Opel Insignia, model za 2012. godinu: Novi motori i vrhunska svojstva

Opel Insignia, model za 2012. godinu: Novi motori i vrhunska svojstva

Opel Insignia, model za 2012. godinu: Novi motori i vrhunska svojstva

Počev od sopstvenog debija, Opel Insignia je osvojila više od 50 nacionalnih i međunarodnih nagrada, uključujući i prestižnu titulu automobila godine. 

Počev od sopstvenog debija, Opel Insignia je osvojila više od 50 nacionalnih i međunarodnih nagrada, uključujući i prestižnu titulu automobila godine. Kupci su ovaj veliki uspeh potvrdili velikom potražnjom – preko 400,000 jedinica perjanice brenda je prodato do danas. Sa novim benzinskim motorima i vrhunskim tehnologijama, Insignia je na putu da nastavi svoj uspešan hod modelom za 2012. godinu. 
 
Novorazvijeni 1.4 turbo ecoFLEX benzinski motor, proizvod beskompromisnog smanjenja. Kroz spoj sa šesto-stepenim manuelnim prenosnim mehanizmom, Start/Stop tehnologijom, električnom podrškom upravljanju, aerodinamičnom podkaroserijom i gumama niske otpornosti veličine 225/50 R 17, to je najekonomičniji benzinski motor u čitavom segmentu vozila srednje veličine.
 
Zajedno, ove mere smanjuju potrošnju goriva 1.4 turbo motora u odnosu na prethodnu  1.8-litarsku verziju, takođe sa 103 kW/140 ks– za dve litre kod vozila u sedan verziji na 5.7 litara na 100 kilometara. Emisije CO2 smanjene su za 45 grama na 134 grama po kilometru – što je, u oba slučaja, smanjenje za više od 25%. Istovremeno, obrtni momenat koji daje najekonomičniji benzinski motor u svojoj klasi povećan je za gotovo 15% na 200 Nm. 
 
Sa ovim performansama Insignia 1.4 turbo ecoFLEX može da ubrza od 0 do 100 km/h za svega 10.9 sekundi, uz dostizanje maksimalne brzine od 205 km/h. Opelov najbolji model dostupan je sa ovom pogonskom varijantom kao sedan ili kao Sports Tourer i – sa potrošnjom od 5.9 litara na 100 km i emisijom od 139 g/kmCO2 – takođe postavlja standarde u segmentu karavana. 
 
Podešenja na novoj pogonskoj grupi takođe uključuju optimizaciju stepena prenosa, što za posledicu ima smanjenu potrošnju i povećanu agilnost. Sistem električne podrške upravljanju REPS (Rack Assist Electric Power Steering -  Električna podrška zupčastoj letvi) po prvi put prisutan na Insigniji pruža dodatnu udobnost. Njegove upravljačke osobine se sada mogu još fleksibilnije prilagoditi svakoj voznoj situaciji. Značajno unapređenje REPS sistema donosi mogućnost uštede goriva i smanjenje emisije CO2. S obzirom na to da se tokom rada ne oslanja stalno na hidrauličnu servo pumpu sistem električne podrške upravljanju je aktivan samo kada je to potrebno.
 
Dvolitarski turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem u spoju sa vrhunskim pogonom na četiri točka ulazi u novu modelsku godinu sa izlaznom snagom uvećanom za 30 ks. Dostupan je sa šestostepenim ručnim menjačem ili automatskim menjačem. Motor isporučuje 185 kW/250 ks i maksimalan obrtni momenat od 400 Nm (prethodno 350 Nm). Ovaj moćan pogon sa manuelnim prenosom ubrzava od 0 do 100 km/h za svega 7,5 sekundi. Najviša brzina je elektronski ograničena na 250 km/h.
 
2-litarski turbo motor predstavlja impresivan dokaz za tvrdnju da je povećana izlazna snaga uz smanjenu potrošnju goriva moguća. Zahvaljujući opsežnim merama poput Start/Stop sistema i guma niske otpornosti, Opelovi inženjeri postigli su smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 na 8,4 l/100 km i 197 g/km (prethodno: 8.9 l/100 km, 209 g/km CO2). Sa ovim rastom snage i obrtnog momenta i  Insignia 2.0 turbo 4x4 deluje ubedljivo kao automobil vrhunskih performansi u premijum segmentu vozila srednje veličine.
 
