Toyota GT86

Toyota GT86

Toyota GT86

GT86, Toyotin sportski auto, je stigao na evropsko tržište. Pruža čist i instinktivan užitak vožnje zahvaljujući preciznosti i trenutnim reakcijama na najmanji dodir papučice gasa ili okretanje upravljača.

 
Namenjen je svima kojima je vožnja strast, a ne nužda ili potreba.
 
Niska i izrazito aerodinamična karoserija GT86 postavljena je na potpuno novu platformu. Sa GT86 Toyota se vraća sportskim korenima i jedina na svetu nudi kombinaciju kompaktnog, napred smeštenog benzinskog boxer motora i pogona na zadnje točkove. 
 
Ovakvim jedinstvenim pogonskim sistemom kombinovanim sa konfiguracijom četvoroseda, malom masom i niskim težištem postiže se najbolji balans snage i mase. Ovakvi atributi pružaju GT86 živahne performanse, privlačnost, stalno dostupnu dinamičnost sa minimalnim uticajima elektronike uz maksimalan užitak vožnje. 
 
Stvoren od strane strastvenih stručnjaka i inžinjera za najzahtjevnije entuzijaste uz poseban fokus na čisto iskustvo klasičnih sportskih automobila, GT86 donosi duh nekadašnjih Toyotinih sportskih automobila koji su vozače nagrađivali potpunom uključenošću u vožnju. 
 
Toyota GT86 preuzima najbolje od tri ključna modela bogatog sportskog nasleđa: Toyota Sports 800, Toyota 2000 GT i AE86.
 
 
GT86 je jedini auto sa boxer motorom i pogonom na zadnje točkove, ali nije prvi. Ta čast pripada modelu Sports 800 s dvocilindričnim boxer motorom koji je Toyota počela razvijati 1962. godine. Ovaj auto je postigao značajne uspehe na trkama izdržljivosti. 
 
Predivan 2000GT sa dvolitarskim 6-cilindričnim motorom prvi put je predstavljen 1965. godine na Tokyo Motor Show. Sa ovim automobilom je Toyota stekla globalnu reputaciju kao proizvođač sportskih automobila.
 
GT86 sa AE86 deli duh. AE86 nije bio ekstremni sportski auto, nego cenovno prihvatljiv kompakt male mase sa motorom smeštenim napred i pogonom na zadnje točkove, koji se proizvodio od 1983. do 1987. godine. To je bio “must-have” za rally i kružne trke. 
 
Broj 86
 
Kao posveta i zahvalnost izuzetnim voznim osobinama Corolle Levin AE86 i njenoj posebnoj povezanosti sa vlasnicima i entuzijastima, broj 86 ima posebno važnu ulogu u razvoju novog Toyotinog sportskog automobila. Prečnik i hod cilindara boxer motora je 86 milimetara podsećajući na Toyotinu dugu istoriju sportskih motora. 
 
Legendarni 3M motor iz 2000 GT i 1G-G motor iz Supre bili su takođe 6-cilindrični sa jednakim prečnikom i hodom koji je iznosio 75 milimetara. Četvorocilindrični motor iz Celice i MR2 takođe je imao prečnik i hod  od 86 mm. Čak i prečnik hromirane izduvne cevi za GT86 iznosi tačno 86 mm.
 
 
Oblikovana za poseban užitak sportske vožnje
 
Dugačka 4240 mm, široka 1775 mm i visoka samo 1285 mm, sa međuosovinskim rastojanjem 2570 mm, GT86 je najkompaktniji sportski četvorosed na svetu.
 
Opsežno korištenje raznih načina smanjenja mase rezultiralo je masom vozila od oko 1200 kg. 
 
Oblik i smeštaj boxer motora kombinovan sa najnižom pozicijom sedenja kod serijski proizvedene Toyote rezultirao je izrazito niskim težištem od samo 460 mm. Nizak i prema nazad pomeren smeštaj pogonskog sklopa i vozačeve pozicije donose optimalnu uravnoteženost i skoro savršenu raspodelu mase za auto ove snage u razmeri 53:47.      
 
Dobro podešeno težište, kočnice i upravljač dopunjavaju benefite male mase. Vozač može uživati u čistom užitku vožnje GT86 koji se ističe izvanrednom okretnošću upravljanja, dinamikom i uravnoteženim ponašanjem u krivinama. 
 
