fabrici Tofaš u Turskoj, sa namerom da osvoji tržišta zemalja u razvoju. Automobil zasnovan na aktuelnoj Grande Punto platformi je u ponudi italijanske kompanije zamenio model Marea.

Linea je zasnovana na Fiatovoj "SCCS" (Small Common Components and Systems) platformi, čiji prvi predstavnik je 2005. godine bio Grand Punto, a na njoj su napravljeni i Opel Corsa D, Alfa Romeo Mito, a na na nešto široj verziji iste zasnovan je i kragujevački Fiat 500L.

Što se dizajna tiče, njega ne potpisuje nijedna od čuvenih italijanskih dizajnerskih kuća, već je taj zadatak prepušten Fiatovom stilskom centru. Stilski gledano, Linea donosi prepoznatljiv izgled, pre svega vidljiv na prednjem delu samog modela.

Kada je reč o spoljašnjosti, sve pohvale idu na račun dizajna, koji je prilično "čist", odnosno bez nepobotrebnih eksperimentisanja, kojima su pojedinii proizvođači skloni. Kao interesantan detalj možemo izdvojiti da su A, B i C stubovi u crnoj boji, što izgledu daje dodatnu jedinstvenost.

Činjenica da je Linea zasnovana na Grande Puntu i te kao dolazi do izražaja kada se nađete za volanom Linee. Sedišta su prilično udobna, lako podesiva, a imajući u vidu da se i upravljač može podesiti po visini, vozač se na sedištu može izuzetno udobno smestiti. Kada se govori o kvalitetu materijala, pre svega treba znati da je Linea namenjena tržištima zemalja u razvoju, pa je tako nećete naći u salonima u Nemačkoj, Velikoj Britaniji i drugim zemljama zapadne Evrope. S druge strane, to ne znači da su materijali manje kvalitetniji nego na ostalim modelima italijanskog proizvođača.

Dizajn i izgled centralne konzole se savršeno uklapaju u celokupan utisak koji enterijer ostavlje. Zanimljiv detalj, ujedno i koristan je mesto za odlaganje sitnica na samom njenom vrhu.

Komande i tasteri u kabini su manje-više postavljeni na optimalnim pozicijama, a jedino što se, uslovno rečeno, može zameriti jesu podizači stakala, koji bi mogli biti pomereni malo prema vozaču, kako bi mu bili "pri ruci". To ipak nije detalj koji će pokvariti utisak o izgledu enterijera, a teško i da će vam toliko zasmetati u vožnji.

Linea je prostran automobil, pa će tako i putnici na zadnjim sedištima moći udobno da se smeste, a pritom će imati dovoljno mesta da uživaju i dužim vožnjama.

Za duža porodična putovanja udobnost je od izuzetne važnosti, ali podjednako važan je i prtljažni prostor, koji je kod Linee izuzetno prostran i čija zapremina iznosi 500 litara, dok deljiva zadnja klupa mogućava dodatno povećanje njegove zapremine. Vrata prtljažnika, koji se može otvoriti iz kabine kao i preko priveska ključa,  se drže na amortizerima, dok je najveća zamerka dosta nizak nivo završne obrade.

Automobil koji smo imali prilike da vozimo na testu, dolazi sa "Dynamic" paketom opreme i cenom od 12,999 evra. Pod haubom mu se nalazi 1.4-litarski T-Jet benzinski motor sa 120 KS, koji se odlično pokazao kako u gradskoj vožnji tako i na otvorenom.  Kada je u pitanju maksimalna brzina, ona nominalno 200 km/h, ali se i te kako primećuje da se preko brzina od 150 km/h teško stiže, a motor se tada već nalazi u dosta visokim obrtajima.

Prema tvrdnjama iz kompanije prosečna potrošnja motora na ovom modelu je 6.7 lit/100 km, dok smo mi na testu, vozeći kombinovanom vožnjom ostvarili prosečnu potrošnju od 8.5 litara.

Model koji smo vozili ima malo bogatiji paket opreme, koji između ostalog uključuje digitalna klimu, ABS, felne, branike u boji auta, putni računar, električne podizače i svetla za maglu. Što se dodatne opreme tiče, Linea nudi širok izbor, a mi izdvajamo svetla za maglu (150 evra), kožni upravljač i ručica menjača (150 evra), Blue & Me sistem (300 evra) i metalik boju, za koju je potrebno izdvojiti 350 evra.

Linea nije Grande Punto limuzina, iako se na prvi pogled takav zaključak može doneti. Italijanski sedan ima svoju jedinstvenu ličnost, koja u uspešnoj kombinaciji dizajna, performansi i udobnosti dolazi do izražaja.
 
Tehničke karakteristike modela Fiat Linea:
 
Motor
Radna zapremina, (litara/cm³) 1.4 /1368
Vrsta motora 4-cilindarski T-Jet
Maksimalna snaga (kW/KS) 88/120
Maksimalni obrtni moment (Nm/ o/min) 206 / 2500
Kategorija emisije izduvnih gasova Euro 5
Menjač Manuelni 5
Performanse
Maksimalna brzina, (km/h) 200
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 11.0
Dimenzije i masa
Dužina, (mm) 4560
Širina, (mm) 1730
Visina, (mm) 1494
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2603
Zapremina prtljažnika (l) 500
Zapremina rezervoara (l) 45
Masa praznog vozila (kg) 1275
Potrošnja goriva
U gradu, (l/100km) 9.2
Na otvorenom putu, (l/100km) 5.2
Kombinovano, (l/100km) 6.7
Vrsta goriva Bezolovni benzin
Emisija CO2 (g/km) 148

Cena osnovnog modela, sa 1.4-litarskim motorom i Active paketom opreme iznosi 9,490 evra. Fiat za ovaj model nudi dva paketa opreme, pomenuti Active i Dynamic, a posebno treba pohvaliti izuzetno širok spektar dodatne opreme.

Garancija za Fiat Lineu, kao i za sva vozila Fiat Grupe, obuhvata ugovornu garanciju na vozilo u trajanju od 24 meseca, garanciju na boju u trajanju od 36 meseci, kao i osmogodišnju anti-korozivnu zaštitu. Sve intervencije pokrivene ovom garancijom dostupne su pod istim uslovima za sve Fiatove servisne centre, kako u Srbiji tako i u inostranstvu.

Što se tiče troškova za prvu registraciju modela Fiat Linea, iz agencije Largo ID navode da sa polisom osiguranja, svim taksama, tablicama, saobraćajnom dozvolom i tehničkim pregledom troškovi iznose 26,999 dinara.

Još fotografija sa testiranja pogledajte u našoj galeriji Test Fiat Linea.

N. Lasica - Auto Portal
Foto: Marko Jevtić