Redizajnirana Kia "cee'd"

Redizajnirana Kia "cee'd"

Redizajnirana Kia "cee'd"

KIA je u proteklih par godina imala velikih uspeh na evropskom tržištu sa svojim modelom "cee'd". Popularnost ovog modela rapidno raste a Koreanci su objavili detalje restilizovane verzije za iduću godinu.

KIA "cee'd" model za 2016. dobio je značajne promene. Izgled šasije koji uliva poverenje, snagu i odaje osećaj moći i sigurnosti zadržao se i kod nove verzija koja je ipak dobila značajne vizualne modifikacije. Prednji deo automobila zadržao je rešetku usisnika vazduha koja je u stilu "tigrove njuške" koja se pokazala kao veoma privlačna kupcima u Evropi. Prednji farovi prate liniju automobila, svetla za maglu su dobila hromirane ivice, branici su nešto širi sada, dok se i na zadnjim farovima nalaze LED svetla. Točkovi veličine 17 i 18 inča sa alu-felnama sada su dostupni u svim verzijama "cee'd" modela.
Unutar kabine dosta pažnje obratilo se na detalje koji čine osećaj u vožnji boljim. Sve je izrađeno od kvalitetnih materijala, sama konfiguracije kabine nije izmenjena, i dalje je instrument-tabla pozicionirana tako da vozač ima najbolji pregled stvari. Hromirani detalji se mogu naći oko ručice menjača, na ručicama brave, na dugmadima za podešavanje klime... Tepih i ventilacioni sistem napravljeni su od materijala koji sjajno absorbuju zvuk tako da u kabini u svim uslovima vožnje vlada tišina. Takođe, vibracije su smanjenje gotovo za 50 procenata. Varijante za dizel agregatima dobile su obloge od materijala koji smanjuje buku a koji je postavljen kod bloka motora, filtera čestica i kartera.
Kada su agregati koje KIA nudi za svoj novi "cee'd" u pitanju valja pomenuti da svi motori ispunjavaju "Euro 6" standarde. Najslabija varijanta je trocilindrični agregat zapremine 1.0 litar sa "ecoTurbo" oznakom. Ovaj motor dolazi u varijantama sa snagom od 100 i 120 konjskih snaga. Obe varijante imaju maksimalni obrtni momenat od 172 Nm koji je dostupan između 1 500 i 4 000 obrtaja. "KIA" najavljuje da će ovi agregati imati najnižu emisiju CO2 u klasi.
Kupci se mogu odlučiti i za 1.6 dizel "CRDi" motor koji je posebno popularan u Evropi. Ovaj agragat raspolaže sa 110 konjsih snaga i ima emisiju CO2 od 102 grama po pređenom kilometru. Jača verzija daje 136 konja snage uz 285Nm maksimalnog obrtnog momenta koji je dostupan već od 1 500 obrtaja motora. I dalje će u ponudi biti i benzinski GDI agregat zapremine 1.6 litara sa 120 konja kao i MPI benzinac zapremine 1.4 litara sa 100 konja snage. Popularni CRDi dizelaš zapremine 1.4 litara se takođe vraća.

Još jedna od novina je i potpuno novi DCT sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom koji dolazi kod modela sa CRDi dizel agregatom zapremine 1.6 litara i 136 konjskih snaga. Ovaj menjač razvijen je tako da obezbedi najbolju moguću raspodelu snage kako bi ušteda goriva u vožnji bila maksimalna. Takođe, sama promena brzina je prilično brža u odnosu na starije automatske menjače. Za one koji vole da drže nogu na kvačilu tu je i dalje šestostepeni manualni menjač.
Kako bi vožnja bila udobnije za vozača i ostale putnike novi "cee'd" dobio je unapređeno vešanje i neke izmene na šasiji. Jedna od izmena je i sistem koji smanjuje podupravljanje tako što vrši delimično kočenje na unutrašnjem delu točka kada se automobil nalazi u krivini. Servo sistem je sada precizniji a zadnji amortizeri su konstruisani tako da smanje vibracije ali i buku. Svi kupci dobiće i garanciju u trajanju od 7 godina, odnosno 160 000 pređenih kilometara, koja je jedinstvena u svetu automobila.
Kada je bezbednost putnika u pitanju tu su razni sistemi pa pomenimo neke od njih. "SLIF" je funkcija koja vozača obaveštava o ograničenju brzine a koja dolazi kao deo dodatne opreme. Ovaj sistem koristi kameru koja očitava znake ograničenja brzine na putu i prikazuje ih pored brzinometra i na ekranu za navigaciju. Detektor mrtvog ugla (BSD) i Sistem upozorenja na nadolazeći saobraćaj iza automobila (RCTA) takođe su deo dodatne opreme. Ovi sistemi koriste senzore koji traže vozila ili pešake koji se nalaze iza i sa strane automobila i o tome zvučnom i vizualnom signalizacijom upozoravaju vozača.
Unapređeni sistem koji pomaže pri parkiranju će vam pomoći u gradskim gužvama kada je mesta za parking malo. Kada parking senzor proceni da se automobil može uparkirati na određeno mesto on preuzima komandu i sam vozilo pozicionira na dato mesto. Ovo može biti od koristi vozačima koji nisu najbolje savladali proces paralelnog parkiranja. Za one koji se odluče za varijantu sa bogatom dodatnom opremom naći će se u kabini i navigacioni sistem (AVN) koji dolazi i sa audio uputstvima. Navigacija se očitava se monitora veličine 7 inča koji se nalazi na centralnoj konzoli. Na velikom broju evropskih tržišta dostupna je i opicija digitalnog radia (DAB).
"Kia Connected Services" koji je za sada dostupan na ograničenom broju tržišta, daje vozaču informacije o stanju na putevima koje se uživo ažurira, obaveštava vozača o mestima na kojima ima radarske kontrole i upozorava ga na radove na putu ispred njega. Takođe, vozač može u svakom trenutku saznati tačnu vremensku prognozu. Očekuje se da do kraja tekuće godine gotovo čitava Evropa bude pokrivena ovim sistemom.