Peugeot 508, novi model i novo lice

Peugeot 508, novi model i novo lice

Peugeot 508, novi model i novo lice

Francuski proizvođač Peugeot je na sajmu u Parizu predstavio model 508 koji pored svega najavljuje smer razvoja dizajna Peugeot modela.

Francuski proizvođač Peugeot je na sajmu u Parizu predstavio model 508 koji pored svega najavljuje smer razvoja dizajna Peugeot modela.

Sasvim očekivano novi Peugeot predvodnik predstavljen je na sajmu automobila u Parizu. Za sada su zvanično predstavljene verzije limuzine i karavana, ali mnogi smatraju da bi se u budućnosti mogla pojaviti i coupe verzija. Coupe verzija  koja bi se bazirala na konceptu SR1, koji je najavljivao novi peugeotov dizajnerski pravac.

Promene se pre svega odnose na novi dizajn, viši kvalitet i povećanu ekonomičnost. U Peugeotu tvrde da je 508 kombinacija snažanog dizajna i emocija sa tehnologijama nove generacije, dinamičnom pojavom, kvaliteta, udobnosti i jedinstvenim iskustvom u vožnji, a sve je to proisteklo iz dugogodišnjeg iskustva.

Sa novom limuzinom Peugeot okreće novu stranicu u svojoj istoriji. Francuski proizvođač je najavio rad na priključivanju vladajućoj nemačkoj konkurenciji i smatra da je deo rešenja svakako u dizajnu automobila. Upravo zbog toga su u Peugeotu odlučili u budućnosti biti nešto konzervativniji, što se može i videti na modelu 508.

Veliki iskorak je napravljen i u vidu kvaliteta opreme kao i na polju pobobljšanja sigurnosti i udobnosti vožnje. Vidne promene su definitivno napravljene na svim poljima a činjenica žestoke konkurencije, posebice u vidu VW Passata i opelove Insignije, sigurno je uticala na to da 508 mora ponuditi mnogo, za prihvatljivu cenu.

Nova Peugeotova limuzina biće dostupna sa četiri paketa opreme, a vrh ponude će činiti paket GT, koji će se od ostatka ponude razlikovati i po tehničkim detaljima poput jedinstvenog motora, naprednijeg vešanja itd.

Što se tiče ponude motora kupci će moći birati između atmosferske VTi i turbo THP verzije 1.6 benzinskog motora, diesel ponudu činiće 1.6 HDi sa 120 KS, 2.0 HDi sa 140 KS i 160 KS i 2.2 HDi sa 204 KS koji će biti dostupan samo u GT paketu. Pored ovih agregata u ponudu će upotpuniti verzija ECO MOTION sa pogonom 1.6 e-HDi koji predstavlja diesel motor koji je uparen sa Start & Stop sistemom i elektronički kontrolisanim 6-stepenim manuelnim menjačem. U Peugeotu su već zvanično potvrdili i da će 2012. ponuda ovog modela biti proširena i hibridnom verzijom HYbrid4 snage od 200 KS i pogonom na sva četiri točka.

Što se tiče menjača u zavisnosti od paketa opreme i motorizacije kupci modela 508 moćiće izabrati između 5-stepenih i 6-stepenih manuelnih menjača kao i 6-stepenog automatskog menjača.

Dimenzije novog automobila iznose 4792 x 1853 x 1456 mm, dok dužina međuosovinskog rastojanja iznosi 2817 mm. Model u karavanskoj verziji je neznatno duži i višlji, dužina mu iznosi 4813mm, a visina 1487 mm. Zapremina prtljažnika kod limuzine iznosi 545 / 1581 dm3, a kod SW-a 660 / 1865 dm3.

Peugeot 508 će se proizvoditi u Francuskoj za evropsko tržište a u Kini za lokalno.

Početak prodaje Peugeota 508 se na srpskom tržištu očekuje posle premijernog predstavljanja na Sajmu automobila u Beogradu. Početak njegove prodaje će uslediti odmah posle sajma kada će i cene biti poznate.

Tehnički podaci:

Benzinski modeli

Model 1.6 VTi 1.6 THP
Motor  
Radna zapremina, (litara/cm³) 1598 1598
Konstrukcija motora 4-cilindrični redni benzinski (EP6C) postavljen napred poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom. 4-cilindrični redni benzinski THP (Turbo High Pressure) postavljen napred poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem.
Maksimalna snaga 88 kW (120 KS) pri 6000 o/min 115 kW (156 KS) pri 6000 o/min
Maksimalan obrtni moment Nm pri 1/min 160 Nm pri 4250 o/min 240 Nm između 1400 i 4000 o/min
Kategorija emisije izduvnih gasova Euro 5 Euro 5
Menjač Manuelni 6 Manuelni 6
Performanse  
Maksimalna brzina, (km/h) 203 222
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 11.5 8.6
Dimenzije i masa     
Dužina, (mm) 4792, karavan 4813
Širina, (mm) 1853, karavan1853
Visina, (mm) 1456, karavan1487
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2817
Zapremina prtljažnika (l) 545 / 1581, karavan 660/1865
Zapremina rezervoara (l) 72 72
Masa praznog vozila (kg) 1390, karavan 1410 1400, karavan 1420
Potrošnja goriva  
Prosečna potrošnja (l/100km)  6.2 6.4

Dizel modeli

Model        1.6 HDi FAP 112 / 1.6 e-HDi FAP                2.0 HDi FAP 140 / 2.0 HDi FAP 163 2.2 HDi FAP 204
Motor    
Radna zapremina, (litara/cm³)  1560 1997 2179
Konstrukcija motora  4-cilindrični redni diezel, postavljen napred poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom 4-cilindrični redni diezel, postavljen napred poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom. 4-cilindrični redni diezel, postavljen napred poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom.
Maksimalna snaga KW  82 kW (112 KS) pri 3600 o/min 103 kW (140 KS) pri 4000 o/min / 120 kW (163 KS) 3750 o/min 150 kW (204 KS) pri 3500 o/min
Maksimalan obrtni moment Nm pri 1/min  240 (254) Nm između 1500 i 3000 o/min / 270 (285) Nm između 1750 i 2000 o/min 320 (340) Nm pri 2000 o/min / 340 Nm između 2000 i 3000 o/min 450 Nm između 2000 i 2750 o/min
Kategorija emisije izduvnih gasova  Euro 5 Euro 5 Euro 5
Menjač  Manuelni 6 Manuelni 6 / Automatski 6 Automatski 6
Performanse    
Maksimalna brzina, (km/h)  190 / 197. 210 / 225 234
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s)  11.3 / 11.9 9.8 / 9.2 8.2
Dimenzije i masa    
Dužina, (mm) 4792, karavan 4813
Širina, (mm) 1853, karavan1853
Visina, (mm) 1456, karavan1487
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2817
Zapremina prtljažnika (l) 545 / 1581, karavan 660/1865
Zapremina rezervoara (l)  72 72 72
Masa praznog vozila (kg)  1405 kg / 1410 1430 kg / 1520 1540
Potrošnja goriva    
Prosečna potrošnja (l/100km)  4.7/4.4 4.8/5.7 5.7

Srđan Petrović - Auto Portal