Test Mazda6 CD 129 TE

Test Mazda6 CD 129 TE

Test Mazda6 CD 129 TE

Mazda6, japanska limuzina "D" segmenta, u svojoj prvoj generaciji predstavljenoj 2002.god. bila je prvi model preko kojeg su Japanci krenuli da promovišu "zoom-zoom" filozofiju. Danas sa redizajniranom drugom generacijom Mazde6 taj trend se u potpunosti nastavlja.

Kako bismo bolje razumeli "zoom-zoom" pojam moramo da shvatimo koncept "kizuna". Kizuna je zapravo osećaj kod vozača i to onaj koji nastaje savršenim uklapanjem performansi, udobnosti, poverenja, stila i poželjnosti čime se stvara duboka emotivna povezanost između vozača i automobila. "zoom-zoom" je dizajn inspirisan sportom i urođenom potrebom za kretanjem a u suštini govori kako je svaki deo Mazde dizajniran i razvijan tako da jasno prati postavljen razvojni cilj, a to je da omogući vozačima da u potpunosti dožive osećaj "kizune".

Nova Mazda6 je dostupna u tri karoserijske verzije, kao sedan, hatchback i karavan. Redizajniranjem prednjih i zadnjih svetlosnih grupa kao i svetala za maglu, koja su sada okrugla i smeštena u samim uglovima prednjeg spojlera, nova Mazda6 je dobila dodatno naglašen sportski izgled. Osim toga, posebnim redizajnom prednje maske i farova dizajneri su postigli karakterističan izgled nasmejanog automobila. Dostupno je deset različitih boja karoserije, od čega su dve potpuno nove.

Nova Mazda6 je dugačka 4.755 mm, široka 1.795 mm i visoka 1.440 mm. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.725 mm. Masa praznog vozila je 1.435 kg.

U paleti pogonskih agregata dostupno je njih šest i to tri benzinska i tri dizel. Od benzinskih agregata u ponudi su MZR 1.8 sa 120 KS, MZR 2.0 DISI sa 155 KS i MZR 2.5 sa 170 KS. Za dizel agregate je karakteristično to što im je zapremina ista 2.2 l, a razlikuju se po snazi. Tako najslabiji dizel agregat MZR-CD 2.2 raspolaže sa 129 KS, onaj srednji sa 163 KS, dok najjači ima 180 KS.

Redakcija Auto Portala je testirala novu Mazdu6 CD 129 TE u verziji hatchback. Automobil poseduje izuzetno savremen turbo dizel motor zapremine 2.2 l koji raspolaže sa 129 KS na 3.500 o/min i maksimalnim obrtnim momentom od 340 Nm u rasponu od 1.800-2.600 o/min. Kompaktni turbopunjač i multipoint ubrizgavanje ovom motoru omogućavaju bolje ubrzanje, povećan obrtni moment na manjem broju obrtaja i smanjenu potrošnju goriva. Prema fabričkim podacima maksimalna brzina nove Mazde6 sa ovim motorom iznosi 195 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 10.7 s. U toku vožnje motor je izuzetno elastičan i lepo povlači i sa nižih obrtaja. U normalnoj vožnji, prateći ograničenja brzine, najvećim delom radi u rasponu od 1.600 do 2.000 o/min i uvek je spreman da žustro ubrza. Motor već od 1.800 o/min odlučno kreće da ubrzava i linearno ubrzava sve do crvenog polja na obrtomeru koje počinje na 4.500 o/min. Ima sasvim dovoljno snage kako za ugodnu vožnju tako i za brza preticanja. Od 80-120 km/h u IV stepenu prenosa potrebno mu je 9 s, dok mu je za isto ubrzanje u V ili VI stepenu prenosa potrebno 12 s. Karakteriše ga izuzetno tih i miran rad pogotovo u režimu rada iznad 1.800 o/min.

Motor je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem izuzetne preciznosti. Menjačem se veoma lagano rukuje. Hodovi između brzina su kratki i veoma precizni. Dovoljno je da ručici samo naznačite smer ka željenom stepenu prenosa i promena je već obavljena. Položaj ručice menjača je dobro odmeren, ručica je kratka i izdignuta vozaču do ruke.

Kako bi što više smanjili potrošnju goriva u Mazdi su primenili novu inženjersku filozofiju poznatu kao "gram strategija". Cilj ove filozofije je da stvari učini lakšima, uštedi energiju potrebnu za njihovo pokretanje, učini ih da idu brže i traju duže. Shodno tome, Mazda koju smo mi vozili bila je opremljena olakšanim točkovima od aluminijumske legure veličine 17" na koje su montirane Bridgeston Potenza gume dimenzija 215/50 R17. Felne su posebno oblikovane kako bi smanjile skupljanje kočione prašine. Automobil je dobio nove aerodinamične linije. Vazduh se specijalnim kanalima usmerava iznad i ispod automobila čime je poboljšana aerodinamika i stabilnost. Koeficijent otpora vazduha od 0.27 je vodeći u klasi. Sve ovo doprinosi smanjenju potrošnje goriva i agilnijem ponašanju u vožnji.

