Opel nam predstavlja budućnost sportski automobila sa "GT" konceptom

Opel nam predstavlja budućnost sportski automobila sa "GT" konceptom

Opel nam predstavlja budućnost sportski automobila sa "GT" konceptom

Sajam automobila u Ženevi nam se polako bliži a proizvođači su više nego spremni da predstave svoje novitete, stare proslavljene modele ali i koncepte. Opel upravo u ovoj kategoriji želi da privuče najviše pažnje pa je stoga pripremio svoje "GT" konceptni model koji će nam prikazati kako će sportski automobili izgledati u budućnosti.

Opel GT Concept će proslaviti svoju svetsku premijeru na 86. Međunarodnom salonu automobila u Ženevi (od 3. do 13. marta 2016.). Ovaj sportski automobil koji postavlja trendove, izraz je konstantne inovativne snage Opela – uzbudljivih formi, redukovanih na samu esenciju i čistu strast. Ovaj rasni atleta sa prednje-središnje postavljenim motorom i zadnjim pogonom je direktan potomak Opela GT i Monza Concepta, dok u isto vreme skulpturalnu filozofiju dizajna dovodi na viši nivo. Ovaj sportski automobil je u isto vreme avangardan i puritanski, odričući se svega što bi moglo da naruši tu čistu formu. GT Concept nema ručice na vratima, a ne poseduje ni spoljnje retrovizore.

„Mi preduzimamo sledeći korak ka još više emocija i vozačkog zadovoljstva sa Opel GT Conceptom. GT Concept pokazuje za šta se Opel trenutno zalaže. Mi smo samouvereni, ambiciozni, inovativni i mi želimo da osvojimo još više kupaca svakim svojim novim automobilom“, rekao je šef Opel grupe, dr Karl-Tomas Nojman.
GT Concept demonstrira Opelov pionirski duh. Dinamičnu vozačku mašinu već sada simbolizuje potpisujuća crvena linija, koja horizontalno deli karoseriju i daje joj prepoznatljive proporcije. Karakteristični crveni prednji pneumatici, postavljeni na naplatke odvažnog dizajna, koji podsećaju na točkiće rošula, evociraju na Opelov Motoclub 500 motocikl, koji je takođe bio avangardan u svoje vreme i ponosan nosilac dve crvene gume, davne 1928. godine. Pored toga, GT Concept nema puno veze s prošlošću. Duga hauba, nedostatak poklopca prtljažnika, centralni dvostruki izduv, i naravno naziv, sve to ukazuje na originalni GT. Osim navedenih detalja, Opel GT Concept je nezavisan model bez bilo kakvog naginjanja ka retro dizajnu.

Ključnu inovaciju Opel GT Concepta čine velika vrata sa integrisanim bočnim prozorima, čija se staklena površina tečno uliva u karoseriju. Vozač i suvozač pristupaju neočekivano prostranom kabinskom prostoru, tako što električna vrata otvaraju pritiskom na platformu osetljivu na dodir, integrisanu u potpisujuću crvenu liniju krova. Čak i za visoke vozače ima dosta prostora. Vrata se u velikoj meri „uranjaju“ u prednje lukove točkova prilikom otvaranja. Ovo patentirano rešenje koje štedi prostor, omogućava veliki ugao otvaranja, što je korisno u relativno tesnim parkinzima. Ovaj kompaktni atleta je iz tog razloga posebno optimizovan za urbanu eksploataciju. Dve kamere postavljene iza lukova točkova obezbeđuju preglednost koja značajno doprinosi bezbednosti, posebno kada se vozi u gradu. Ono što vidi oko kamere se šalje na dva monitora sa leve desne strane kokpita, tako da su dani bočnih retrovizora i „mrtvih uglova“ stvar prošlosti. Vetrobran se uliva u stakleni panoramski krov, omogućavajući putnicima da uživaju u iskustvu sličnom onom koje pruža targa konfiguracija sa uklonjivim krovom.


Izdužena hauba motora otkriva pogonski koncept GT Concepta: Baš kao što prvi Opel GT i američka sportska ikona Corvette, takođe proizvod GM-a, imaju prednje-središnje pozicioniran motor, tako ga ima i GT Concept. Centar težišta vozila je iz tog razloga nizak i centralno postavljen, što je idealno za sportsku upravljivost i izuzetnu dinamiku vožnje u krivinama. Opel GT Concept poseduje moćni jednolitarski, trocilindarski turbo agregat, baziran na ultramodernom aluminijumskom motoru  iz ADAMa, Corse i Astre. Ekstremno efikasni benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva isporučuje  107 kW/145 ks i maksimalni obrtni moment od 205 Nm (brojke u kojima se očitava potrošnja Opel GT Concepta još uvek nisu dostupne). Turbo snaga se šalje na zadnju osovinu sa mehaničkom blokadom diferencijala preko šestostepene sekvencijalne transmisije, kojom se upravlja preko polugica na upravljaču. Na taj način, Opel GT Concept poseduje tradicionalan pogon na zadnje točkove, omiljen među automobilskim entuzijastima. Performanse ovog dvoseda, ukupne mase ispod 1.000 kilograma, takođe su u skladu s navedenim. Od 0 do 100 km/h ubrzava za manje od osam sekundi, uz maksimalnu brzinu od 215 km/h.

Još jedna atrakcija Opel GT Concepta su glavni farovi sa integrisanim pokazivačima pravca. Zahvaljujući ultramodernoj tehnologiji projektovanja svetlosti, oni sijaju trodimenzionalno. Sledeća generacija adaptivnog, potpunog LED osvetljenja je očigledno u savršenom skladu s ovom tehnologijom. Opel IntelliLux LED® matrično svetlo, koje obezbeđuje snop dugih svetala bez zaslepljivanja ostalih učesnika u saobraćaju, već je debitovalo u novoj Astri 2015. i osvojilo „SAFETYBEST Award“ priznanje. Opel GT Concept će biti nosilac nove etape razvoja ovog inteligentnog sistema osvetljenja. Stajling svetala je zaokružen trodimenzionalnim dizajnom zadnje signalne grupe, što novog GT-a čini prepoznatljivim tokom noćne vožnje.

Ako ste ipak od onih kojima je odmah potreban automobil autooglasi polovnih automobila su rešenje.