Test Chery Ego 1.3

Test Chery Ego 1.3

Test Chery Ego 1.3

Konstruisan u saradnji sa inženjerima iz Detroita, a dizajniran od strane italijanske dizajnerske kuće Bertone, Chery Ego predstavlja mali gradski automobil modernog dizajna koji u startu obećava.

Ego ima petoro vrata i dizajniran je u stilu savremenih evropskih gradskih automobila. Prednji farovi automobila prate oblik poklopca motora i izgledaju kao njegov sastavni deo. Poklopac motora je u liniji sa prednjim vetrobranskim staklom što doprinosi boljoj aerodinamici automobila. Prednji branik je ofarban u boji karoserije i dizajniran je kao njen sastavni deo. U donjem delu branika nalaze se maglinke, a sam branik se izdiže visoko do ispod farova. Zadnje svetlosne grupe su postavljene vertikalno, a dizajn C-stubova u velikoj meri podseća na one kod Hyundai Getz-a. U zadnjem braniku, koji je takođe ofarban u boji karoserije, smešteni su senzori za parkiranje. Peta vrata se otvaraju ili na ključ ili preko polugice koja je smeštena u kabini. Osobe čija visina prelazi 1.70 m moraju da obrate pažnju na peta vrata kada su podignuta jer može doći do udaranja glavom. Dobrom izgledu automobila umnogome doprinose aluminijumske felne od 14" na koje su montirani pneumatici profila 175/60 R14, ali i krovni nosači koji se retko mogu naći na automobilima ove klase.

Ego je dugačak 3.700 mm, širok 1.578 mm i visok 1.527 mm. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.390 mm. Masa praznog vozila iznosi 1.040 kg.

Ega pokreće tehnološki napredan četvorocilindrični Acteco motor 1.3 16V koji raspolaže sistemom varijabilnog upravljanja ventilima DOHC. Motor je kineski, ali je konstruisan u saradnji sa austrijskom kompanijom AVL koju vode uvaženi evropski, američki i azijski inženjeri. Raspolaže sa 84 KS pri 5.750 o/min i najvećim obrtnim momentom od 114 Nm u rasponu od 3.500 do 4.500 o/min. Prema fabričkim podacima ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 12 s, a maksimalna brzina je 156 km/h. Prosečna potrošnja se kreće oko 5.8 l/100 km. Prilikom vožnje na nižim obrtajima motor ne pokazuje naročitu spremnost da žustro ubrza, što može predstavljati problem ako nepripremljeni krenete u preticanje. Najveću snagu motor oslobađa u režimu iznad 4.000 o/min i bez problema se zavrti do 6.000 o/min. Savet je da pre nego što odlučite da krenete u preticanje, menjač stavite u onaj stepen prenosa koji obezbeđuje najmanje 3.000 o/min, a to obično znači prebacivanje menjača za jedan stepen niže. Za ubrzanje od 80 do 120 km/h u četvrtom stepenu prenosa potrebno je oko 17 s, dok isto ubrzanje u petom stepenu prenosa traje 20 sekundi više, odnosno oko 37 s. Motor karakteriše relativno tih i miran rad kako na leru tako i pri višim obrtajima. Uparen je sa manuelnim petostepenim menjačem koji izmene stepena prenosa obavlja korektno ali je ručica svakako mogla da bude sa preciznijim i kraćim hodovima. Kada se menjač ubaci u položaj za hod unazad aktiviraju se parking senzori koji mere rastojanje do prepreke a rezultat merenja se prikazuje na posebnom displeju. Kada senzori detektuju prepreku, vozač isprekidanim zvučnim signalom biva obavešten o nailasku na tu prepreku. Kako se auto sve više približava prepreci tako i zvučni signal postaje sve učestaliji. Uz zvučni signal na displeju se pale zelene i crvene lampice koje takođe signaliziraju na prepreku dok broj označava rastojanje do prepreke. Tako npr. ako na displeju piše 8.0 u ogledalu se lepo očitava da je do prepreke ostalo još 0.8 m. Displej je pozicioniran u zadnjem gornjem delu kabine i predviđen je da se podaci sa njega očitavaju u retrovizoru.

Ogibljenje Ega, koga čine MacPherson napred i polukruta osovina pozadi, je relativno tvrdo i udobnost mu nije jača strana. To se najviše primećuje po neravnom kolovozu gde se do putnika prenosi prelaz preko svake rupe i neravnine. Međutim, takvo ponašanje je karakteristično za automobile ovog segmenta, pa se tako ni Ego u tom delu ne razlikuje mnogo od svojih konkurenata. Servo upravljač je veoma precizan i lagan za upotrebu. Automobil reaguje i na najmanji zaokret upravljača i u krivinama dobro drži zadatu putanju, tako da je s obzirom na relativno kratko međuosovinsko rastojanje pokazao priličan nivo stabilnosti i upravljivosti. Nije preterano nizak i ivičnjaci mu ne predstavljaju naročit problem.