Ogibljenje nove Mazde6 se sastoji od dvostrukog prednjeg vešanja i zadnjeg multi-link vešanja. Ovakvo rešenje je doprinelo boljoj stabilnosti automobila, većoj udobnosti i boljem upijanju neravnina što se može primetiti po drastično smanjenim vibracijama koje se prenose do kabine. Kvalitet ogibljenja najviše dolazi do izražaja prilikom vožnje krivudavim putem gde nova Mazda6 vozaču uliva fantastičan osećaj sigurnosti. Tome svakako doprinosi i servo-upravljač sa promenljivom servo asistencijom. EPAS sistem snagu potrebnu za okretanje upravljača prilagođava brzini automobila. Ovaj sistem dodatno smanjuje nivo CO2 i povećava uštedu goriva.

Nova Mazda6 sadrži brojne bezbednosne funkcije prvenstveno namenjene izbegavanju nezgode. Kao prvo kočnice poseduju ABS i EBD sistem izuzetno dobre podešenosti tako da se sila kočenja distribuira u zavisnosti od vrste podloge i tako obezbeđuje najkraći mogući zaustavni put automobila. To se najbolje oseti na mokrom asfaltu kada i usled naglog kočenja automobil zadržava zadatu putanju. Kočnice sadrže samoventilirajuće diskove prečnika 299 mm napred i pune diskove prečnika 280 mm pozadi. HLA sistem prilikom zaustavljanja na uzbrdici i ponovnog kretanja dovoljno dugo zadržava pritisak u kočionom sistemu obezbeđujući tako vozaču polazak bez korišćenja ručne kočnice ili kretanja vozila nizbrdo. Zadnja svetla imaju funkciju brzog paljenja i gašenja usled naglog kočenja u cilju što bržeg prenosa informacije o opasnosti do vozača iza. Takođe, u takvim situacijama iznenadnog oštrog kočenja aktiviraju se i sva četiri žmigavca koji se automatski isključuju odmah po otpuštanju kočnice. Dinamička kontrola stabilnosti DSC poboljšava stabilnost u kritičnim situacijama bez obzira na vrstu podloge po kojoj se automobil kreće. Radi u kombinaciji sa ABS-om tako što pažljivo reguliše pritisak kočenja na pojedinačnim točkovima obezbeđujući da automobil što preciznije savlada krivinu ili zaobiđe prepreku uz maksimalnu stabilnost. Karoserija je napravljena od čelika visoke čvrstoće i konstruisana je u obliku trostrukog slova H sa prednjim i zadnjim zonama gužvanja sa svake strane putničke kabine kao pomoć u zaštiti putnika od sudara. Poseduje šest vazdušnih jastuka u svim nivoima opreme.

Za izradu enterijera su upotrebljeni veoma kvalitetni materijali što se primećuje odmah nakon ulaska u automobil. Onog trenutka kada se nađete na sedištu vozača stvari postaju kristalno jasne. Prvo što u tom trenutku osetite jeste udobnost pozicije za upravljačem. Upravljač je presvučen kožom i ima mogućnost podešavanja po visini i dubini tako da vozači vrlo lako pronalaze idealan položaj. Sedišta su izuzetno kvalitetno urađena, veoma su udobna i komotna, imaju dobar bočni oslonac i na dužim putovanjima uopšte ne zamaraju. Mesta ima i više nego dovoljno kako na prednjim tako i na zadnjim pozicijama sedenja. Na zadnjoj klupi ima dovoljno mesta za noge čak i za krupnije osobe. U automobilu sasvim komotno mogu da sede pet odraslih putnika. Prtljažnik ima zapreminu od 510 l, a obaranjem naslona zadnjih sedišta u automobilu se dobija vrlo ozbiljan tovarni prostor. Instrument tabla je veoma lepo osmišljena i dizajnirana, a izrađena je od prilično kvalitetne plastike koja je u delu ispred suvozača gumirana. Satovi na instrument tabli su oivičeni hromiranim prstenovima, veoma su lepo dizajnirani a pozadinsko osvetljenje je crvene boje. Tasteri na kompletnoj instrument tabli su logično raspoređeni tako da je period privikavanja veoma kratak. Upravljač je relativno malih dimenzija, ima tri kraka i veliki Mazdin logotip u svom centru. Na upravljaču su smeštene komande audio sistema sa leve strane i tempomata sa desne strane. Na središnjoj konzoli se iznad audio sistema nalaze otvori za ventilaciju a poviše njih i displej na kojem se prikazuju informacije putnog računara i sve druge bitne informacije. Odabir prikaza na displeju vrši se tasterom INFO koji je smešten na upravljaču. Ispod audio sistema nalaze se komande za podešavanje klima uređaja i ventilacije. Klima uređaj je dvozonski sa odvojenim podešavanjem temperature za vozača i suvozača. Ručica menjača je obložena kožom i nalazi se bliže vozaču, dok je poluga ručne kočnice takođe obložena kožom i smeštena je bliže suvozaču. Ukrasni delovi na središnjoj konzoli su dobili visoko kvalitetan piano crni premaz, a neke od komandi koje se često diraju su hromirane. Izolacija unutrašnjeg prostora od buke je odlična, tako da se tokom vožnje putnici u potpunosti mogu prepustiti fantastičnom zvuku Bose audio sistema. U kabini ima dovoljno pretinaca za odlaganje sitnica. Ispred suvozača se nalazi kaseta skromnih dimenzija. Pored ručne kočnice bliže vozaču nalazi se kaseta za dve flašice. Između sedišta vozača i suvozača nalazi se prilično duboka pregradna polica koja ujedno služi i kao oslonac za ruke vozača i suvozača. U panelima prednjih vrata nalaze se predviđene pozicije za smeštanje flašice ali i mesto za odlaganje drugih sitnica. Na plafonu se nalazi kasetica za smeštanje naočara. Farovi imaju elektronsko podešavanje po visini, retrovizori imaju mogućnost sklapanja pritiskom na taster. Bravica na prtljažniku je elektronska i otvara se ili pomoću prekidača na samom prtljažniku ili daljinskim putem pomoću tastera na daljincu. Pokazivači smera imaju veoma korisnu funkciju pametnog skretanja koja obezbeđuje tri treptaja pokazivača nakon dodira ručice. Preglednost unapred sa pozicije vozača je prilično dobra, mada zbog nešto širih "A" stubova treba biti dodatno oprezan prilikom vožnje u gradu. Širina "C" stubova i relativno usko zadnje staklo ometaju dobar pregled iza automobila tako da je neophodna pojačana doza opreznosti prilikom kretanja unazad. S obzirom na veličinu nove Mazde6 i njenu robusnost smatramo da su parking senzori trebali biti uključeni u paket standardne opreme za sve verzije.

