Test novog Chevrolet Sparka

Test novog Chevrolet Sparka

Test novog Chevrolet Sparka

Nova generacija Chevrolet Sparka donosi atraktivan dizajn, modernu i dovoljno prostranu unutrašnjost i dva štedljiva benzinca, a sve to po vrlo pristupačnoj ceni.

Prednjim delom Sparka dominira dvodelna maska hladnjaka i veoma velike svetlosne grupe. Zadnji deo karoserije je zasečen, a ručice zadnjih vrata su šmeštene u okvir prozora. Na petim vratima je ugrađen spojler, a na krovu nosači. Dužina vozila iznosi 3.64 m, širina 1.6 m i visina 1.55 m.

Uprkos malim dimenzijama, Spark je dovoljno veliki da preveze četiri odrasle osobe. Na prednjim sedištima mesta za vozača i suvozača ima sasvim dovoljno i tokom vožnje ne dolazi do međusobnog dodirivanja. Na zadnjim sedištima komotno mogu da sede dve odrasle osobe. Prtljažnik je nešto skromnijih dimenzija i njegova zapremina iznosi 170 l, a preklapanjem naslona zadnjih sedišta može se uvećati na maksimalnih 568 l.

Testirani Chevrolet Spark je imao četvorocilindrični benzinski DOHC motor 1.0 l 16V sa 68 KS i 93 Nm obrtnog momenta pri 4.800 o/min. Prema fabričkim podacima maksimalna brzina Sparka sa ovim motorom iznosi 154 km/h, a prosečna potrošnja 5.1 l/100 km. Prosečna potrošnja na našem testu je iznosila 5.7 l/100km. Ako se uzme u obzir da je vožnja bila žustrija, ovaj rezultat prosečne potrošnje je za svaku pohvalu. Spark se sa ovim motorom lepo snalazi po gradu. Ubrzanja između semafora su prilično ubedljiva, a pošto se maksimalni obrtni moment postiže na prilično visokom broju obrtaja, auto traži jači gas. Motor ima veoma uglađen rad i na nižim i na višim obrtajima. Uopšte nije bučan, a kada radi na leru praktično se i nečuje. Za to je naravno veoma zaslužna i izolacija koja je na ovom modelu prilično dobro urađena. Motor je uparen sa petostepenim menjačem nešto dužih hodova. Pored toga što preciznost nije na njegovoj strani, menjač svoj posao korektno obavlja.

Ogibljenje Chevrolet Sparka je izvedeno u varijanti "MacPherson" napred i polukruta osovina pozadi. Auto je, za svoju klasu, prilično udoban i može se reći da je udobniji od svojih konkurenata u klasi. Neravnine sa puta ne prenose se previše na unutrašnjost, tako da se vibracije ne osećaju mnogo. Zahvaljujući dobrom ogibljenju i preciznom servo upravljaču Spark se u krivinama ponaša poslušno i dobro prati zadatu putanju.

Kočnice su efikasne i potpomognute ABS-om sigurno zaustavljaju Sparka. Elektronska kontrola proklizavanja spada u dodatnu opremu i doplaćuje se 240 evra.

Da su u Chevroletu zaista brinuli o bezbednosti putnika prilikom konstruisanja novog Sparka govori i činjenica da o pasivnoj bezbednosti brine šest vazdušnih jastuka i to: dvostruki prednji vazdušni jastuci, vazdušne zavese i vazdušni jastuci u sedištima. Pojasevi poseduju sistem dodatnog zatezanja pri naglom kočenju. Osim toga, Spark ima i sistem koji prilikom sudara povlači papučice dalje od nogu vozača, smanjujući tako mogućnost povrede. U prilog tome govori i činjenica da je Chevrolet Spark na Euro NCAP crash testu osvojio 4 zvezdice za bezbednost putnika.