Kočnice Ega su na testu ostavile dobar utisak. Sastoje se od samoventilirajućih diskova na prednjoj strani i doboša na zadnjoj. Kočnice su se pokazale kao snažne i efikasne, bezbedno zaustavljaju automobil, a u par žustrih kočenja su nam to i pokazale. Ego je opremljen čeličnim ojačanjima u vratima, zatezačima sigurnosnih pojaseva, vazdušnim jastucima za vozača i suvozača, ABS-om i EBD-om. U Chery-ju još navode da sva oprema u automobilu kao i pasivni i aktivni sistemi bezbednosti u modelu Ego ispunjavaju stroge zahteve bezbednosti kako u Evropi tako i u SAD-u. Ego je uspešno prošao i laboratorijsko testiranje pri sudaru poznatog britanskog centra za sertifikate - VCA.

Enterijer Ega je prilično lepo dizajniran, mada se primećuje nedostatak završne obrade. Instrument tabla je napravljena od tvrde i krute plastike. Instrumenti su pregledni sa krupnim i uočljivim brojevima i raspoređeni su u tri kruga. Na središnjem krugu je brzinomer, a u njegovom centralnom delu se nalazi displej na kojem se prikazuju podaci putnog računara poput pređene kilometraže i prosečne potrošnje. Levo od brzinomera nalazi se obrtomer, a u krugu desno nalaze se merači nivoa goriva u rezervoaru i temperature motora kao i veći broj kontrolnih lampica. Zglob prekidača za žmigavce i brisače stvara nešto veći otpor prilikom upotrebe, a pošto se ti prekidači često koriste u toku vožnje smatramo da su trebali biti malo kvalitetnije urađeni. Za razliku od ovih prekidača, oni na centralnoj konzoli kojima se upravlja klimom, ventilacijom i audio sistemom su mnogo bolje odrađeni sa boljom završnom obradom i prijatni su za rukovanje. Kada se uključe svetla, instrument tabla kao i prekidači i oznake na centralnoj konzoli bivaju osvetljeni veoma lepom bojom svetloplave nijanse. Sedišta su presvučena štofom prijatnim na dodir i zadovoljavajuće su udobnosti. Položaj sedenja je prilično visok tako da se u automobil lako ulazi i izlazi. Na prednjim sedištima se izuzetno komotno sedi i ima dovoljno mesta čak i za osobe nešto višeg rasta. Na zadnjoj klupi koja ima izuzetno dugačak sedalni deo je takođe obezbeđen visok nivo komfora, tako da Ego može bez problema da preveze i četiri odrasle osobe nešto višeg rasta. Na naslonu zadnje klupe nalaze se i tri odvojena naslona za glave putnika, što je još jedan dokaz da je kod Ega velika pažnja posvećena sigurnosti i udobnosti putnika. Pošto je akcenat stavljen na komfor u kabini, prtljažnik je morao da bude nešto skromnijih dimenzija, tako da njegova zapremina iznosi 190 l. Preglednost unapred sa pozicije vozača je solidna, mada nešto širi A-stubovi mogu zaklanjati pogled u oštrim krivinama. Prilikom vožnje unazad valja se osloniti na prilično velike spoljne retrovizore jer nasloni na zadnjem sedištu zaklanjaju pogled kroz ionako usko staklo petih vrata. Paneli na vratima su veoma lepo osmišljeni i dizajnirani, a urađeni su kombinacijom štofa i plastike. Izolacija putničke kabine je još jedan element kojem se moglo posvetiti malo više pažnje. Međutim, to se može primetiti tek u vožnji po neravnom kolovozu sa rupama, gde se buka koju stvaraju točkovi i elementi ogibljenja prenosi do putnika u kabini. Prilikom vožnje auto-putem usled dobre aerodinamike buka u kabini nije bila posebno izražena ni pri brzini od 120 km/h. Kabina je opremljena priličnim brojem pretinaca za sitnice. Na prednjoj konzoli ispred menjača nalazi se držač za dve čaše. Na vrhu centralne konzole se nalazi mesto za odlaganje dokumenata. Ispod vozačevog sedišta nalazi se veoma praktična fioka koja se otvara prema napred i koja je, na primer, pogodna za odlaganje sigurnosnog prsluka. Za pušače Ego nudi čak dve pepeljare. Audio sistem sa 4 zvučnika i USB konekcijom pruža veoma dobar muzički ugođaj koji bi, da je izolacija kvalitetnije urađena, svakako ostavio još bolji utisak.

