Predstavljamo Škoda "Superb Combi"

Predstavljamo Škoda "Superb Combi"

Predstavljamo Škoda "Superb Combi"

Škoda nastavlja punom parom napred sa svojom kampanjom predstavljanja novih modela. Češki proizvođač je nakon hečbek i lilmuzina verzija sada predstavio i karavan verziju svog možda i najuspešnijeg modela.

Samo par meseci nakon pojavljivanja nove Škode "Superb" u limuzina verziji stigla nam je i karavan varijanta sa oznakom Superb "Combi". Česi ga najavljuju kao moderni, emotivni, dinamični i eleganti auto, neka vrsta trkačkog karavana. Baziran na "MQB" platformi tehnologija i inžinjering koji su uloženi u stvaranje ovog automobila donose nam unapređeni model koji nudi još više prostora u ionako već prostarnom karavanu.
Škoda Superb "Combi" svojim izgledom uliva poverenje i odaje osećaj snage. Široki usisnik vazduha, široki i upadljivi farovi i oštre ivice karoserije čine da ovaj automobil vizualno deluje veoma široko. Zadnji deo automobila je izražen i lako ga je uočiti, prosto odskače od ostatka karoserije. LED svetla koja dolaze kao deo standardne opreme pozicionirana su u prepoznatljivom "C" obliku. Ovaj karavan takođe deluje veoma dugačko zahvaljujući oštrim linijama duž automobila koje zajedno sa masivnim točkovima čine da Superb "Combi" predstavlja automobil velikih razmera.
Pomenuta "MQB" platforma donela je primetno povećanje prostora. Vozač i suvozač sada imaju 39mm više prostora za laktove i glavu. Putnici na zadnjoj klupi sada imaju 157mm prosotra za kolena što je gotovo duplo više od najbližeg konkurenta. Rastojanje od poda do "neba" automobila napred iznosi 995mm a u zadnjem delu automobila 1 001mm. Mesta za laktove putnika na zadnjoj klupi ima 70mm. Kada je zapremina prtljažnika u pitanju, Škoda "Superb Combi" je rekorder u klasi, sa zapreminom od 660 litara.
Kako bi svi putnici uživali u vožnji tu je dinamična kontrola šasije (DCC) uz odabir modula vožnje. Sistem klima uređaja je u potpunosti izmenjen i Škoda Superb "Combi" karavan je po prvi put dobio novu, vrhunsku trozonsku klimu koja obezbeđuje najbolji kvalitet vazduha uz optimalnu temperaturu. Jedna od verzija dolazi sa panorama-krovom dok su grejači u sedištima, grejači stakala i grejači brizgalica brisača zaduženi za pomoć u hladnim danima. Senzor za kišu sam pali i gasi brisače dok senzor za dan/noć sam menja dnevna svetla za svetla farova čija snaga zavisi od uslova na putu.

Što se agregata tiče, kao i kod svih modela iz "VW" grupe, ponuda je bogata i kupci imaju na raspolaganju odabir između pet TSI benzinskih i tri TDI dizel agregata. Nove tehnologije obezbedile su smanjenje potrošnje do 30 procenata. "GreenLine" verzija troši svega 3.7 litara goriva na 100 pređenih kilometara uz emisiju CO2 od 96 grama po pređenom kilometru. Za ovako malu potrošnju zaslužno je i smanjenje težine češkog karavana koji je za 75 kilograma lakši u odnosu na prethodnu verziju.
Svi agregati ispunjavaju "Euro6" standarde a njihova efikasnost je povećana za 20 procenata. Deo standardne opreme su Start/Stop tehnologija kao i sistem povratka energije koja se generiše pri kočenju. Benzinski agregati daju od 125 do 280 konja snage dok se raspon snage dizelaša kreće od 120 do 190 konja. Osim najslabijih agregata svi ostali motori iz ponude dolaze sa opcijom odabira između manualnog i automatskog menjača. Verzije sa dvolitarskim motorima nude kupcima i mogućnost sistema pogona na svim točkovima.

Kako bi vozač i ostali putnici osetili komfor koji nova Škoda "Superb Combi" nudi tu nova rešenja, njih ukupno 21, koja su potpuna novina. Pored ostave za kišobran koja se nalazi u vratima tu je kuka za vuču koja se može spakovati i uvući ispod zadnjeg krila, iz gepeka se mogu sklopiti zadnja sedišta. Prtljažnik dolazi sa sistemom za automatsko otvaranje, bez dodira, i sa "duplim dnom" koje omogućava bolju raspodelu prostora a nezaboravimo i na LED lampu koja je tu u slučaju da vam treba dodatnog svetla tokom noći.
Unutar kabine svaki santimetar je pametno iskorišćen. Na zadnjoj strani prednjih sedišta, u donjem delu, nalaze se mrežice u kojima putnici na zadnjem sedištu mogu odložiti svoje sitnice, tu su držači tableta kako napred tako i pozadi, USB priključak, utičnica u zadnjem delu napona 230 volti, mesto za flaišicu od 0.5 litara u svim vratima, kao i posebna pregrada za flaše od 1.5 litara. Sedišta se elektronski mogu podesiti u željeni položaj za povećani komfor u vožnji.

Bezbednost putnika, za koju god verziju novog "Superb" karavana da se odlučite, garantuje veliki broj sigurnosnih sistema koji dolaze kao deo standardne opreme. Škoda "Superb" u limuzina verziji je sjajno prošla na kreš-testu pa nema razloga za sumnju da je i karavan verzija podjednako sigurna. Tu su sistemi kao što je elektronska kontrola stabilnosti, automatsko kočenje pri sudaru, prinudno kočenje u gradskoj vožnji, sistem merenja pritiska u gumama, pet sigurnosnih pojasa, sedam vazdušnih jastuka...

U zavisnosi za koji paket opreme se odlučite možete dobiti i vazdušne jastuke u zadnjem delu, elektronsku blokadu diferencijala, limitator brzine, sistem za detekciju mrtvog ugla, sistem za očitavanje znakova na putu, sistem koji očitava brojne parametre i procenjuje da li je vozač sposoban da vozi pa shodno tome po potrebi zaustavlja automobil.
Informatička "MIB" tehnologija koja je pozajmljena od "VW" grupe donosi četiri nova sistema koja omogućavaju brži rad računara. Sada je tu i  ekran osetljiv na dodir u visokoj rezoluciji dok "Columbus" sistem, koji se nalazi kod modela sa najbogatijim paketom opreme, obezbeđuje i bežičnu internet vezu. Da biste svoj pametni telefon povezali sa novim Škoda "Superb Combi" karavanom tu su "MirrorLink", "Apple CarPlay" i "Android Auto" platforme. Za dobru muziku u vožnji zaduženo je 12 zvučnika ukupne snage 610 vati.