Prednji MacPherson i dvostruke poprečne vođice pozadi su podešeni tako da trenutno reaguju na svaki vozačev zahtev. Prednje opruge su nešto mekanije nego kod brata blizanca Subaru Brz-a. 
 
Velike i snažne kočnice sa hlađenim diskovima napred i pozadi pružaju sasvim drugačiji osećaj na papučici nego kod ostalih Toyotinih modela.    
 
AE86 je imao legendarne Black Wheels naplatke, a u znak sećanja GT86 ima 17-inčne naplatke od lake legure sa posebnim dizajnom središta. Njihove dimenzije kod klasičnih Toyotinih naplataka je 60 mm, ali za GT86 je redukovan na 49 mm kako bi se smanjila masa, krakovi činili dubljim, a točkovi većim. GT86 je opremljen istim gumama kao i Prius jer se dinamički potencijali ne oslanaju na gume visokih performansi.     
 
Prvi boxer motor s Toyotinom D-4S tehnologijom
 
Dvolitarski atmosferski benzinski motor ugrađen u GT86 je rezultat saradnje Subarua i Toyote donoseći zajednički know-how i međusobnu strast prema sportskim automobilima.
 
Novorazvijenom Subaruovom 4-cilindričnom boxer motoru od 1.998 cm Toyota je dodala svoju D-4S tehnologiju. Uz povećanu snagu kompresije na 12,5:1 dobilo se na snazi i momentu kroz široko područje rada motora bez povećanja potrošnje i emisije izduvnih gasova.  
 
Novi motor razvija 200 KS pri 7.000 o/min i pruža 205 Nm najvećeg momenta pri 6.600 o/min dajući GT86 oštra ubrzanja i maksimalnu brzinu veću od 220 km/h. Prosečna potrošnja goriva je 6,9 l/100 km, a emisije CO2 se kreću oko 160 g/km.
 
Motor je povezan sa 6-stepenim ručnim ili automatskim menjačem s mogućnošću promene brzine pomoću poluga na upravljaču. Snaga se prenosi na zadnje točkove preko diferencijala sa ograničenim proklizavanjem.
 
 
Ergonomičan, funkcionalan i prema vozaču orijentisan cockpit 
 
Vozačevo okruženje je u potpunosti prilagođeno vozaču u svim najvažnijim elementima važnim za vožnju sportskog automobila. Posebno je razrađena ergonomija i funkcionalnost za svaki element sa kojim je vozač u interakciji. 
 
Sedišta su testirana na Nürburgringu. U trkaćim uslovima ostaju dovoljno udobna i nakon dugotrajne vožnje. Nasloni i bočna ojačanja pružaju oprimalnu potporu tokom ubrzanja i u zavojima pod delovanjem G sila.  
 
Upravljač dimenzija 365 mm je najmanji koji se ugađuje u Toyotu. Obloga je napravljena prema uputstvima test vozača kako bi klizanje dlanova bilo što manje, bez obzira na uslove vožnje. GT86 je prvi auto na svetu koji ima unutrašnji retrovozor bez okvira.       
 
Toyota GT86 dolazi sa tri boje obloga sedišta i sedam boja spoljašnjosti.
 
Auto inspirisan 50-godišnjim nasljeđem sportskih automobila sa pogonom na zadnje točkove i motorom koji je smešten napred.
 
Toyota ima 50-godišnju istoriju stvaranja uzbudljivih, prema vozaču orijentisanih sportskih automobila sa motorom koji je smešten napred i sa pogonom na zadnje točkove, koji su se dokazali svojom popularnošću kod kupaca i uspesima na raznim takmičenjima.
 
Oprema i cene 
 
GT86 je dostupan u SPORT opremi.  Kao dodatna opcija može se ugraditi AERO paket opreme (prednji donji spojler, veliki zadnji gornji spojler, zadnji donji spojler, bočni donji spojler). Takođe, može se doplatiti i za sedišta u kombinaciji kože i Alcantare i za Toyota Touch & Go (navigacija sa pristupom internetu).
 
Početna cena za GT86 SPORT sa ručnim menjačem je 32,200 evra. 
 
Još fotografija pogledajte u našoj Toyota GT 86 galeriji.
 
Toyota