Posredstvom kompanije KVIS, d.o.o. generalnog uvoznika i servisera Chery automobila za tržišta Srbije, Crne Gore i Makedonije ekipi Auto Portala na test je ustupljen model Ego. Bitna karakteristika svih Chery modela je da dolaze sa izuzetno bogatim paketom opreme. Paket opreme koji će biti dostupan u Srbiji za automobil Chery Ego uključuje: klima uređaj, električne podizače stakala napred i pozadi, električne retrovizore, branike i ručice na vratima u boji vozila, sedišta u štofu podesiva u 4 smera, deljivu zadnju klupu 60/40, Radio/CD/MP3 sa USB interfejsom, 4 zvučnika, servo upravljač, zadnje parking senzore, štitnik za sunce sa ogledalom za suvozača, držač za čaše, daljinsko centralno zaključavanje, električno podešavanje prednjih svetala, aluminijumske felne, halogena prednja svetla, zadnji spojler u boji vozila, krovne nosače, putni kompjuter, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, letva volana sa funkcijom upijanja energije pri sudaru, ABS+EBD, alarmni uređaj sa imobilajzerom, prednja svetla za maglu.

Tokom testa, Chery Ego nas je veoma dobro služio kako u gradskoj tako i u vangradskoj vožnji. Smatramo da je cena od 7.490 evra sa carinom i PDV-om sasvim pristojna za ono što automobil nudi. U prilog tome govori i činjenica da je u ovom cenovnom rangu teško naći automobil sa tolikim spiskom dodatne opreme kao što je ima Chery Ego. Iz tog razloga smatramo da svako kome je potreban mali gradski automobil sa petoro vrata treba kao opciju da razmotri i kupovinu Chery Ega.

Tehnički podaci modela Chery Ego :

Motor
Radna zapremina, (litara/cm³) 1.3 / 1297
Konstrukcija motora 4-cilindrični benzinski motor
Maksimalna snaga KW 62
Maksimalan obrtni moment Nm pri 1/min 114 / 3500-4500
Kategorija emisije izduvnih gasova Euro 4
Menjač Manuelni 5
Performanse
Maksimalna brzina, (km/h) 156
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 12
Dimenzije i masa
Dužina, (mm) 3700
Širina, (mm) 1578
Visina, (mm) 1527
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2390
Zapremina prtljažnika (l) 190
Zapremina rezervoara (l) 43
Masa praznog vozila (kg) 1040
Potrošnja goriva
U gradu, (l/100km) 7.5
Na otvorenom putu, (l/100km) 4.8
Kombinovano, (l/100km) 5.8
Vrsta goriva Bezolovni benzin

Garancija na Chery Ego je 3 godine ili do 100.000 pređenih kilometara, a u automobil je moguća ugradnja Landirenzo plinskog uređaja koja ulazi u garanciju vozila.

Što se tiče servisiranja, vlasnike Chery Ega očekuje redovan servisni interval na 10.000 km. Redovan servis obuhvata pregled kompletnog vozila uključujući i kompjutersku dijagnostiku, uz zamenu ulja, filtera za ulje, vazduh i gorivo. Sipa se polusintetičko ulje Valvoline 10W40. Redovan servis košta 60 evra sa PDV-om.

Veliki servis se obavlja na 80.000 km i obuhvata detaljnu kontrolu kompletnog vozila, zamenu ulja, filtera za ulje, vazduh i gorivo, svećica, zupčastog kaiša, zatezača i rolera zupčastog kaiša, trakastog kaiša za alternator, trakastog kaiša za kompresor. Vozilo se zadržava na servisu jedan dan, a cena velikog servisa iznosi oko 260 evra sa PDV-om.

Što se tiče troškova za prvu registraciju Chery Ega, Agencija Tandem, zastupnik Milenijum osiguranja, kaže da sa polisom osiguranja, taksama, tablicama, saobraćajnom dozvolom i tehničkim pregledom troškovi iznose 16.200 dinara.

Ostale slike sa testiranja pogledajte u našoj galeriji Test Chery Ego.

Za sve dodatne informacije:

Chery - KVIS d.o.o.
Patrijarha Joanikija 17d,
11000 Beograd
Telefon: 011/333 0 400
Fax: 011/234 1217
e-mail: info@chery.rs
sajt: www.chery.rs

Tekst: Nenad Perišić
Foto: Srđan Petrović