Test Ford Fieste 1.25 Trend

Test Ford Fieste 1.25 Trend

Test Ford Fieste 1.25 Trend

Najbolji pokazatelj koliko je neki model popularan je broj njegovih prodatih primeraka, ako se taj parametar uzme u obzir onda Ford Fiesta predstavlja bestseler u pravom smislu.

Ford Fiesta se na tržištu automobila pojavila još davnih 70-ih godina prošlog veka i tada je bila Fordov predstavnik u segmentu malih automobila. Taj segment tada nije bio baš toliko popularan ali danas je segment koji je zastupljen modelima svih proizvođača. Za uspešan nastup u ovom tržišnom segmentu nije od presudnog značaja ni dizajn, ni snažan motor, ni broj zvezdica na crash testovima već uspešan spoj svega navedenog uz pristupačnu cenu i ekonomičan motor.

Jedan od glavnih aduta Ford Fieste je sigurno njen dizajn. Nekadašnji konzervativan dizajn zamenjen je aktuelnim Fordovim dizajnom, inspirisanim novim "Kinetic" Focusom, koji podjednako dobro pristaje kako Focusu i Mondeu tako i kompaktnoj Fiesti. Odlučan i agresivan oblik nove Fieste od početka govori da Fiesta nije želela igrati sporedne uloge i biti još jedan od modela u Fordovoj ponudi već nešto više od toga.

Prednjim krajem dominiraju velike svetlosne grupe, razvučene u bočne stranice i smeštene iznad maske hladnjaka. Pored sportski nastrojene maske "izvučeni" blatobrani dodatno naglašavaju sportski karakter. Zatamnjeni donji deo zadnjeg branika po uzoru na sportske fordove modele i skoro neprimetan zadnji spojler takođe naglašavaju sportski izgled ovog modela.

Unutrašnjost je također doživela drastične promene. Stari kokpit zamenjen je novim savremenim i modernijim. Trokraki upravljač odlično leži u rukama i odlično se slaže sa ručicom menjača optimalnih dimenzija. Specijalna pažnja u enterijeru je sigurno posvećena središnjoj konzoli gde je smešten audio sistem, kontrola klime i displej kompjutera. Uz solidnu ergonomiju, Fiesta nudi prostranost koja je u skladu s očekivanjima za vozila ove klase.

Dužinom od 395 cm, širinom od 172 cm, visinom od 148 cm i međuosovinskim rastojanjem od 249 centimetara nova Fiesta neznatno se odmakla od svoje prethodnice, a povećanje beleži i prtljažni prostor zapremine 295 litara koji se spuštanjem naslona zadnje klupe povećava na 979 litara.

Slično kao i u slučaju Mazde 2 sa kojom deli platformu, Fiesta je izgubila u proseku 40 kilograma usprkos dodatnih 10 kg sigurnosnih elemenata i izolacijskih materijala. Rezultat svega je primetno manja buka, ali i povećani komfor, sigurnost i čvrstoća. Fiesta je Fordov prvi evropski model u kojem je izostavljen tradicionalni hidraulički servo sistem. Umesto njega stiže električni servo (EPAS) koji priskače u pomoć samo pri potrebi i na taj način ne oduzima snagu motoru, a samim tim doprinosi i smanjenju potrošnje goriva.

Po pitanju opremljenosti u ponudi je pet različitih paketa opreme – Ambiente, Trend, Ghia, Sport i Titanium. Osnovni paket opreme donosi ABS, dva vazdušna jastuka, centralno zaključavanje, servo upravljač podesiv po visini, branike u boji vozila, električno podesive retrovizore, stražnji spojler, radio/CD/MP3 uređaj sa dva zvučnika. Mi smo na raspolaganju imali drugi po redu paket opreme Trend koji na sve nabrojano donosi i klima uređaj, daljinsko zaključavanje, prednja električna stakla, putni računar, električne retrovizore sa grejanjem, kao i kvalitetniji audio uređaj sa četiri zvučnika.

