Uključeni migavci obavezni po magli

Uključeni migavci obavezni po magli

Uključeni migavci obavezni po magli

Gusta magla i poledica na prometnim saobraćajnicama, neoprezni vozači koji u takvim uslovima jure kao muve bez glave, sve to zvuči kao dobar recept za saobraćajnu nesreću u kojoj će neko izgubiti život.

 
Ljudi za volanom najviše mogu da učine da crnog epiloga ipak ne bude.
 
Desetogodišnja T. M. povređena je pre nekoliko dana kada ju je udario automobil u Maričkoj ulici u Beogradu. Devojčica je istrčala na ulicu, a zbog velike magle u tom delu grada vozač “lančije” nije uspeo da ukoči na vreme. Ovakve i slične nezgode dešavaju se uvek kada su uslovi na putu loši, kada je vidljivost smanjena, ali i kada su vozači neoprezni.
 
Zakon o bezbednosti saobraćaja propisuje da vozač koji iz bilo kog razloga naglo smanjuje brzinu kretanja mora uključiti sva četiri migavca. On na taj način upozorava druge učesnike u saobraćaju da ima neki problem zbog kog ne može da vozi brže. Ovo se posebno odnosi na vozače koji prolaze prometnim putevima i autoputevima (obavezno voziti pomoćnom trakom). Poželjno bi bilo i da vozač koji vozi dvostruko manjom brzinom od propisane takođe uključi četiri migavca. 
 
"Prilikom ulaska u maglu ili kada se vozač približava oblaku magle najvažnije mu je da uspori, upali migavce i svetla za maglu (maglenke), i svu pažnju usredsredi na ono što je ispred njega", kaže Boris Dunjić, profesionalni vozač i automehaničar.
 
On takođe dodaje da niko ne garantuje vozaču da će, ukoliko sve to i uradi, izbeći nezgodne situacije.
 
"Čak i da se dogodi nesreća, ukoliko vozači poštuju preporuke, posledice će biti znatno bezazlenije zbog sporije vožnje, ali i povećane opreznosti", kaže Dunjić. 
 
Takođe je važno pridržavati se svih uputstava koja dolaze sa saobraćajnih znakova a posebno treba biti oprezan kod prelaska preko mostova jer se u takvim uslovima najlakše pojavi led.
 
Mnogi greše pa zbog velike magle odluče da na prometnim ulicama ili autoputevima zaustave svoj auto i sačekaju da magla prođe.
 
Zaustavljanje i parkiranje na putevima po magli nije dozvoljeno, a ukoliko je reč o nuždi, neophodno je na adekvatan način nekoliko metara pre automobila obeležiti određeno mesto i tako upozoriti vozače na šta nailaze. 
 
"Pojedini vozači koji su prošli gustu maglu koja je ostala na putu u kotlinama ili usecima o maglovitom delu puta obaveštavaju druge vozače uključivanjem svih pokazivača pravca nekoliko trenutaka. I to nije loše, mada ne znaju svi te znakove", kaže Dunjić. 
 
Važno je i prilikom vožnje pratiti belu isprekidanu liniju koja deli kolovoz na dva dela, ukoliko se ona uopšte vidi. Problem mogu biti putokazi koji se u takvim uslovima ne vide, ali ukoliko voze sporije, vozači će imati i dovoljno vremena da vide table pored ili iznad puta. Kada vladaju magla i poledica nikakvo strpljenje i opreznost vozačima neće pomoći ukoliko ne poseduju odgovarajuću zimsku opremu. Posebno se to odnosi na zimske gume, kao i činjenicu da je vozilo tehnički ispravno.
 
Kad je led, neophodno je kočiti iz više pokušaja
 
Led na putu je glavni neprijatelj vozačima u vreme zime. Kada zaledi, neiskusni koče vršeći stalni pritisak na papučicu. Prvo, da bi se zaustavili na poledici, morate voziti polako. Drugo, zaustavljanje će biti najlakše ako se koči sa prekidima i papučica pritiska nekoliko puta.
 
Izvor: Blic Online