Novi Ford "Mondeo"

Novi Ford "Mondeo"

Novi Ford "Mondeo"

Novi Ford "Mondeo" dolazi u Evropu sa najvećom do sada ponudom agregata među kojima je i hibridni model uz nove tehnologije i bezbednosne sisteme koji imaju za cilj da umanje posledice nezgoda.

Novi "Mondeo" dolazi sa bezbednosnim sistemom koji pomaže vozaču da izbegne nezgodu (Pre-Collision Assist). Sistem za detekciju pešaka (Pedestrian Detection) može da otkrije pešake koji se nalaze na ili u blizini puta ili koji bi mogli da se nađu na putu vozila. Ukoliko sistem otkrije mogućnost nastanka sudara on automatski aktivira kočnice ukoliko to vozač ne uradi nakon upozorenja. Sistem obrađuje informacije koje prikupljjua kamera montirana na vetrobranskom staklu i radar koji se nalazi unutar prednjeg branika, i onda ih provlače kroz bazu podataka "ljudskih kontura" kako bi bolje razlikovao ljude od drugih objekata na putu.

Kada sistem primeti pešaka isped automobila i proceni da je sudar neminovan sistem će zvučnim i vizualnim signalima upozoriti vozača . Ukoliko vozač ne reaguje na upozorenje sistem će skratiti vreme koje je potrebno za aktiviranja kočionih diskova. Ukoliko vozač ni tada ne reaguje kočenje se aktivira automatski i time se smanjuje brzina kretanja vozila.

Pored kočenja zbog pešaka novi "Mondeo" će sam kočiti i kada je to potrebno da bi se izbegao sudar sa drugim vozilom. Glavni cilj ovog sistema jeste da smanji broj nezgoda u kojima vozač udara u zadnji deo automobila ispred sebe. Kamera i radar koji se nalaze na prednjem delu automobila imaju i zadatak da procene razdaljinu u odnosu na vozila ispred kao i da spreče prelazak automobila u suprotnu traku. Tu je i (Traffic Sign Recognition), sistem koji prepoznaje znake ograničenja brzine i zabranjenog preticanja i prikazuje ih na instrument tabli.

Kada je ponuda agregata u pitanju, za tržište Evrope, "Mondeo" dolazi sa velikim izborom benzinskih, dizel i hibridnih agregata. Kada su benzinci u pitanju ponuda kreće od najslabijeg, ali ipak iznenađujuće snažnog, "EcoBoost" motora zapremine 1.0 litara. Ovaj agregat je treću godinu zaredom proglašen za "Motor godine" a odlikuje ga 123 konja snage i emisija CO2 od 119g/km. Maksimalni obrtni momenat kod ovog agregata iznosi 170 Nm a dostupan je pri 1 300 obrtaja u minutu. U kombinaciji sa šestostepenim manualnim menjačem novi Ford "Mondeo" nudi prosečnu potrošnju od 5.1 litar na 100 kilometara. Pored opisanog motora za tržište Evrope u ponudi su i benzinci zapremine 1.5 litara sa 157 konjskih snaga, 2.0 litara sa 200 konja snage i najsnažniji benzinac zapremine 2.0 litara koji daje 236 konjskih snaga.

Kada su dizel motori u pitanju tu je agregat zapremine 1.6 litara koji daje emisiju CO2 od 94g/km što je najbolji rezultat u klasi. Snažniji agregati su dvolitarske TDCi varijante sa 147 i 177 konjskih snaga kao i nešto snažniji model snage 207 konja koji ima maksimalni obrtni momenat od 450Nm. Svaki od pomenutih agregata ima emisiju CO2 manju od 130g/km kao i "Auto-Start-Stop" tehnologiju sa automatskim menjačem, što je takođe jedna novina. Model "Mondeo" će po prvi put imati i fordov "Inteligentni sistem pogona na svim točkovima".

Kada je hibridni model u pitanju, nakon uspeha u SAD, po prvi put je dostupan i u Evropi i to za varijantu sa četvoro vrata. Hibridni sistem kombinuje benzinski i električni motor koji zajedno daju potrošnju od 4.2 litra na 100 kilometara i emisiju CO2 od 99g/km. Električni motor može da pokrene novi "Mondeo" do maksimalne brzine od 135 km/h a u kombinaciji sa dvolitarskim benzincem daje ukupnu snagu od 184 konjske snage.