Opel Start/Stop sistem ne nalazi se samo na dva prethodno pomenuta modela. 2.0 turbo motor sa 162 kW/220 ks sa pogonom na prednje točkove i šestostepenim  menjačem uskoro će biti na raspolaganju sa štedljivom tehnologijom potrošnje goriva – uključujući  aerodinamičnu podkaroseriju i gume sa optimizovanim trenjem. 
 
Ovim se potrošnja goriva smanjuje za 0.5 litara na 7.6 litara na 100 kilometara. Start/Stop sistem je kao riba u vodi u gradskoj vožnji, gde je moguća ušteda do jedne litre goriva na 100 kilometara. Emisija CO2 u kombinovanom ciklusu vožnje smanjena je na 179 u odnosu na prethodnih 189 grama po pređenom kilometru.
 
Novi informativno-zabavni sistemi Navi 600 i Navi 900 Europa znatno su unapređeniji u odnosu na prethodne verzije zasnovane na CD-u ili DVD-ju po pitanju mogućnosti koje nude. Sve mape pohranjene su na SD karticama, a mogu se prilagoditi individualnim potrebama korisnika. Pored fabrički podešenih tačaka interesovanja (POI), dodate tačke mogu se preuzeti i sačuvati na sistemu. Vozač može da izabere pojedinačne tačke(POI) i sačuvati ih kao takve u adresar. Još jedna praktična crta je: pored najbržih i najkraćih pravaca, navigacioni sistem dozvoljava i izbor najekonomičnijih, tj. pravaca na kojima je najniža potrošnja goriva. 
 
Navi 900 Europa sistem ujedno nudi i funkcije prepoznavanja glasa i beleženja pređenog puta – sa mogućnošću razdvajanja poslovnih i privatnih putovanja. Dodatna POI najava obaveštava vozača o tačkama interesovanja u neposrednoj blizini zvučnim signalom, tekstom ili popapom. Kada je u pitanju “Edition” varijanta opreme, na raspolaganju je zvučni sistem Infinity naročito visokog kvaliteta. 
 
Opel Insignia nudi i dodatnu optimizaciju na modelu za 2012. godinu kada je u pitanju bezbednost. Nova Opelova prednja kamera, do danas korišćena za prepoznavanje saobraćajnih znakova i upozoravanje na izlazak iz trake, sada ima i funkciju praćenja razmaka između vozila, koja sve vreme meri razmak od automobila napred u sekundama. Uključuje se automatski počev od brzine kretanja od 40 km/h i pomaže vozaču da izbegne sudare sa zadnjim delom vozila ispred i moguću kaznu za vožnju tik iza drugog vozila. Uzbunjivanje zbog mogućnosti frontalnog sudara pruža vizuelni signal na instrument tabli i zvučni alarm kojim se vozač obaveštava o pretnji sudara sa vozilom ispred. Pored toga, opciono dostupna prednja kamera u vezi sa AFL+ farovima, služi kao podrška visokog svetlosnog snopa.
 
Model Insignije za 2012. godinu ujedno nudi unapređenu udobnost i dodatnu eleganciju. Dostupan je na zahtev sa vrhunskom napa kožom “Indijanska noć” koja se ističe spojem visoko-kvalitetne crne kože sa kontrastnim opšivom u elegantnom konjak tonu. Izgled eksterijera rafiniran je novom tamno metalik Luxor zavšnicom koja, zavisno od svetla, ima  plavo-ljubičast odraz. Sportska, elegantna silueta Opel Insignije biće zaokružena u narednim mesecima mogućnošću izbora novih alu-felni sa upadljivim dizajnom.
 
Alen Vizer, Potpredsednik odeljenja prodaje, marketinga i postprodajnih usluga Opela, govori o tržišnom potencijalu optimizovane Opel Insignije: “Sa novim proizvodnim karakteristikama, naročito kada je u pitanju smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2, Insignia će pojačati odličan položaj u sopstvenoj klasi na dobrobit korisnika.
 
Opel