Stari punto iz Kragujevca – novi iz Italije

Stari punto iz Kragujevca – novi iz Italije

Stari punto iz Kragujevca – novi iz Italije

Ministar privrede Predrag Bubalo je u četvrtak 28.07.2005. objavio neke detalje dugo najavljivanog sporazuma između Fijata i Zastave. U Torinu gde je sedište Fijata uspešno su završeni pregovori i stavljen je prvi paraf na ugovore koji će biti potpisani u prvih deset dana septembra. Dogovorom je predviđeno potpisivanje dva ugovora – o licenci i isporuci automobila punto u rasklopljenom stanju koji će biti montirani u Kragujevcu.




Pošto će licenca biti potpuna, Zastava dobija pravo da se u našoj zemlji, u ovdašnjim fabrikama, osvajaju i proizvode svi delovi za punto, što je šansa i za domaću prateću industriju. Kako u Evropi ima viđe od pet miliona automobila sa oznakom punto, otvara se i mogućnost da naši proizvođači dobiju značajniju ulogu u proizvodnji rezervnih delova – istakao je ministar privrede Predrag Bubalo. Zastava će nastaviti i dalje da proizvodi aktuelne modele, a punto će se ponuditi u više varijanti (sa benzinskim i dizel motorima). Prvu količinu će naši radnici sklopiti u pogonima Fijata kako bi stekli neophodna iskustva, a u međuvremenu će se osposobiti jedna traka u Zastavi za montažu najpopularnijeg (poslednjih godina) italijanskog modela. Prvi domaći punto trebalo bi da se promoviše na oktobarskim Danima Italije u Beogradu. Dan kada je stavljen prvi paraf na ugovore Fijata sa Zastavom nije izabran slučajno. Tada je zvanično Torinski gigant objavio prve fotografije i tehničke podatke nove generacije modela punto. Auto koji je do sada prodat u više od šest miliona jedinica je veći u odnosu na prethodnika i ima sportskiji izgled. Za dizajn su se pobrinuli Ðođeto Ðurđaro i Centar stil Fijat. Dužinom od čak 4,03 metra prestigao je sve modele u svojoj klasi. Takođe, za puno prostora u unutrašnjosti bila je neophodna visina od čak 1,49 metara. Početak prodaje će činiti paleta benzinskih motora od 65 i 77 KS, a dizeli će biti u rasponu od 75 do čak 130 KS. Dolaskom velikog punta proizvodnja aktulenog se neće ugasiti, i ostaje nam da vidimo da li će se jednog dana kompletno prebaciti u pogone Zastave.