Novi VW "Tiguan" je stigao, ali sa samo dva motora

Novi VW "Tiguan" je stigao, ali sa samo dva motora

Novi VW "Tiguan" je stigao, ali sa samo dva motora

Iako je po izgledu više ličio na kombi Volkswagen "Tiguan" prve generacije spada među uspešnije projekte nemačke kompanije. Četiri meseca nakon predstavljanja u Ženevi naredna generacija ovog SUV-a je stigla.

Volkswagen je svojim kupcima u Nemačkoj omogućio da prvi pazare model "Tiguan" druge generacije. Kako u prodajnim salonima još uvek nema ovog modela test-vožnja nije moguća pa će kupci morati "na slepo" da uplate 30 000 evra, i to za startnu verziju, na račun Volkswagen-a.
Tri različita paketa opreme su tu. Verzija "R-Line" (na slici) može se poručiti u varijanti za "normalnu" vožnju, odnosno vožnju po asfaltu i u varijanti za vožnju po nepristupačnim terenima pa u tom sličaju dolazi sa kukom za vuču, većim lukovima i branicima a povećano je i odstojanje od zemlje.
Za sada su dostupne samo dve verzija agregata. Dizelaš nosi 2.0 TDI motor sa 150 konja snage. Dolazi u šestostepeni manualni menjač uz vuču na prednjim točkovima i sedmostepeni automatski DSG menjač koji je povezan sa pogonom na svim točkovima. Težina verzija sa pogonom na prednjim točkovima je 1 568 kilograma, maksimalni obrtni momenat iznosi 340Nm što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 na sat od 9.3 sekunde. Maksimalna brzina iznosi 204 kilometara na sat.

Naravno, ako želite pravi SUV onda je verzija sa pogonom na svim točkovima jedina opcija za vas. Razlika u ceni jeste primetna jer ova verzija košta 33 925 evra. Takođe je i teža za 100 kilograma ali ima isto ubrzanje u nešto manju maksimalnu brzinu koja iznosi ravno 200 na sat.
Za one koji ne planiraju da prelaze više od 20 000 kilometara godišnje bolja opcija je benzinski motor. Za sada je to jedino dvolitarski TSI koji daje 180 konja snage i maksimalni obrtni momenat od 320Nm. Kako je nešto lakši od dizel brata ima i bolje ubrzanje koje iznosi 7.7 sekundi. Treba pohvaliti i prosečnu potrošnju ove verzija koja iznosi 7.3 litara na 100 kilometara.
Volkswagen će po prvi put kod novog "Tiguan" modela upotrebiti "4MOTION Active Control" sistem koji prilagođava pogon na svim točkovima odabranom režimu vožnje a u ponudi su "Onroad", "Offroad", "Snow" i "Offroad Individual". Valja pomenuti i da ovaj SUV može bez problema da povuče prikolicu težine do 2.5 tone.