Na testu nam je na raspolaganju bila verzija sa 1.25 Duratec agregatom od 82 KS koja pored atraktivnog sportskog izgleda ne predstavlja sportski automobil ni na papiru ni u praksi. U praksi tek sa upornijim pritiskanjem papučice gasa i marljivim opsluživanjem menjača Fiesta 1.25 će pokazati svoju živahnu stranu. Pored ovog agregata kupci mogu da se odluče između nekoliko benzinskih i dizel agregata čija je zapremina agregata od 1.25 do 1.6. Ford je kod nove Fieste odustao od svoje specijalnosti, otvaranja prednjeg poklopca motora pomicanjem ovalnog plavog znaka i otključavanje brave ključem – to je sada puno praktičnije izvedeno standardnim otvaranjem polugom iz kabine i malom polugom ispod poklopca.

Prema fabričkim podacima testirani automobil od 0 do 100 km/h stiže za 13.3 sekunde dok je maksimalna brzina 168 km/h. U praksi to znači da će 120 km/h na autoputu biti idealna brzina na kojoj je potrošnja prihvatljiva, kao i jačina buke u unutrašnjosti. Što se tiče potrošnje po fabrčkim podacima kod vožnje na otvorenom ona iznosi 4,6 l/100 km, dok fabrika navodi da potrošnja u gradu iznosi 7.5, dok je prosek 5.7 l/100 km. Naša vožnja je bila malo agresivnija, većinom gradska vožnja sa upaljenom klimom pa je potrošnja bila nešto veća od faričke i na kompjuteru je na kraju vožnje bilo ispisano 8,4l na 100km.

Posle našeg kratkog druženja sa ovim modelom možemo reći da se Fiesta ne može pohvaliti performansama sportskog automobila iako dizajnom to nagoveštava. Međutim, sigurno može ponudit odličan upravljač, izvrsnu upravljivost, sigurnost pri kočenju, udoban i moderan enterijer i svojstven kinetički dizajn što je sigurno i presudilo kod velikog broja kupaca ovog automobila.

Tehnički podaci modela Ford Fiesta 1.25 Trend :

Motor
Radna zapremina, (litara/cm³) 1.25 / 1250
Konstrukcija motora 4-cilindrični benzinski motor
Maksimalna snaga KW 60
Maksimalan obrtni moment Nm pri 1/min 114
Kategorija emisije izduvnih gasova Euro 5
Menjač Manuelni 5
Performanse
Maksimalna brzina, (km/h) 168
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 13.3
Dimenzije i masa
Dužina, (mm) 3950
Širina, (mm) 1722
Visina, (mm) 1481
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2490
Zapremina prtljažnika (l) 295
Zapremina rezervoara (l) 45
Masa vozila (kg) 1495
Potrošnja goriva
U gradu, (l/100km) 7.5
Na otvorenom putu, (l/100km) 4.6
Kombinovano, (l/100km) 5.7
Vrsta goriva Bezolovni benzin

Cena osnovnog modela trenutno košta 9.890 evra, dok Fiesta 1.25 Trend sa 5 vrata koju smo testirali, sa trenutnom akcijskom cenom, košta 10.990 evra, u dinarskoj protivvrednosti, sa svim dažbinama (carina, transportni troškovi i PDV).

Garantni rok je 24 meseca, bez ograničenja u prevaljenim kilometrima.

Obavezan servisni interval za ovo vozilo je 20.000 km ili najmanje jednom godišnje a cena prvog redovnog servisa, koji obuhavata rad, ulje i prečistače (ulja, vazduha i klima uređaja) je 11.572,71 dinara sa PDV-om.

Što se tiče troškova za prvu registraciju Ford Fieste, Agencija Tandem, zastupnik Milenijum osiguranja, kaže da sa polisom osiguranja, taksama, tablicama, saobraćajnom dozvolom i tehničkim pregledom troškovi iznose 16.300 dinara.

Ostale slike sa testiranja pogledajte u našoj galeriji Test Ford Fiesta 1.25 Trend.

Tekst i foto: Srđan Petrović