Uži leptir daje više konja

Uži leptir daje više konja

Uži leptir daje više konja

Činjenično je stanje, utvrdila je tehnička komisija na proveri, da takmičarska Honda Civic u klasi SP(Sport prodakšn) šampionata Srbije, koju ove sezone vozi Aleksandar Tošić, ima širi prečnik difuzora iza leptira od propisanog

.
 
O težini prekršaja i disciplinskoj meri odlučiće sudija Sportskog auto karting saveza Srbije.
 
Nagađanja pozvanih, nepozvanih, stručnih i nestručnih ljudi, na temu koliko je auto zbog toga jači i brži jer viša vazduha usisava, učinila su da čitava priča poprimi ozbiljne dimenzije. Tošić stvari nije prepuštao slučaju već se uredno obrati tjuneru u Estoniji, sa zahtevom da mu kažu koliko je mogao da profitira.
 
"Rekli su mi prosto i jednostavno da se ne zanosimo, jer samo u piku možemo dobiti dve konjske snage sa širim difuzorom. Drugim rečima, jedino kada vozim do limita, a to iskreno svi znaju moguće je samo do 3 sekunde na pravcima i to je sve. Ne bežim od odgovornosti, da je auto imao nedozvoljenu stavku, ali koliko je meni poznato svi su gađali na mnogo ozbiljnije nedostatke tako da su pilično razočarani, pa su se sada uhvatili difuzora i ne puštaju", prvi je komentar Tošićev.
 
Kako bi i već pomenute uverio u razliku u snazi honde sa užim i širim difuzorom u auto centru Boban, urađeno je transparentno merenje snage na spravi dino džet, koja meri direktno sa točka.
 
"Prvo smo merili sa postojećim, odnosno širim. Od tri merenja sa različitim radnim temperaturama, jer je taj prostor zatvoren, izmereno je 213 konjskih snaga. Posle toga smo stavili odgovarajući i isto tri puta vršili merenje. U jednom od tri pokazao je 214 „konja” kako najveći razliku, a drugi put je pokazao 0.7 u korist užeg difuzora", rekao je Tošić.
 
"Ovo sam uradio kao prvo da se uverim, da me Voja Lekić nije prevario prilikom kupoprodaje Honde Civic. Drugo, želim da sa svim relevantnim papirima isteram pravdu, jer ne želim da budem kolateralna šteta i sve što ide uz to. Odnosno da pokažem da je moguće da takmičar osvoji šampionsku titulu ako vozi za Vitro rejsing u plasmanu klubova, odnosno za Centra Boban u plasmanu sponzora, a ne za dominantni klub koji je svim poznavaocima auto sporta poznat, da ga ne imenujem", zaključio je Tošić.
 
Izvor: Plumrace