Škoda "Fabia" druge generacije, jeftina a pouzdana

Škoda "Fabia" druge generacije, jeftina a pouzdana

Škoda "Fabia" druge generacije, jeftina a pouzdana

Popularna "Fabia" dobila je naslednicu pre dve godine a to znači da je druga generacija sada jeftinija i može je priuštiti prosečan građanin naše zemlje. Evo koje su prednosti a koje mane Čehinje sa nemačkim pedigreom.

Škoda "Fabia" druge generacije sa oznakom "5J" bila je u proizvodnji od 2007. do 2014. dok nije došla naslednica koja ja starijim modelima spustila cenu na oko 4 000 evra što je prosečan budžet za kupovinu polovnog automobila u Srbiji. Ako se zna da je bazirana na Volkswagen platformi "Fabia" je jako popularan izbor.

Tokom osam godina proizvodnje došla je u dva varijante karoserije, limuzina i karavan, obe naravno sa petoro vrata. Kada su motori u pitanju prve serije imale su benzince zapremine 1.2 litra snage 60 i 70 konja koji su prilično solidni ali ukoliko se ne održavaju pravilno mogu imati problema sa lancem. Nešto jači benzinac zapremine 1.4 litara sa 86 konja snage je daleko bolja opcija.

Modeli sa kraja proizvodnog veka dobijali su i turbo-benzinske motore zapremine 1.2 litara snage 85 i 105 konja koji su, pored toga što su jači i ekonomičniji od starijih agregata ali ni oni nisu imuni na probleme sa pogonskim lancem.

Kada pričamo o dizel agregatima tu su stariji motori zapremine 1.4 i 1.9 litara. Od 2010. "Fabia" je dobila savremene komon*rejl dizel motor zapremine 1.6 litara koji dolazi u varijantama sa 75, 90 i 105 konja. ali ovi modeli su znatno skuplji od starijih sestara. Zato je TDI zapremine 1.4 litara najbolji izbor jer se pokazao kao veoma pouzdan motor.

Kod "Fabije" treba pohvaliti sedišta koja su veoma udobna, enterijer je solidne završne obrade, preglednost je jako dobra, ogibljenje je veoma izdržljivo što je jako bitno obzirom na naše puteve koji su jako loši. Rezervoar je prosečnih 45 litara dok prtljažnik ima pozamašnu zapreminu od 300 litara.

Do sad smo hvalili ali vreme je da se osvrnemo i na mane ovog češkog modela kojih svakako ima. Nemački TUV je rangirao "Fabiju" na 76. mestu od 122. testirana modela. Najviše problema pravi gubitak ulja na motoru koji uzrokuje nepouzdano pogonsko vratilo ali i kučište menjača iz kojeg često curi ulje. Predihtovanje reševa ovaj problem. Modeli koji su proizvedeni u martu 2010. imaju problema sa ležištima dizni kod TDI motora zapremine 1.4 i 1.9 litara. Što se benzinaca tiče agregat zapremine 1.2 litra ima problema sa zatezačima lanaca i sa samim lancima.

Silent (prigušujući) blokovi lako stradaju, prednji diskovi se dosta brzo troše pogotovo ako se automobil vozi najviše po gradu, oštećeni kederi znaju da ispadnu iz ležišta pa to stvara priličnu buku u kabini.

Oglase za ovaj polovni automobil možete naći na našem sajtu gde se nalaze i ostali polovni automobili iz ponuda domaćih prodavaca.