Sudbina rezervnih delovi bolida

Sudbina rezervnih delovi bolida

Sudbina rezervnih delovi bolida

Ovogodišnja sezona Formule 1 davno je završena, svi vozači su na zasluženom odmoru, bolidi se stavljaju po strani i kreće testiranje na novim modelima. A šta se dešava sa masom rezervnih delova?

U trenutku kada se maše zastavom za kraj trke na poslednjem Grand priju sezone svaki bolid postaje zastarela verzija. Zamenjuje ga noviji model u koji se polaže dosta nade da će biti bolji od prethodnika. A da li ste se ikada pitali šta se dešava sa ostaim rezervnim delovima koji su korišćeni na bolidima tokom sezone?

Jedan F1 bolid sastoji se od oko 80 000 zasebnih delova. Ove sezone je na stazama bilo, gotovo uvek, po 22 bolida. To znači da je ukupno kroz celu sezonu prošlo 1.7 miliona delova od kojih gotovo svi sada postaju nepotrebni teret za timove.

Ali oni se nikako ne bacaju, barem ne odmah. Većina se čuva u narednih par godina jer niko ne želi da ovi delovi dospeju u ruke konkurenata koji ih mogu iskopirati. Drugi delovim, koji su indentični na svim automobilima, šalju se za korišćenje na test modelima, naravno ne F1 bolida.