Novi Ford S-Max

Novi Ford S-Max

Novi Ford S-Max

Automobil koji je kao konceptni model debitovao na prošlogodišnjem sajmu automobila u Frankfurtu konačno je dočekao svoju premijeru koja je došla pred narednu veliku smotru proizvođača automobila.

Ford nije čekao predstojeći sajam automobila u Parizu da predstavi svoj novi model namenjen porodicama sa većim brojem dece, već je javnosti pokazao svoj novi S-Max za koji Amerikanci najavljuju da će biti lider u klasi po pitanju potrošnje goriva i uživanja u vožnji.
Jedna od glavnih novina, slobodno možemo reći i najveće jesta da je novi Ford S-Max napravljen na novoj platformi koji će deliti sa modelom Mondeo. Tu je i novi sistem upravljanja koji se prilagođava brzini kretanja vozila pa bi manevrisanje kroz uske gradske ulice i parkiranje na minimalnom prostoru trebalo da budu olakšani.
Kada je uživanje u vožnji u pitanju novi S-Max donosi tri reda sedišta za ukupno sedam putanika. Sva sedišta se elektronski sklapaju, prednja sedišta se greju/hlade uz obavezni ugrađeni masažer. Zadnja vrata su opremljena bočnim vazdušnim jastucima što znači da se brinulo i o bezbednosti putnika koji se voze iza vozača i suvozača.
Od stilskih dodataka tu su nova prednja rešetka, novi izgled farova koji imaju dnevna LED svetla, i ono što je i prošlogodišnji konceptni model doneo, a to je dosta detalja i sličnosti sa modelima Focus i Fiesta. Oprema koja olakšava vožnju broji parking senzore, upozorenje na nadolazeći saobraćaj kada krećete sa parkinga u rikverc, automatsko kočenje, kameru za mrtav ugao i senzor za praćenje kretanja u svojoj traci.
Po pitanju agregata Ford je ostao tajanstven ali se pretpostavlja da će S-Max biti opremljen dvolitarskim TDCi turbo-dizel agregatom snage od 118 do 177 konja. U ponudi bi trebalo da se nađu i EcoBoost benzinci zapremine 1.5 i 2.0 litara sa snagom od 158 do 237 konjskih snaga. Prodaja bi trebalo da krene od leta naredne godine a ima nagoveštaja de će biti i modela sa vučom na svim točkovima.