Test Kia Venge 1.4 CVVT

Test Kia Venge 1.4 CVVT

Test Kia Venge 1.4 CVVT

Prvenstveno namenjena ljubiteljima urbanog životnog stila, Kia Venga već na prvi pogled predstavlja izvrsnu kombinaciju individualizma, kreativnosti, sveopšte fleksibilnosti i gradske praktičnosti.

Svojim oblikom i dužinom od 4.068 mm pripada kategoriji kompaktnih monovolumena "B" segmenta. Dinamičan i sportski izgled Venge potvrđuje i koeficijent otpora vazduha od 0.31 koji je najniži u klasi.

Venga je dizajnerski i tehnički razvijena u Evropi. Na prvi pogled ističe se ’nasmejana’ maska motora, ali i čvrst, mišićav izgled koji karakteriše velika doza individualnosti. Prednji farovi atraktivno oštrog dizajna imaju integrisane pokazivače smera, dok su zadnja svetla visoko postavljena i dobro vidljiva ostalim učesnicima u saobraćaju. Elegantna bočna silueta, udubljenje na donjem rubu karoserije, linija prozora koja se podiže ka zadnjem delu, ravni krov i atraktivan zadnji deo zajedno doprinose dobrom izgledu.

Unutrašnjost Venge je, s obzirom na segment kom pripada, veoma prostrana. Ima mesta za pet odraslih putnika pri čemu će se četiri putnika osećati veoma komotno. Sedišta su prilično udobna i izdignuta tako da je pozicija sedenja nešto viša nego kod konkurentnih modela. Usled povišenog položaja sedenja mesta za kolena ima i na pretek. Ovakav položaj sedenja obezbeđuje vozaču dobru preglednost kako ispred tako i iza automobila.

Delovi enterijera su izrađeni od kvalitetnog materijala. Instrument tabla je lepo dizajnirana sa logično raspoređenim prekidačima i ne zahteva dug period prilagođavanja. Enterijer odlikuju i brojne pregrade za odlaganje sitnica koje se takođe nalaze i u prtljažnom prostoru čija osnovna zapremina iznosi 440 l. Pomeranjem zadnjih sedišta ka napred zapremina prtljažnika se može uvećati na 570 l, a preklapanjem naslona zadnjih sedišta na raspolaganju je tovarni prostor od 1.253 l. Prtljažnik je opremljen duplim dnom koje je veoma praktično i lepo osmišljeno. Mala zamerka bi mogla da se uputi na policu koja razdvaja prtljažni prostor i duplo dno, jer kada se na nju stavi neki teret ima običaj da padne i to je svakako moglo biti malo bolje rešeno. Još jedna mana koju smo zapazili odnosi se na vrata prtljažnika koja da ne bi ostala samo priklopljena prilikom zatvaranja treba jače da se zalupe i to isključivo po sredini gde se nalazi brava.

Upravljač Venge je multifunkcionalan i opremljen je komandama za upravljanje audio sistemom, tempomatom i putnim računarom. Upravljač kao i ručica menjača su obloženi kožom. Audio sistem je moderan i poseduje radio prijemnik sa RDS-om, CD/MP3 player i AUX/USB ulaze. Fabrički handsfree uređaj je takođe veoma koristan jer omogućava telefoniranje bez držanja mobilnog telefona u rukama.

Venga koju smo testirali je imala benzinski motor 1.4 CVVT sa 90 KS na 6.000 o/min. Najveći obrtni moment od 137 Nm je dostupan pri 4.000 o/min. Prema fabričkim podacima maksimalna brzina iznosi 168 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h 12,8 sekundi. Motor nije preterano startan i za bezbedno preticanje traži prebacivanje menjača u jedan stepen niže. Deklarisana prosečna potrošnja goriva prema fabričkim podacima iznosi 6.2 l/100 km, dok je na testu uz kombinovanu vožnju sa uključenom klimom ona bila znatno viša i kretala se oko 8.9 l/100 km.

