Pregrevanje može da uništi motor

Pregrevanje može da uništi motor

Pregrevanje može da uništi motor

Tropske vrućine znaju da budu nepodnošljive za gotovo sve učesnike u saobraćaju, jer na visokim temperaturama građanima se ne izlazi na ulicu, vozačima iz klimatizovanih automobila, dok kod vozila može da zakaže sistem za hlađenje motora.

Tropske vrućine znaju da budu nepodnošljive za gotovo sve učesnike u saobraćaju, jer na visokim temperaturama građanima se ne izlazi na ulicu, vozačima iz klimatizovanih automobila, dok kod vozila može da zakaže sistem za hlađenje motora.

Zbog toga se vozačima preporučuje da pre odlaska kolima na odmor provere i ako treba dopune posudu za rashladnu tečnost kako ne bi motor prilikom nesnosnih toplota „prokuvao“.

Naravno, temperatura vozila može dostići kritičnih 100 stepeni Celzijusa i na gradskim, kraćim relacijama i to iz istog razloga - kada sistem za hlađenje ne može da održava radnu temperaturu rashladne tečnosti i celog motora.
 
Radna temperatura agregata je veoma visoka, a kod mnogih proizvođača je ona iznad 90 stepeni Celzijusa. Najčešći razlozi zbog kojih motor prokuva su otkazivanje ventilatora ili regulatora radne temperature motora. Naime, ukoliko kontakti ili merači temperature na ventilatoru nisu ispravni, on se neće uključiti - kažu AMSS-u i objašnjavaju da je zadatak ventilatora da smanji temperaturu rashladne tečnosti.

Zbog visokih temperatura može da dođe i do otkazivanja regulatora radne temperature motora. To je u stvari ventil koji treba da omogući izmenu rashladne tečnosti u hladnjaku i bloku motora, kada se ona u bloku motora zagreje do gornje dozvoljene granice.
 
"Ako tada ovaj ventil ne propusti tečnost, temperatura u bloku motora će nastaviti da raste do tačke ključanja. Postoje i drugi slučajevi kada motor prokuva, ali tada je uzrok veća neispravnost. To se dešava, na primer, zbog neispravnosti zaptivka glave motora", ističu u AMSS-u.
 
Kako bi se predupredila veća šteta, vozač mora da reaguje čim ugleda da skala koja pokazuje radnu temperaturu motora prelazi na crveno polje instrument-table.

"U takvim situacijama dovoljno je da vozač zaustavi vozilo, ne mora čak ni da ugasi motor, već samo da uključi grejanje i to na maksimalno kako bi se aktivirao ventilator koji hladi rashladnu tečnost. Pritom, vozač nikako ne treba da otvara čep od posude za tečnost jer usled velike temperature i pritiska može doći do eksplozije i opekotina", upozorava Jovan Rogulić, vlasnik auto-servisa „Plus“.
 
Posledice usled kuvanja motora mogu, u zavisnosti od vrste vozila, da koštaju između 50 i čak nekoliko hiljada evra.

"U najgorem slučaju može doći do krivljenja glave motora ili oštećenja dihtunga glave. Kod pojedinih vozila mogu izgoreti plastični delovi sistema usisa", objašnjava Rogulić.

Izvor: Blic