Polovna Opel "Insignia", pouzdana lepotica

Polovna Opel "Insignia", pouzdana lepotica

Polovna Opel "Insignia", pouzdana lepotica

Limuzina pravljena za džep domaćih vozača, tako bi se mogla opisati Opel "Inisgnia". Njeno vreme dominacija na tržištu polovnih automobila polako dolazi. Evo kojoj su joj vrline a koje (retke) mane.

Polovni automobili u Srbiji čine ogromnu većinu prometa vozila. Popularni su karavani, hečbek i naravno limuzine. Jedna takva Nemcia mogla bi uskoro do ispolji dominaciju. U pitanju je Opel "Insignia", limuzina niže srednje klase koja za sada ima nešto jaču cenu od oko 8 000 evra ali bi uskoro mogla biti dostupna i za manje para.

Svakako je najpopularnija u limuzina varijanti ali dosta reči hvale trebalo bi uputiti na račun karavana koji nudi očigledne prednosti: više mesta na zadnjoj klupi, bolju udobnost i preglednost kao i veći prtljažnik koji je kod limuzina varijante nešto manji u odnosu na konkurente iz klase, pre svega Volkswagen "Passat".

Ono u čemu "Insignia" ima prednost jeste generalna pouzdanost i niže cene delova u odnosu na konkurente, čak i na one iz svoje firme. Ogibljenje je veoma dobro, prednja i zadnja osovina su izdržljive, ramena su čvrsta pa dobro odoleva domaćim putevima. Izduvni sistem je veoma kvalitetan i dugotrajan ali ukoliko primetite tragove ulja na crevu za dovod vazduha ne bi trebalo da vas brinu jer su samo estetski problem.

Kada su agregati u pitanju ponuda je bogata. Od varijanti koje se mogu naći na domaćem tržištu imamo pre svih dvolitarske dizelaše snage 110 i 195 konja, dok najsnažnija dvolitarska verzija sa 220 konja snage daje svu potrebnu snagu uz prihvatljivu potrošnju od 12 litara ali dosta često dolazi s šestostepenim automatskim menjačem.

Kod benzinaca ponuda je još veća. Sve počinje sa turbo agregatom zapremine 1.4 litara koji daje 140 konja snage i veoma je redak na tržištu polovnjaka. Zatim sledi motor zapremine 1.6 litara koji se proizvodi u verziji sa 115 konja i gotovo da ga nema na lokalnom tržištu i u verziji sa 180 konja koji se pokazao kao pouzdan a samim time i popularan pogotovo zbog potrošnje od 11 litara. Možda i najrasprostranjeniji jeste benzinac zapremine 1.8 litara koji isporučuje 140 konja i nudi balans između performansi i potrošnje.

Za one kojima ne smeta da pri plaćanju registracije pređu u crvenu zonu tu je OPC V6 dizel agregat zapremine 2.8 litara koji je i najsnažniji u ponudi i daje 325 konja snage uz pogon na svim točkovima i prosečnu potrošnju od 14 litara. Ali ako se gleda domaće tržište i prodaja auto koji neće naći mnogo novih vlasnika dolazi uglavnom iz pomenute konkurencije.

Da ne bude da samo hvalimo evo i par mana jer zaista "Insignia" ih samo toliko i ima. Kod modela starijih od 2013. centralna konzola dolazi sa gomilom tastera koji će za neke biti zamarajući, dizelaši iz 2008. i 2009. imaju problema sa vrtložnim ventilom koji je pucao pa su parčići upadali u motor i dešavalo se da dođe do ozbiljnih havarija; agregati konstruisani nakon 2010. ovaj problem nemaju. Takođe, modeli stariji od 2010. imali su softversku grešku koja je dovodila do potpunog pražnjenja akumulatora ali je servisnom akcijom ta mana uklonjena. Kod primeraka koji su prošli velike kilometraže može doći do otkaza gumice hladnjaka EGR ventila što uzrokuje izlivanje ulja.