Novi VW "Passat"

Novi VW "Passat"

Novi VW "Passat"

Proslavljeni Volkswagen model "Passat" trenutno je u svojoj osmoj generaciji a novina je dosta, pre svega po pitanju dizajna koji ovaj automobil diže za klasu iznad. Naravno, zadržao je "Passat" svoju funkcionalnost dok u pouzdanost više niko i ne sumnja.

Spoljašnjost

Ono što se prvo primeti na svakom automobilu, pa i na novom Volkswagen "Passat" modelu, jeste dizajn automobila. Za posao koji je Mark Lihte uradio sa novim modelom može se slobodno reći da je revolucionaran. Horizontalne linije daju izgled daleko bliži nekoj luksuznoj limuzini dok se zadnja svetla mogu dobiti u dva različite varijante. Prednji LED farovi su manji od standardnih halogenih i razlika u izgledu je itekako primetna.

Što se tiče dimenzija automobila, kada pričamo o limuzini, ima dužinu od 4 767mm i 2mm je kraća od prethodne verzije ali je zato međuosovinski razmak povećan za 79mm i sada iznosi 2 791mm. Prednji točkovi su sada 29mm bliži prednjem braniku a zadnji 17mm bliži zadnjem braniku. Rezultat toga je smanjen razmak između točkova i ivice vozila za 67mm napred i 13mm pozadi. Takođe, novi "Passat" je za 14mm niži u odnosu na prethodnu verziju i sada ima visinu od 1 456mm dok je širina povećana za 12mm i iznosi 1 832mm. Ovakve razmere omogućile su kreiranje automobila koji deluje snažno ali u isto vreme i elegantno.

Motor

Ponuda je kao i kod većine VW automobila zaista široka i iznosi 10 različitih agregata, barem za kupce u Nemačkoj. Posebno treba izdvojiti benzinski TSI motor zapremine 1.4 litara sa 150 konjskih snaga i dvolitarski TDI dizelaš sa 240 konja snage.

Pomenuti benzinac nosi oznaku "EA211" i dolazi u kombinaciji sa manualnim menjačem i iznenađujuće je brz dok je i odziv na pedalu gasa za svaku pohvalu. Agregat koji ima četiri cilindra pruža mogućnost zagušenja dva cilindra kako bi se smanjila potrošnja goriva. U vožnji se gotovo i ne čuje, a ima dovoljno snage da ne gubi dah sve do brzine od 150 na sat pa i tada bez mnogo problema dođe do maksimalnih 220 na sat.

Kada je dizel varijanta u pitanju reč je o potpuno drugom automobilu. Sa 240 konjskih snaga uz maksimalni obrtni momenat od 500Nm novi "Passat" bez problema stiže do brzine preko 100 na sat. Zvanični podaci još uvek nisu objavljeni ali procenjuje se da sa ovom varijantom motora novi "Passat" dostiže brzinu od 100 na sat za oko 6.2 sekunde dok je maksimalna brzina 240 na sat. Sedmostepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom nudi brzu promenu stepena prenosa ali mu nekada fali finese.

Kabina

Druga priča počinje kada se uđe unutar automobila. Jasno je da se ovoga puta mnogo više pažnje obraćalo na detalje a prisutno je i mnoštvo novih dizajnerskih rešenja. Pomenuli smo da je novi "Passat" za 2mm kraći od onog prethodne generacija ali je sada mesto u kabini povećano za 33mm. Povećan je i tovarni prostor, odnosno kapacitet prtljažnika, i to za 47 litara i sada iznosi ukupno 650 litara. Kada se obore zadnja sedišta tada se kapacitet prtljažnika povećava do 1 780 litara.

Instrument-tabla je dizajnirana tako da prati liniju kabine a na nju se nastavlja dizajn vrata. Interesantno je da su ventilatori klima-uređaja spojeni u jednu veliku liniju koja ide duž automobila pa se stiže utisak da je to sve jedan veliki ventilator. Njegov tok prekidaju samo par komandi i analogni sat koji je postavljen na sredini centralne konzole. Osvetljenje koje obezbeđuju lampice koje se kreću duž linije centralne konzole pa sve preko unutrašnjeg dela vrata rasno daje svoj doprinos izgledu kabine kada centralni sistem zaključavanja otvori auto putem bežične komande ili ti "Keyless Acces".

Jasno je da su dizajneri posebnu pažnju obratili na vozača tako da se na prednjim sedištima dobija osećaj velikog prostora koji je ispred vas. Gotovo sva obaveštenja koja vam kompjuter automobila daje očitavaju se na ekranu instrument-table dok je za navigaciju, koja može doći u 2D ili 3D formatu, zadužen ekran osetljiv na dodir veličine 12.3 inča. Novi "Passat" je prvi Volkswagen model koji ima "Head-Up" displej, koji prikazuje brzinu kretanja vozila, tako da vozač neće morati da sklanja pogled sa puta kako bi video važnje informacije.

Bezbednost

"Passat" je najuspešniji nemački poslovni model koji je sada dobio bezbednosne sisteme koji idu van granice ovog segmenta. Izeđu ostalih tu su sistem prinudnog kočenja, detekcije pešaka, zaustavljanje vozila u slučaju opasnosti, pomoć pri manevrisanju prikolice i novi sistem koji vam pomaže da se lakše i brže izvučene iz saobraćajne gužve.