Na Rally Germany 2011, Citroën Total World Rally Team je
osvojo treću dvostruku pobedu ove sezone, a Sebastien Ogier i
Julien Ingrassia postigli su svoju prvu pobedu na asfaltnoj
podlozi u Svetskom reli šampionatu, ispred Sebastiena Loeba i
Daniela Elene. Time je Citroën stigao do rekordne 78.
pobede u prestižnom Svetskom reli šampionatu (FIA WRC), postavši
proizvođač sa najvećim brojem pobeda u ovom sportu. Automobil
Citroën DS3 WRC je zabeležio svoju osmu WRC pobedu, osvojivši
rekordnih 8 uzastopnih takmičenja.
Kao i u petak, brzinski ispiti finalnog, trećeg dana
relija Nemačka, vodili su putevima kroz čuvene vinograde, prateći
reku Moselle. I, kao u petak, gusti oblaci prekrili su nebo,
neposredno pre nego što su takmičari napustili servisno parkište
u Trieru. Meteorološka služba Francuske je objavila da
će pasti kiša, pa su mehaničari Citroën Racinga promenili set-up
na automobilima i montirali Michelin Pilot Sport meke pneumatike
na oba bolida Citroën DS3 WRC.
Na prvom nedeljnom brzinskom ispitu, Dhrontal, bilo je
samo nekoliko mesta sa vlažnim asfaltom. Posade Citroën Total
World Rally Team-a nisu rizikovale, i sačuvale su vođstvo u trci,
iako su izgubile po nekoliko sekundi na ovom brzinskom
ispitu. Sledeći brzinski ispit, Moselwein, bio je
potpuno natopljen vodom. Izbor mekih pneumatika, omogućio je
dvojici Sebastiena da izbegnu sve "zamke" u ovom sektoru.
"Napravili smo odličan izbor jutros." - izjavio je Ogier, nakon
što se vratio u servisno parkište. "Držao sam se više sredine
puta, jer sam se trudio da ne "sečem" krivine i tako sam
minimalizovao šansu za gumi defekt. Trudili smo se da sačuvamo
naše vođstvo i pokušavali da ostanemo koncentrisani." - istakao
je Ogier.
Loeb je postavio najbolje vreme vožnje na 17. i 18.
brzinskom ispitu i skoncentrisao svu svoju pažnju na finalni
brzinski ispit, koji donosi bonus poene. Sedmostruki reli šampion
sveta, "leteo" je ulicama grada Triera i osvojio tri dodatna
poena, jer je zabeležio najbolje vreme vožnje, dok je Ogier
zabeležio drugo vreme i dva bonus boda za drugo mesto na Power
Stage-u.
"Moram da kažem da ništa nije bilo odlučeno, čak i kada sam bio
plasiran ispred Seba, koji u Nemačkoj nikada nije poražen i koji
je na asfaltu veoma brz. Apsolutno sam oduševljen ovom pobedom i
time što smo pokazali da možemo biti drzi i na ovakvoj podlozi.
To značajno povećava našu motivaciju za završnicu šampionata.
Možda nisam u najboljoj poziciji, ali boriću se sve dok budem
imao šansu." - izjavio je Ogier.
"Posle osam pobeda u Nemačkoj u nizu, sigurno ne mogu
biti zadovoljan sa drugim mestom." - negodovao je Loeb.
"Poslednjih godina sam govorio, da i ovoj seriji mora doći kraj -
i došao je! Nismo imali sreće, ali to su trke. Matematički
govoreći, moje drugo mesto i bodovi sa Power Stagea, znače da
pobedu još uvek imamo u rukama."
Rally Germany 2011:
1. S. Ogier / J. Ingrassia (Citroën DS3 WRC) 3h 32m 15.9s
2. S. Loeb / D. Elena (Citroën DS3 WRC) +39.8s
3. D. Sordo / C. Del Barrio (MINI John Cooper Works WRC) +1m
55.6s
Plasman u konkurenciji vozača :
1. Sebastien Loeb 192 boda
2. Sebastien ogier 167 bodova
3. Mikko Hirvonen 156 bodova
Plasman u konkurenciji timova :
1. Citroën Total WRT 333 boda
2. Ford Abu Dhabi WRT 242 boda
3. M-Sport Stobart WRT 105 bodova
VITRO GROUP Marketing