Vesnić ponovo u Mađarskoj

Vesnić ponovo u Mađarskoj

Vesnić ponovo u Mađarskoj

Nakon dva meseca ASK Sport Auto Vesnić se vraća u Mađarsku gde je i započeo pobednički niz u okviru Šampionata Centralne Evrope 2013.

Sedma i osma trka serije ovoga puta se voze na stazi Pannonia Ring u samoj blizini austrijske granice. Dve pobede na Hungaroringu promovisala su Vesnića u prvog Srbina koji je trijumfovao na ovoj stazi. Isto se desilo i u Austriji na čuvenom Red Bull Ringu pa tim sam pravom očekuje da isti rezultat ponovi i na ovom takmičenju. 

Cilj je jasan ali do konačnog uspeha kao i uvek predstoji težak put. I na ovoj stazi Milovan Vesnić će nastupiti po prvi put a situaciju dodatno otežava izuzetno komplikovan i zahtevan autodrom sa čak 18 krivina, napravljen pre svega za trke motociklista. Ovakav tip staze veoma je teško odmah „uhvatiti“ pa konkurencija, pre svega iz Mađarske, Češke i Austrije ima ogromnu prednost. Naravno sve to predstavlja dodatni izazov i motiv za ceo tim da se još jednom dokaže na evropskoj sceni i nastavi trend dobrih rezultata sa početka sezone. Kompletna ekipa iz Srbije put Mađarske kreće već u četvrtak da bi petak pred početak zvaničnog programa iskoristila da se na nezvaničnim treninzima što bolje upozna sa Pannonia Ringom i automobil najbolje moguće prilagodi uslovima koje ova staza nudi.

I na ovoj trci organizator je predstavio program koji se u potpunosti razlikuje od predhodnih takmičenja u sezoni. Ovoga puta subota 15.06. će biti definitivno najnaporniji dan. Već u 08h zakazani su prvi zvanični treninzi gde će vozači za 30 minuta pokušati da postignu što bolje startne pozicije za trku koja počinje samo par sati kasnije, tačnije u 11h35. Verovali ili ne drugi trening je istog dana u 16h50, za trku koja se vozi u nedelju sa početkom u 9h20. Time se takmičari u klasi D4-2000ccm Šampionata Centralne Evrope stavljaju u situaciju da se tokom subote dobro paze na stazi i nadaju da neće doći do nekih tehničkih problema sa automobilima jer vremena za reakciju gotovo da nema.  

Profesionalni odnos ASK Sport Auto Vesnić je već godinama unazad dobro poznat pa je automobil još jedanput detaljno pregledan i u Mađarsku odlazi potpuno spreman u okršaj sa Lotusima i automobilima novije specifikacije S2000. Nadamo se da će i ovoga puta u rukama srpskog asa konkurencija gledati u auspuh stare, proverene trkalice. Vesnić na Pannonia Ring ide sa maksimalnih 100 bodova iz četiri trke i verujemo da će se skor nakon vikenda pred nama dodatno uvećati a srpska zastava i himna ponovo oriti Mađarskom.

Pauzu između takmičenja Vesnić je iskoristio za mnoge vansportske aktivnosti a pored testova automobila u ulozi stručnog konsultanta zajedno sa svojim timom je učestvovao i na Sajmu sporta u Užicu gde mu je uručeno i posebno priznanje za doprinos razvoju i popularizaciji sporta.

 - Pannonia Ring je staza koju je konstruisao motociklista za motocikliste i biće do sada definitivno najveći vozački izazov u sezoni 2013. Relativno spora staza sa dosta oštrih krivina koje se voze drugom i trećom brzinom ne odgovaraju previše mojoj Opel Vectri SuperTouring. Dodatni problem može predstavljati nedostatak dugačkih pravaca na kojima se kočnice nakon toliko uzastopnih jakih kočenja mogu dovoljno ohladiti. Sigurno da će Česi sa Lotusima i Mađari sa S2000 automobilima bar na papiru imati prednost jer koncepcijski njihovim automobilima više odgovara ovako tehnički zahtevna staza. Ja naravno idem sa ciljem da ih još jednom pobedim i da se dodatno učvrstim na mestu lidera šampionata. Ovakav izazov mi naravno samo daje novi motiv da uložim dodatan napor i postignem dobar rezultat. Ono što me posebno raduje je da smo na predhodne dve trke u Evropi stekli dosta novih prijatelja i jedva čekam da se ponovo vidim sa njima. Atmosfera koja vlada na i oko trka je fenomenalna i sa posebnim zadovoljstvom odlazimo na svaki nastup. Još jednom želim da se zahvalim Opštini Čajetina, Ministartstvu omladine i sporta Republike Srbije, kompaniji GoodYear-Sava tires,  gradu Užicu, Optimi, kompaniji Impol Seval, SAT Medija grupi ali i da pozdravim novog člana pula naših sponzora, kompaniji Bohor. Nadam se da će u narednom periodu još uspešnih kompanija prići pobedničkom timu. Bez prijatelja kluba ne bi bilo ni ovih rezultata - izjavio je Vesnić.

Staza

Staza Pannonia Ring napravljena je pre svega za trke motociklista pa se odlikuje velikim brojem krivina, tačnije čak 18. Neki automobilisti je karakterišui i kao uvećanu karting stazu. Duga je 4740 metara i ima 11 desnih i 7 levih krivina. Najduži pravac je onaj na startu i cilju. Dugačak je 700 metara i na njemu se naravno postižu i najveće brzine, do 260 km/h. Na stazi ne postoje barijere za izletanje već su krivine i kritična mesta obezbeđene širokim bezbednosnim peščanim zonama. Zanimljivo da zbog ovakve konstrukcije staza ima homologaciju koja omogućava da se da se vozi i levi i desni krug. Sa druge strane nedostatak „repera“ na stazi dodatno otežava posao vozačima da pronađu prave tačke kočenja.

Satnica takmičenja

subota 15.06:
08:00-08:30  trening za prvu trku;
11:35-12:20 prva trka;
16:50-17:20 trening za drugu trku

nedelja 16.06:
09:20-10:05 druga trka 

ASK Vesnić Auto