Nove tehnologije primenjene su i pri izradi šasije novog "Mondeo" automobila. Zahvaljujući upotrebi ojačanog čelika ušteda na težini iznosi gotovo 40% u odnosu na modele izrađene od standardnog čelika. Smanjenje težine se najbolje vidi kod varijante sa 1.5 benzinskim agregatom koja je "smršala" čak 115 kilograma. Manja težina a veća snaga znači manju potrošnju, manju emisiju CO2 i povećanje bezbednosi putnika i pešaka.

Novi "Mondeo" je prvi automobil u Evropi koji će Ford napraviti na svojoj novoj "CD" platformi a imaće i novi sistem zadnjeg oslanjanja (Integral link) koji obezbeđuje dinamičnije performanse. Sve ovo pomaže i sistemu protiv blokiranja kočnica koji umanjuje distancu kočenja za više od jednog metra pri brzini od 100 kilometara na sat.

Pomenuti "Integral link" sistem zajedno sa dodatnim materijalom za prigušivanje zvuka smanjuje buku koja dolazi izvan automobila za 3 decibela u zadnjem i 2 decibela u prednjem delu kabine. Buka koju stvara vetar umanjena je za 8% i sada se nalazi na nivou koji je ranije bio dostupan samo kod automobila iz "Premium" segment.

Unutar kabine vaš čekaju sedišta koja se prilagođavaju konturi vašeg tela i mogu se podesiti na 10 različitih načina. Kako bi se smanjio umor i napetost u mišićima u toku dugih putovanja sedišta su opremljena sa 11 jastučića koji masiraju butine, zadnjicu i donji deo leđa.

Vozačima je ostavljen izbor između analogne i digitalne instrument-table veličine 10 inča. Centralna konzola je dovoljno velika i pozicionirana tako da je dostupna kako vozaču tako i suvozaču. Volan se greje, elektronski je podesiv i može da pamti zadatu poziciju. Komande na ventilatorima su hromirane a ostave unutar vrata su obložene materijalom visokog kvaliteta.

Velika većina komandi, kao što je podešavanje klime i puštanje muzike, obavljaju se preko glasovnih komandi. Za to je zadužen "SYNC 2" sistem koji na komandu "Gladan sam" odmah na ekranu osetljivom na dodir veličine 8 inča prikazuje restorane koji se nalaze u blizini. Povezivanje između automobila i putnika omogućeno je preko Bluetooth-a, USB-a a tu je su i slotovi za SD memorijsku karticu. Muzika se može puštati izgovaranjem naslova pesmu ili naziva benda a takođe se može i telefonirati bez sklanjanja ruku sa volana.

Pomenuti klima uređaj se aktivira glasovnom komandom. Sve što je potrebno da uradite jeste da kažete "20 stepeni" i sistem sam zadaje željenu temperaturu. Valja pohvaliti sistem klime koji može kabinu u kojoj je temperatura 55 stepeni rashladiti do za putovanje prijatnih 18 stepeni za samo 15 minuta što je najbolji rezultat u klasi.

Kako bi vozač imao dobar pregled situacije ispred sebe Ford "Mondeo" kombinuje LED svetla sa "Adaptive Front Lighting" sistemom. Ovaj sistem podešava ugao svetlosnih zraka farova prema potrebama okruženja u kojem se automobil nalazi. Postoji ukupno sedam različitih podešavanja a odabir zavisi od brzine vozila, količine prirodne svetlosti, ugla volana, udaljenosti vozila ispred i brzine rada brisača.

Ford se pobrinuo i za problem "Slepe vožnje" koja nastaje kada vozač kine. Delić sekunde tokom kojeg ne utičemo na kretanje našeg automobila dovoljan je, pri brzini od 95 na sat, da učini da vozimo "na slepo" punih 20 metara. Novi "Mondeo" poseduje novi sistem filtriranja vazduha koji zadržava do 99% polena i gotovo sve štetne gasove i neprijatne mirise.