Renault Latitude

Renault Latitude

Renault Latitude

Tokom leta, Renault je na salonu u Moskvi predstavio svoju novu, luksuznu limuzinu. Nakon te svetske, u Parizu je održana i evropska premijera posle koje je Latitude krenuo na tržišta.



Kao najveći automobil u Renaultovoj ponudi, Latitude zamenjuje ne baš uspeli Vel Satis čija je proizvodnja obustavljena tokom 2009. godine. Ovaj automobil se temelji na arhitekturi A34R, odnosno verziji one na kojoj se baziraju modeli Laguna i Espace.

Prema zvaničnom saopštenju, Latitude je automobil koji će kupcima ponuditi high-end package i biti predvodnik Renaultove ponude u svakom pogledu - oprema, motori, ponuda prostora, komfor i sl. Latitude će biti dostupan na mnogim svetskim tržištima tako da Evropa neće biti primarno tržište ovom automobilu.

Neki izvori navode da je Latitude dizajniran tako da potencijalne kupce podseti na veliki Renault 25 koji je svojevremeno nudio jedistveni francuski pogled na segment luksuznih automobila.

Dimenzijama od 4,89 x 1,83 x 1,48 m, međuosovinskim rastojanjem od 2760 mm, zapreminom prtljažnog prostora od 511 l i obiljem pregrada za sitnice, Latitude svakako nudi više nego solidno veliku i praktičnu putničku kabinu, a osećaju prostranosti svakako dodatno može pomoći i opcioni panoramski stakleni krov.

Komfor će podići kvalitetni materijali i bogata oprema, a od pojedinih detalja ističu se mogućnost masažnog sedišta za vozača, trozonski klima uređaj, jonizator vazduha sa raspršivačem mirisa, Bose Premium audio sistem sa 3D ozvučenjem, satelitska navigacija, bi-xenon prilagodljiva svetla itd.

Latitude je takođe opremljen brojnim bezbednosnim sistemima. Između ostalih tu su ABS, brojni vazdušni jastuci i svakako nezaobilazni ESP.

Renault Latitude će u početku prodaje biti dostupan isključivo sa turbodizel motorima. Tačnije, radi se o dva motora. Prvi je četvorocilindrični 2.0 l dCi koji će biti dostupan u dve verzije, snage od 150 i 175 KS. Drugi je 3.0 l V6 sa 240 KS. Karakteriše ih relativno niska potrošnja s obzirom da prema fabričkim podacima najslabiji model u proseku troši 5.3, a najsnažniji 7.2 l na 100 km.

Na nekim tržištima, će ipak, kupcima biti dostupno i nekoliko benzinskih verzija. Radiće se o turbobenzinskim motorima zapremine 2.0 l sa 170 i 204 KS, kao i 3.5l V6 sa 240 KS. U ponudi menjača biće šestostepeni manuelni ili automatski koji će u zavisnosti od motora biti deo serijske ili dodatne opreme.

Renault Latitude će na tržišta dolaziti sa trogodišnjom garancijom odnosno 150.000 km. Garancija na koroziju je 12 godina.

Prodaja na francuskom tržištu je počela i kupci mogu birati između dva paketa opreme (Business i Initiale), a cena se kreće između 32.500 i 45.000 evra.

Tehnički podaci:

Model

Latitude 2.0 dCi 150

Latitude 2.0 dCi 175 Latitude 3.0 V6 dCi 240
Motor    
Radna zapremina, (litara/cm³) 1995 1995 2998
Konstrukcija motora 4-cilindrični dizel 4-cilindrični dizel V6 dizel
Maksimalna snaga KW 110 127 177
Maksimalan obrtni moment Nm pri 1/min 340/2000 380/2000 450/1500
Kategorija emisije izduvnih gasova Euro 5 Euro 5 Euro 5
Menjač 6-stepeni manuelni ili automatski 6-stepeni manuelni ili automatski 6-stepeni automatski
Performanse    
Maksimalna brzina, (km/h) 210 220 235
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 10.3 9.2 7.6
Dimenzije i masa    
Dužina, (mm) 4897 4897 4897
Širina, (mm) 1832 1832 1832
Visina, (mm) 1483 1483 1483
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2762 2762 2762
Zapremina prtljažnika (l) 511 (477) 511 (477) 511 (477)
Zapremina rezervoara (l) 70 70 70
Masa praznog vozila (kg) 1535 1620 1655
Potrošnja goriva    
U gradu, (l/100km) 7.0 7.2 10.0
Na otvorenom putu, (l/100km) 4.6 4.6 5.7
Kombinovano, (l/100km) 5.3 5.5 7.2
Vrsta goriva Evro dizel Evro dizel Evro dizel


 

R. N. - Auto Portal