Sa modelom Wind, Renault ulazi u sasvim novo područje kompaktnih coupe-roadstera stvorenih za uživanje ali i za svakodnevno korišćenje. Unutrašnjost automobila je sportski uređena sa posebnim naglaskom na osećaj užitka u vožnji. Putnički prostor je veći od očekivanog, tako da će dvoje putnika uživati u punom komforu čak i na dužim putovanjima. Sedišta su sportska, odlično profilisana sa integrisanim naslonima za glavu i veoma dobro drže telo u krivinama. Vetrobransko staklo je pomereno unapred kako bi se naglasio doživljaj vožnje u roadsteru. Masivno staklo iza prednjih sedišta doprinosi čvrstoći i smanjuje vrtloženje vazduha u putničkom prostoru.
Wind će biti dostupan u bojama beloj akril i plavoj, crvenoj, sivoj i crnoj metalik.
Krovom se upravlja električnim komandama, jedino se blokada krova otpušta ručno. Proces sklapanja i rasklapanja traje 12 s i među najbržima je u svetu kabrioleta. Kompletna struktura krova ima masu od 21.8 kg, a ceo proces spuštanja i podizanja može se odvijati samo ako vozilo u potpunosti miruje. Nezavisno od toga da li je krov spušten ili podignut, na raspolaganju je 270 l prtljažnog prostora.
Karoserija automobila je veoma čvrsta. Masa automobila iznosi 1131 do 1173 kg zavisno od motora. U ponudi će biti dva benzinska motora.
Jedan motor je atmosferski 1.6 16V sa 133 KS i 160 Nm, a drugi je 1.2 TCE 100 turbo sa 100 KS i 152 Nm. Sa slabijim motorom Renault Wind od 0 do 100 km/h ubrzava za 10,5 s. Maksimalna brzina iznosi 190 km/h, a prosečna potrošnja 6,3 l/100 km. Sa snažnijim motorom Wind od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,2 s, maksimalna brzina je 201 km/h, a prosečna potrošnja oko 7 l/100 km. Oba motora su uparena sa manuelnim petostepenim menjačem.
Dobro odmerena tvrdoća ogibljenja i veoma precizan električni servoupravljač garantuju zabavnu vožnju u svim uslovima. Veoma mu odgovaraju krivudavi putevi gde do izražaja dolazi Wind-ova sportska narav.
Renault Sport je razvio kočnice koje Wind-a sa 100 km/h zaustavljaju za 39 m. Od vazdušnih jastuka osim prednjih, vozača i suvozača štite i bočni koji su integrisani u naslone sedišta.
Serijska oprema kod modela sa slabijim motorom obuhvata ABS, ESP, 16" alu felne, radio/CD/MP3, klima uređaj, električne podizače stakala, upravljač presvučen kožom, sportska sedišta, putni računar.
Uz jači model dolazi i jači paket opreme koji nudi 17" felne, automatski klima uređaj, USB priključak, Bluetooth i senzore za kišu.
Proizvodnja modela Wind odvija se u Novom Mestu u Sloveniji, na proizvodnoj liniji zajedno sa Twingom i Cliom 2. Motori dolaze iz Douvrina u Francuskoj i Valladolida u Španiji.
Renault navodi da su tipični kupci modela Wind osobe starosne dobi između 25 i 45 godina.
Wind će od septembra biti dostupan na evropskim tržištima po cenama od oko 18.600 evra za model sa slabijim motorom i oko 21.200 evra za model sa jačim motorom.
Tehnički podaci:
Model | TCE 100 | 1.6 16V |
Motor | ||
Radna zapremina, (litara/cm³) | 1149 | 1598 |
Konstrukcija motora | 4-cilindrični | 4-cilindrični |
Maksimalna snaga KW | 74 | 98 |
Maksimalan obrtni moment Nm pri 1/min | 152 / 3500 | 160 / 4400 |
Kategorija emisije izduvnih gasova | Euro 5 | Euro 5 |
Menjač | Manuelni 5 | Manuelni 5 |
Performanse | ||
Maksimalna brzina, (km/h) | 190 | 201 |
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) | 10.5 | 9.2 |
Dimenzije i masa | ||
Dužina, (mm) | 3833 | 3833 |
Širina, (mm) | 1689 | 1689 |
Visina, (mm) | 1381 | 1381 |
Međuosovinsko rastojanje, (mm) | 2368 | 2368 |
Zapremina prtljažnika (l) | 270 | 270 |
Zapremina rezervoara (l) | 40 | 40 |
Masa praznog vozila (kg) | 1131 | 1173 |
Potrošnja goriva | ||
U gradu, (l/100km) | 8.0 | 9.1 |
Na otvorenom putu, (l/100km) | 5.3 | 5.7 |
Kombinovano, (l/100km) | 6.3 | 7.0 |
Vrsta goriva | Bezolovni benzin | Bezolovni benzin |
Nenad Perišić - Auto Portal