Test Hyundai ix20 1.4 DOHC

Test Hyundai ix20 1.4 DOHC

Test Hyundai ix20 1.4 DOHC

 Iz fabrike u češkim Nošovicama stiže nam novi Hyundai ix20. Predstavljen je prošle jeseni na međunarodnom salonu automobila u Parizu i predstavlja jedinstvenu kombinaciju  karakteristika koje čine moderno MPV vozilo.

Iz fabrike u češkim Nošovicama stiže nam novi Hyundai ix20. Predstavljen je prošle jeseni na međunarodnom salonu automobila u Parizu i predstavlja jedinstvenu kombinaciju  karakteristika koje čine moderno MPV vozilo. Ljubitelji automobila su odmah uočili sličnosti sa Kia Vengom, ali iako vrlo slična oba vozila su dosta različita.

Hyundai ix20 je dizajnerski i tehnički razvijen u Evropi. Na prvi pogled ističe se šestougaona maska motora, ali i čvrst, mišićav izgled koji karakteriše velika doza individualnosti. Bočni pokazivači smera su integrisani na retrovizorima, dok su zadnja svetla visoko postavljena i dobro vidljiva ostalim učesnicima u saobraćaju. Stil ix20 je u skladu sa novim načinom izražavanja korejske kompanije, koja želi da se pozicionira na evropskom tržištu kao moderan i progresivan brend. Nakon modela i20, ovo je drugi automobil koji prati novi "fluidni" dizajn - koji polako postaje glavni vizuelni element Hyundaija u Evropi.

Za dizajn ix20 zaslužni su dizajneri Hyundai Centra u nemačkom Ruselhajmu i njihov dizajnerski potpis nosi četiri glavna elementa: dinamičnost, sofisticiranost, eleganciju i samouverenost.

Ako bi trebalo jednom rečju da opišemo ix20, dovoljno bi bilo reći "praktičnost". Unutrašnjost je vrlo prostrana pogotovo kada je reč o zadnjem sedištu koje se može lako podesiti i povećati prostor za putnike ili povećati zapreminu prtljažnika. Ovde treba pomenuti da je prtljažnik ix20 znatno veći od prtljažnika modela i30, sa maksimalnom zapreminom od 1,486 litara.

Kada se nađete za volanom ix20, primetićete da je sedište neznatno podignuto, što nekima može da zasmeta, uprkos podešavanju po visini. Sedišta su izrađena od kvalitetnog materijala sto je za pohvalu. Centralna upravljačka konzola pored lepog dizajna deluje malo zbunjujuće na vozače, i potrebno je malo više vremena vozaču kako bi se prilagodio. Servo upravljač će gradsku vožnju i parkiranje učiniti dosta lakšim a s obzirom da ima električnu potporu smanjuje i potrošnju goriva za 3%.  Najveća zamerka koja se sa mesta vozača može uputiti je nedovoljna preglednost unapred koju umanjuju prednji stubovi, koji su morail biti tako postavljeni zbog kompaktnog i dopadljivog dizajna.

ix20 koji smo testirali je imao benzinski motor 1.4 DOHC sa 90 KS na 6.000 o/min. Najveći obrtni moment od 137.3 Nm je dostupan pri 5.000 o/min. Prema fabričkim podacima maksimalna brzina iznosi 167 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h 12,8 sekundi. Performanse motora su se odlično pokazale u gradskoj vožnji, ali ix20 se ipak ne može pohvaliti startnošću i za bezbedno preticanje traži prebacivanje menjača u jedan stepen niže. Deklarisana prosečna potrošnja goriva prema fabričkim podacima iznosi 6.0 l/100 km, dok je na testu uz kombinovanu vožnju sa uključenom klimom ona bila nešto viša i kretala se oko 8.0l/100 km. Menjač ix20 odgovara njegovim performansama kako u gradskoj vožnji tako i na otvorenom.

Uprkos nešto višim dimenzijama karoserije, ix20 se pokazao kao izuzetno upravljiv i veoma stabilan automobil. Za to je prvenstveno zaslužno izuzetno kvalitetno McPhersonovo prednje ogibljenje, dok zadnje ogibljenje čine torzione osovine U i O profila i spiralne opruge sa gasnim amortizarima. Automobil je opremljen 15-inčnim točkovima sa gumama dimenzija 195/65 R15.

ix20 je dostupan sa tri različita paketa opreme - Hip Hop, House i Trance. Model koji smo testirali je imao osnovni paket opreme - Hip Hop, koga čine: retrovizori u boji vozila, zadnji krovni spojler, polica za naočare, ručice u boji vozila, senzor za svetla, kolor konzolni ekran, bord kompjuter, svetlo za čitanje napred, svetlo za čitanje nazad, mrežica/pregrada gepeka, 15-inčne felne, naslon za ruku nazad, deljiva zadnja klupa 60/40, podešavanje vozačevog sedišta po visini, naslon za ruku napred, USB interfejs, 6 zvučnika, daljinsko otključavanje/zaključavanje, alarm, centralno otključavanje/zaključavanje, zavesasti vazdušni jastuk za glavu, EBD, bočni vazdušni jastuk napred, upravljač podesiv po visini i dubini, manuelna klima, kontrolni tasteri na volanu, CD/MP3 radio prijemnik, grejanje stakla spoljnih retrovizora, električno pomeranje retrovizora, hlađena pregrada, električni podizači prednjih stakala, ABS.

Vozači ix20 mogu bez brige da uživaju u vožnji, jer ovaj model dolazi sa petogodišnjom garancijom koja obuhvata besplatnu pomoć na putu 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji i pet godina besplatnih preventivnih pregleda.

Tehnički podaci modela Hyundai ix20 1.4 DOHC GLS 5M/T :

Motor
Radna zapremina, (litara/cm³) 1.4 / 1396
Konstrukcija motora 4-cilindrični benzinski motor
Maksimalna snaga KW 66.2
Maksimalan obrtni moment Nm pri 1/min 137.3 / 5,000
Kategorija emisije izduvnih gasova Euro 4
Menjač Manuelni 5
Performanse
Maksimalna brzina, (km/h) 167
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 12.8
Dimenzije i masa
Dužina, (mm) 4,100
Širina, (mm) 1,765
Visina, (mm) 1,600
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2,615
Zapremina prtljažnika (l) 440 / 1,486
Zapremina rezervoara (l) 48
Masa praznog vozila (kg) 1,178
Potrošnja goriva
U gradu, (l/100km) 7.5
Na otvorenom putu, (l/100km) 5.5
Kombinovano, (l/100km) 6.2
Vrsta goriva Bezolovni benzin

Cena testiranog vozila sa carinom i PDV-om iznosi 12,290 evra, dok je za metalik ili mineralnu boju potrebno doplatiti 300 evra bez PDV-a.

Ostale slike sa testiranja pogledajte u našoj galeriji Test Hyundaija ix20.

Tekst: Nikola Lasica
Foto: Srđan Petrović