Novi krosover na tržištu, Renault "Kadjar"

Novi krosover na tržištu, Renault "Kadjar"

Novi krosover na tržištu, Renault "Kadjar"

Nakon uspeha modela "Captur", francuski Reno odlučio se da još agresivnije napadne svet krosovera. Njhov novi adut je prvi krosover iz segmenta "C" ovog proizvođača, model "Kadjar". Automobil će se prodavati širom sveta, počevši od Evrope. gde ga možemo očekivati već početkom leta, pa sve preko Afrike i Kine.

Renault "Kadjar" se po mnogome čemu može smatrati bratom modela "Captur". Ono što on donosi jesu brojne inovacije i atraktivne dimenzije na tržište krosovera. Unutrašnjost automobila igra na granici između sportskog i refiniranog ugođaja, pre svega zahvaljujući kvalitetnim materijalima koji su korišćeni pri izradi kabine. "Kadjar" je dostupan u varijanti sa pogonom na prednjim ili na svim točkovima, što obezbeđuje sigurni odlazak u avanturu ali i lako manevrisanje kroz gradske ulice. Dimenzije iznose 4.45 metara u širinu i 1.84 metara u dužinu. Tu je "R-Link" multimedijalni sistem kao i široka ponuda ekonomičnih agregata uz minimalnu emisiju CO2.

Ovaj krosover iz "C" segmenta predstavlja kombinaciju SUV-a, karavana i limuzine. Prednji deo automobil visokog 1.6 metara odaje utisak snage dok hrom koji se u liniji pruža duž farova daje utisak širine. Dinamičnost se ogleda kroz završnu obradu vrata kao i kroz veliki zadnji branik. Odstojanje od zemlje iznosi čitavih 190mm što znači da se "Kadjar" slobodno može uputiti u nepregledne predele. Točkovi od 19 inča ukazuju na sportsku prirodu ovog Francuza. LED dnevna svetla, u kombinaciji sa pomenutim hromiranim detaljima, daje do znanja kupcima da je "Kadjar" itekako elegentan automobil.

Unutar kabine može se osetiti sportski duh ali uživanje u vožnji je svakako prioritet ovog krosovera. Instrument-tabla je lako uočljiva iz pozicije vozača a u isto vreme naglašava širinu kabine. Izrađena od materijala visokog kvaliteta instrument-tabla ima preciznu završnu obradu. Panorama krov površine 1.4 kvadratna metra pušta dovoljno svetla u kabinu dok ekspresionistički dizajn menjača još jednom podseća vozača da se nalazi u sportkom automobilu.

Pravljen tako da odgovara željama velikog broja kupaca Renault "Kadjar" nudi vuču na svim točkovima uz koju su dostupna tri režima vožnje - Auto, LOCK i 2WD, kako bi vozač mogao da odabere idealnu opciju za svaku situaciju. Kod vuče na prednjim točkovima tu su opcije za dodatno prijanjanje kao i gume za blato i sneg. Ručice koje se nalaze na poklopcu gepeka imaju opciju pokretanja sistema koji sam savija sedišta na zadnjoj klupi čime se ovaj krosover pretvara u pravi karavan. Suvozačevo sedišta se može oboriti tako da služi kao mali sto ili za prevoženje dugačkih predmeta (daska za surfovanje).

Kada se sva sedišta u potpunosti sklope, odnosno "nestanu" u podu čitav zadnji prostor se može koristiti za skladištenje tovara ali u isto vreme se taj prostor može podeliti u tri odvojene pregrade kako bi se zaštitili predmeti koji se prevoze. Unutar kabine razne pregrade i sitne ostave nude ukupno 30 litara prostora za skladištenje sitnica.

Za malu potrošnju zaslužan je Start/Stop sistem, za lakše parkiranje na tesnim mestima tu je "hands-free parking" sistem i zadnja kamera. Na centralnoj konzoli se nalazi TFT ekran osetljiv na dodir veličine 7 inča. "R-Link" deo je standardne opreme; putem glasovnih komandi može se upravljati navigacijom, telefonom, raznim aplikacijama, sve u cilju brzog, efikasnog i pre svega bezbednog pristupa informacijama.

Za bezbednost putnika zaduženi su sistemi kao što je kočenje u slučaju opasnosti, sistem upozorenja pri napuštanje trake, sistem koji prepoznaje i očitava znake na putu, upozorenje o prekoračenju dozvoljene brzine...