Nova Mazda6 hatcback CD 129, koju smo testirali, imala je paket opreme TE u koji spadaju: 17" alu felne, grejana sedišta vozača i suvozača, 6 zvučnika i šaržer za 6 CD-a (MP3/WMA kompatibilan), sistem pomoći pri vožnji uzbrdo (HLA), senzor za kišu, automatski dvozonski klima uređaj, tempomat, električni podizači prednjih i zadnjih stakala, dinamička kontrola stabilnosti DSC, ABS+EBD+EBA.

Tokom nedelju dana testa i pređenih više od 1000 km, nova Mazda6 je ostavila izuzetno dobar utisak. Automobil nije pokazao nijednu lošu osobinu niti narav. Veoma je stabilan i precizno prati zadatu putanju što tokom vožnje uliva veliku dozu sigurnosti. Ugrađeni sistemi koje smo uspeli da istestiramo su besprekorno funkcionisali. Prosečna potrošnja goriva je s obzirom na snagu motora i obrtni moment veoma niska. Tokom testa sa uključenim klima uređajem je iznosila 5.6 l što je za svaku pohvalu. Nova Mazda6 je veliki i robustan automobil koji je prvenstveno namenjen dužim putovanjima. U zavisnosti od potrebe, kupci kojima je potreban komforan porodični automobil mogu se odlučiti za jednu od ponuđene tri karoserijske verzije nove Mazde6 i sigurno će napraviti kvalitetan izbor. Cena testiranog modela iznosi 24.090 evra.

Tehnički podaci nove Mazde6 CD 129 TE:

Motor
Radna zapremina, (litara/cm³) 2.2 / 2184
Konstrukcija motora 4-cilindrični dizel motor
Maksimalna snaga KW 95
Maksimalan obrtni moment Nm pri 1/min 340 / 1800-2600
Kategorija emisije izduvnih gasova Euro 5
Menjač Manuelni 6
Performanse
Maksimalna brzina, (km/h) 195
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 10.7
Dimenzije i masa
Dužina, (mm) 4755
Širina, (mm) 1795
Visina, (mm) 1440
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2725
Zapremina prtljažnika (l) 510
Zapremina rezervoara (l) 64
Masa praznog vozila (kg) 1435
Potrošnja goriva
U gradu, (l/100km) 6.6
Na otvorenom putu, (l/100km) 4.4
Kombinovano, (l/100km) 5.2
Vrsta goriva Evro dizel

Standardna garancija na novu Mazdu6 važi 3 godine ili do 100.000 km. Garancija na koroziju je 12 godina, a Mazdina ovlašćena radionica jednom godišnje sprovodi besplatnu vizuelnu proveru vozila. Garancija na boju traje 3 godine nezavisno od pređene kilometraže.

Prvi servis se radi posle pređenih 20.000 km ili nakon 12 meseci. Takođe, servisni interval je na svakih pređenih 20.000 km ili jednom u 12 meseci.

Što se tiče troškova za prvu registraciju nove Mazde6 CD 129 TE, Agencija Tandem, zastupnik Milenijum osiguranja, kaže da sa polisom osiguranja, taksama, tablicama, saobraćajnom dozvolom i tehničkim pregledom troškovi iznose 63.000 dinara.

Ostale slike sa testiranja pogledajte u našoj galeriji Test nove Mazde6 CD 129 TE.

Za sve dodatne informacije posetite zvanični sajt  www.mazda-rs.com

Tekst: Nenad Perišić
Foto: Srđan Petrović