Uprkos nešto višim dimenzijama karoserije, Venga se pokazala kao izuzetno upravljiv i veoma stabilan automobil. Za to je prvenstveno zaslužno izuzetno kvalitetno ogibljenje koga čine McPherson napred dok zadnji okvir na svakoj strani ima po jednu uzdužnu i dve poprečne vođice. Kako bi se smanjilo naginjanje automobila ugrađeni su prednji i zadnji poprečni stabilizatori. Dobroj stabilnosti umnogome doprinose i gasni amortizeri. Servo upravljač MDPS ima električnu potporu i smanjuje potrošnju goriva za 3%. Automobil je opremljen 15" točkovima sa gumama dimenzija 195/65 R15.

Karoserija ima veoma čvrstu konstrukciju sa planskim zonama gužvanja prilikom sudara. Ugrađeno je šest vazdušnih jastuka, a prednja sedišta su opremljena aktivnim naslonima za glavu.

Venga je dostupna sa četiri različita paketa opreme - LX Cool, EX Motion, EX Fun i EX Star. Model koji smo testirali je imao paket opreme EX Motion koga čine: vazdušni jastuci i zavese, aktivni nasloni na prednjim sedištima, ABS, BAS, disk kočnice napred i pozadi, imobilizator, automatsko otključavanje vozila u slučaju sudara, manuelni klima uređaj, radio/CD/MP3 sa 6 zvučnika i komandama na upravljaču, progresivni servo upravljač podesiv po visini i dubini, elektro podizači prednjih stakala, Battery Saver, bluetooth, putni računar, USB+AUX ...

Pored simpatičnog izgleda, moderne mehanike i velike praktičnosti, Venga se posebno dokazuje i najdužom fabričkom garancijom na tržištu. Garantni rok Kia Venge iznosi punih 7 godina ili do 150.000 km koja se odnosi na celo vozilo, a cena testiranog modela sa akcijskim popustom na našem tržištu iznosi 12.490 evra sa PDV-om.

Tehnički podaci modela Kia Venga 1.4 CVVT :

Motor
Radna zapremina, (litara/cm³) 1.4 / 1396
Konstrukcija motora 4-cilindrični benzinski motor
Maksimalna snaga KW 66.2
Maksimalan obrtni moment Nm pri 1/min 137 / 4.000
Kategorija emisije izduvnih gasova Euro 4
Menjač Manuelni 5
Performanse
Maksimalna brzina, (km/h) 168
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 12.8
Dimenzije i masa
Dužina, (mm) 4068
Širina, (mm) 1765
Visina, (mm) 1600
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2615
Zapremina prtljažnika (l) 440
Zapremina rezervoara (l) 48
Masa praznog vozila (kg) 1178
Potrošnja goriva
U gradu, (l/100km) 7.5
Na otvorenom putu, (l/100km) 5.5
Kombinovano, (l/100km) 6.2
Vrsta goriva Bezolovni benzin

Što se tiče servisiranja, vlasnike Kia Venge očekuje redovan servisni interval na svakih 15.000 km ili jednom godišnje. Redovan servis obuhvata zamenu ulja, filtera ulja, filtera goriva, filtera klime, filtera vazduha i potrošni materijal. Sa radom i PDV-om košta oko 130 evra.

Veliki servis se obavlja na 90.000 km ili u šestoj godini i obuhvata ulje, filter ulja, filter goriva, filter klime, filter vazduha, svećice, antifriz, PK kaiš, roler, španer, kočiono ulje i potrošni materijal. Sa radom i PDV-om veliki servis košta oko 350 evra.

Što se tiče troškova za prvu registraciju Kia Venge, Agencija Tandem, zastupnik Milenijum osiguranja, kaže da sa polisom osiguranja, taksama, tablicama, saobraćajnom dozvolom i tehničkim pregledom troškovi iznose 20.900 dinara.

Ostale slike sa testiranja pogledajte u našoj galeriji  Test Kia Venge 1.4 CVVT.

Tekst: Nenad Perišić
Foto: Srđan Petrović