Predstavljamo Renault "Espace"

Predstavljamo Renault "Espace"

Predstavljamo Renault "Espace"

Model "Espace" predstavlja najveći automobil koji francuska kompanija proizvodi a nova verzija je doživela neke značajne promene. Kombinacija velikog krosovera uz elegantni ali robusni stav bazirana je u velikoj meri na konceptnom modelu koji je predstavljen pre par godina.

Tokom trideset godina svog postojanja Renautl "Espace" je oduvek bio sinonim za veliki automobil sa kabinom punom svetla koja nudi komfor uz nesvakidašnji užitak za volanom. Obe varijante, sa pet ili sedam sedišta, su sada lakše za 250 kilograma pa se uticaj nove tehnologije oseti i kroz veću ekonomičnost u vožnji.

Spoljašnjost

Renault je rešio da umesto standardne "MPV" forme prednost da novim, dinamičnim linijama koje bi trebalo da prate jedan krosover model. "Espace" ima dužinu od 4.85 metara, u obe vezije, sa pet i sedam sedišta, uz širinu od 1.87 metara što ga svrstava među najveće modele u svojoj klasi. Visina vozila je 1.68 metara dok međuosovinski razmak iznosi 2.88 metara a sve to doprinosi većem prostoru unutar kabine što automatski znači i veći komfor za vozača i putnike.

Kako bi vozač mogao da vidi šta se nalazi ispred njega, ali i da bi drugi mogli da ga uoče na vreme, tu su LED farovi koji dolaze kao deo standardne opreme. Zahvaljujući novim tehnologijama koje se primenjuju pri izradi ovih farova sada je snaga svetla povećana za 20 procenata što umnogome olakšava noćnu vožnju. Već smo pomenuli da je novi "Espace" čak 250kg lakši od prethodne verzije a to znači da je i potršnja goriva značajno smanjena.

Kada drugi gledaju vas sigurno će ima za oko zapasti veliki točkovi koji imaju prečnik 19 inča dok se kao deo dodatne opreme mogu instalirati i oni od 20 ična. Kako bi u kabini bilo dovoljno svetla tu je "Lumière" panorama krov površine 2.8 kvadratnih metara. Vredno pomena je i da je novi "Espace" 16 centimetara, što je za 4 više od prethodne generacije ovog modela.

Agregati

U ponudi su tri različita agregata, svi zapremine 1.6 litara, i to jedan benzinski i dva dizel motora. Veću snagu, za oko 20 procenata, od onih iz automobila prethodne generacije obezbeđuje smanjena težina vozila i bolja aerodinamika. Emisija CO2 je takođe smanjena za oko 20 procenata.

ENERGY dci 160 EDC: jedan je od agregata koji će biti dostupan kupcima kod novog Renault "Espace" modela. Ovaj agregat, kao i ostala dva, ima zapreminu od 1.6 litara i daje ukupno 160 konjskih snaga uz maksimalni obrtni momenat od 380Nm koji je dostupan već pri 1 750 obrtaja u minutu. Zajedno sa šestostepenim EDC menjačem sa dvostrukim kvačilom potrošnja kod ovog modela je među najboljim u klasi.

ENERGY dci 130: ovaj agregat dolazi u kombinaciji sa šestostepenim manualnim menjačem i namenjen je pre svega onima za koje su niski troškovi amortizacije udubnost glavni prioriteti. Ovaj agregat daje ukupno 130 konja snage i maksimalni obrtni momenat od 320 Nm koji je dostupna pri 1 750 obrtaja u minutu.

ENERGY TCe 200 EDC: za kupce koji preferiraju benzinske motore "Espace" je "pozajmio" ali malo i modifikovao agregat koji koristi "Clio R.S.". Novi sedmostepeni EDC menjač sa dvostrukim kvačilom prenosi na asfalt čak 200 konjskih snaga koje ovaj agregat obezbeđuje, uz maksimalni obrtni momenat od 260Nm koji je dostupan pri 2 500 obrtaja motora u minutu.

Kabina

Za zabavu suvozača ali i bitne informacije koje bi vozač trebalo na vreme da uoči tu je ekran osetljiv na dodir veličine 8.7 inča. Centralna konzola je proširena zahvaljujući dizajnu EDC automatskog menjača. Konzola može da menja boje, ukupno je ponuđeno pet boja: zelena, plava, žuta, crvena i ljubičasta.

Klasična instrument-tabla zamenjena je TFT monitorom visoke rezolucije. Izbor je ostavljen vozaču, da odredi koje će se informacije pojaviti na ovom ekranu. Multimedijalni sistem koji novi "Espace" čini još zanimljivijim jeste standarni Renautl "R-Link 2®".

Ono što je odmah primetno pri ulasku u kabinu jeste prostranost koju ona nudi. Najviše se radilo na mestu za putnike na srednjoj klupi koji sada imaju ukupno 208mm razmata kod modela sa petoro sedišta. Mesta za odlaganje sitnica ima na pretek. Najveća je sigurno pregrada koja se nudi suvozaču, a koja od standardne "kasete" može da naraste do male fijoke zapremine 12 litara. Ispod odmorišta za ruku koje se nalazi između prednjih sedišta tu se nalazi prostor za ostavljanje sitnica zapremine 7.4 litara.

Kada su vam ruke zauzete, odnosno kada nosite neke stvari koje želite da stavite u gepek, vrata gepeka možete otvoriti pomeranjem noge ispod zadnjeg branika gde se nalazi senzor pokreta. Ugao pod kojim se poklopac gepeka otvara može se menjati, kako bi vam gepek bio dostupan i kada ste parkirani uz zid ili drugo vozilo.

Prednja sedišta dolaze sa većim naslonima za glavu koja utiču na povećanje sveukupnog komfora u vožnji. Sedišta se mogu podesiti na 10 različitih načina. Sa strane svakog sedišta nalate se tri komande pomoću kojih možete podesiti visinu, ugao i podršku kičmenog stuba. Dva sedišta koja se nalaze u trećem redu mogu se sklopiti ili spakovati "u pod" tako da se tada zapremina prtljažnika povećava do ukupnih 2 040 litara.

Pomenuta sedišta mogu se spakovati komandom samo jednog dugmeta, kako na srednjoj klupi tako i u trećem redu. Sedišta se potpuno uranjaju u pod automobila tako da je površina onoga što sada postaje ogroman prtljažnik potpuno ravna. Dugogodišnji partner Renault-a je "BOSE" koji je obezbedio da putnici u novom modelu "Escape" uživaju u najčistijem zvuku modernog audio-sistema koji broji čak 12 zvučnika.