Test realne potrošnje

Test realne potrošnje

Test realne potrošnje

Iskusni vozači dobro znaju da brojke koje objave proizvođači automobila, a koje se tiču prosečne potrošnje njihovih modela, uopšte nisu precizni i nemoguće ih je ostvariti u realnim uslovima vožnje. Francuski proizvođači su zato rešili da prikažu rezultate testova sprovedenih u realnim uslovima.

Ukoliko gledate reklame, bilborde i brošure određeni modeli automobila jedva da troše više od upaljača. Uglavnom su to brojke manje od 5 litara na 100 kilometara, ali kada pročitate ono što je napisano sitnim slovima tu stoji da je potrošnja merena u idealnim uslovima vožnje. To znači, nema vozača u kolima (što baš i nije idealno) niti ostalih putnika, nema prtljaga u gepeku, rezervoar je na minimumu, nema vetra, gume su nove novcate, asfalt je bez rupa i neravnina, automobil ne skreće nikada...Kada se sve to uzme u obzir naravno da rezultati ne prikazuju realnu potrošnju. Pogotovo lažnu sliku znaju da daju auto oglasi polovni automobili po njihovim opisima troše manje od novih.

Peugeot i Citroen su odlučili da zajedno sprovedu testove prosečne potrošnje njihovih modela ali su test-vozila izveli na put gde je bilo vetra, sipali gorivo u njih, stavili malo prtljaga i naravno vozač je bio u kolima. Testirana su tri modela; svaki ima BlueHDi agregat zapremine 1.6 litara. Evo šta kažu nove brojke.

Peugeot "308"

Fabrički podaci: gradska vožnja - 4.3 litra; auto put - 3.2 litra; kombinovano - 3.6 litara
Realan test: 5 litara

Citroen "C4 Grande Picasso"

Fabrički podaci: gradska vožnja - 4.5 litra; auto put - 3.7 litara; kombinovano - 4.0 litara
Realan test: 5.6 litara

Citroen "DS"

Fabrički podaci: gradska vožnja - 4.4 litra; auto put - 3.2 litra; kombinovano - 3.6 litara
Realan test: 4.9 litara