Enterijer Sparka je funkcionalan. Sedišta su prilično udobna i za gradsku vožnju sasvim korektna. Položaj sedenja je visok što doprinosi boljoj preglednosti. Na instrument tabli se nalaze analogni brzinomer i displej na kojem se prikazuju broj obrtaja, vreme, kilometraža i preostala dužina puta sa ostatkom goriva. Zamerku možemo uputiti na nepostojanje podatka prosečne potrošnje goriva, ali i na nepraktično pozicionirane tastere koji služe za promenu prikaza na displeju. Na centralnoj konzoli instrument table nalazi se fabrički audio sistem sa USB i AUX konekcijama, a ispod njega i tasteri za klimatizaciju. Ispod suvozačevog sedišta nalazi se fioka veoma pristojne veličine, koja čak nudi veću zapreminu od kasete za odlaganje dokumenata.

Chevrolet Spark koji smo testirali u paketu opreme je imao: vazdušni jastuk za vozača i suvozača, bočne i krovne vazdušne jastuke, ABS, info displej, putni računar, pepeljaru sa upaljačem, čelične točkove 14x4.5, gume 155/70 R14, komplet za reparaciju gume, zadnju maglenku, prednje maglenke, ručice i retrovizore u boji karoserije, srebrne ukrase, zadnji spojler, krovne nosače, podešavanje sedišta vozača, deljivu zadnju klupu 60/40, ISOFIX pripremu za dečije sedište, imobilizator motora, servo upravljač podesiv po visini, elektro podizače prednjih i zadnjih stakala, elektro retrovizore sa grejačima, centralno zaključavanje sa daljinskom komandom, otvaranje prtljažnika iz kabine, držač za naočare, 4 zvučnika, radio CD/MP3/USB priključak, audio funkcije na volanu, klima uređaj.

Trenutna cena sa popustom ovako opremljenog Chevrolet Sparka iznosi 8.480 evra sa plaćenom carinom i PDV-om, dok cena osnovne verzije sa popustom iznosi 7.140 evra sa carinom i PDV-om.

Chevroletov Spark predstavlja automobil koji pomera standarde malih gradskih automobila. U odnosu na svog prethodnika, Daewoo Matiza, Spark je svojim modernijim i agresivnijim dizajnom napravio veliki korak unapred.

Tehničke karakteristike novog Chevrolet Sparka 1.0 16V:

Motor
Radna zapremina, (litara/cm³) 1.0 / 995
Konstrukcija motora 4-cilindrični benzinski motor
Maksimalna snaga KW 50
Maksimalan obrtni moment Nm pri 1/min 93 / 4.800
Kategorija emisije izduvnih gasova Euro 5
Menjač Manuelni 5
Performanse
Maksimalna brzina, (km/h) 154
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 15.5
Dimenzije i masa
Dužina, (mm) 3640
Širina, (mm) 1597
Visina, (mm) 1522
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2375
Zapremina prtljažnika (l) 170-568
Zapremina rezervoara (l) 35
Masa praznog vozila (kg) 939
Potrošnja goriva
U gradu, (l/100km) 6.6
Na otvorenom putu, (l/100km) 4.2
Kombinovano, (l/100km) 5.1
Vrsta goriva Bezolovni benzin

Garancija na sve modele Chevrolet Sparka iznosi 3 godine ili 100.000 km + 6 godina na pojavu korozije + 36 meseci pomoć na putu.

Prvi servis se radi na 15.000 km ili nakon 12 meseci. Obuhvata zamenu ulja u motoru i filtera za ulje, filtera klime i ulja u menjaču. Cena prvog servisa iznosi 11.800 dinara.

Što se tiče troškova za prvu registraciju novog Chevrolet Sparka, Agencija Tandem, zastupnik Milenijum osiguranja, kaže da sa polisom osiguranja, taksama, tablicama, saobraćajnom dozvolom i tehničkim pregledom troškovi iznose 14.300 dinara.

Za sve dodatne informacije posetite zvanični sajt www.gm-chevrolet.rs.

Ostale slike sa testiranja pogledajte u našoj galeriji Test novog Chevrolet Sparka.

Tekst: Nenad Perišić
Foto: Srđan Petrović