Opel "Astra", još jedna uspešna priča

Opel "Astra", još jedna uspešna priča

Opel "Astra", još jedna uspešna priča

Kompanija "Opel" dobar deo svog planetarnog uspeha duguje modelu "Astra" koji je među popularnijim vozilima, naravno polovnim vozilima, i kod naših vozača. Evo kako je sve počelo sa ovim modelom davne 1991. a kako stvari stoje sada sa poslednjom, petom generacijom.

Pre nego što se osvrnemo na prvi "Astra" model, podsetimo se neke ranije priče o uspehu u kojem i dalje uživa Opel-ov model "Corsa" koja takođe ima pet činova. Valja pomenuti da je pre "Astre" dugi niz godina model "Kadett" bio taj koji je vodio glavnu reč i vukao nemačkog giganta. U proizvodnji od 1936. kao model "1" i početna novog poglavlja modelom "A" iz 1962. kroz narednih tridesetak godina smenjivali su se modeli "B", "C", "D", da bi poslednji, model "E" doživeo kraj 1991. Te godine rodila se "Astra" i sveg automobila iz kompakt segmenta više nije bio isti.

Opel "Astra" imala je jako težak zadatak da nasledi dugo godina uspešni "Kadettt" ali imala je od koga da uči o tome kako se nalazi put do kupaca. Prva verzija sa oznakom "F" bila je u proizvodnji od 1991. do 1997. i za vreme je prodat u neverovatnih 4,13 miliona primeraka čime je i dalje najprodavaniji primerak u istoriji ove kompanije.

Druga generacija sa oznakom "G" trajala je sve do 2004. a donela je dizajn koji je u mnogome podsećao na neki kupe ali je to zabravio bio automobil sa troje ili petoro vrata iz "C" segmenta koji se nudio kupcima u hečbek ili limuzina varijanti.

Treća generacija sa oznakom "H" imala je životni vek od pet godina. U ponudi sa čak 12 različitih agregata snage od 90 do 240 konja zaista je imala za svakog po nešto da ponudi. Prodaji od 2.7 miliona primeraka doprinela je i maksimalna ocena na kreš-testu. Sa proizvodjom se završilo 2009. godine.

Sledeća po redu je Astra "J" kojoj se kraj bliži. Ovaj model po pitanju izgleda nije doneo neku revoluciju ali je gomila novih voznih, bezbednosnih i informatičkih sistema ono po čemu je totalno drugačija od prethodne verzije.

Za sada poslednja u nizu jeste Astra "K" koju ćemo premijerno imati prilike da vidimo na predstojećem sajmu automobila u Frankfurtu koji se održava u septembru. Razlike u izgledu između prethodne i nove verzije uočite sami a Nemci poručuju da je jednolitarski agregat koji će ovaj hečbek dobiti najčistiji i ima najmanju potrošnju do sada.