Novi Fiat "500" je stigao

Novi Fiat "500" je stigao

Novi Fiat "500" je stigao

Veliki mali auto, kako ga Italijani zovu, ponovo je tu. Čekalo se pola veka da Fiat "500" oživi a sada, osam godina nakon prve (nove) verzije, dolazi druga generacija ovog modela sa kojom se Italijani nadaju da će nastaviti uspeh na tržištu koji je ostvario prvi povratnik.

Spoljašnost

Novi Fiat "500" dolazi nam u dve varijante, sa zatvorenim krovom i kao kabriolet. Kupci mogu da biraju između tri različite varijante: Pop, Popstar i Lounge. Kada su same dimenzije novog Fiat "500" modela u pitanju novi "Fića" ima dužinu od 357cm, širok je 163cm a visok 149cm. Međuosovinsko rastojanje iznosi 230cm. Iako je dosta toga izmenjeno asocijacija na stari model je jasna, pre svega u vidu gornjih farova koji su zadržali kružni oblik. Naravno, u današnje vreme LED dnevna svetla su neizbežna. Hauba je gotovo indentična kao kod ranijeg modela što znači da je jako kratka. Kako bi kabina imala dovoljno svetla a u isto vreme bila i pregledna prozori su zavidnih dimenzija. U ponudi je čak 13 boja karoserije od kojih se izdvaja koral-crvena kao novina. Ali-felne veličine 15 i 16 inča mogu biti ofarbane u osam različitih nijansi dok je za izgled enterijera pripremljeno deset boja.

Unutrašnjost
Razlika je primetna tek kada se uđe unutar novog Fiat "500" modela. Deo oko Instrument-table je potpuno redizajniran i poseduje ekran veličine 5 inča (kod Lounge varijante radi se o ekranu osetljivom na dodir) preko kojeg "Uconncet" informatički sistem predstavlja vozaču sve informacije koje su mu od značaja. Komande na volanu su naravno morale biti dodate ali je to izvedene tako da se ne odaje činjenica da je automobil napravljen u XXI veku. Sama insturment-tabla je zapravo TFT ekran na kojem vozač može da očita brzinu, obrtaje motora i nivo goriva u rezervoaru. U zavisnosti od njegovog odabira dodatne informacije uključuju: prosečnu potrošnju, pređenu distancu, udaljenost od cilja, projektovanu udaljenost koja se može preći sa preostalim gorivom, vreme putovanja...
Što se tiče zadnjeg dela Fiat tvrdi da zadnja klupa može bez problema da primi dve odrasle osobe ali te informacije uvek treba primiti sa određenom dozom skepticizma. Italijani tvrde da su pametnom raspodelom prostora uspeli da stvore više mesta za vozače na zadnjoj klupi. Putnicima je na raspolaganju veliki broj pregrada gde mogu odložiti svoje sitnice a zadnja sedišta se po potrebi mogu preklopiti. Zapremina prtljažnika iznosi 185 litara ali kada se pomenuta sedišta spuste onda novi Fiat "500" dobija tovarni prostor od 550 litara.

Motori

Svi agregati koji se ugrađuju u novi model "500" odgovaraju "Euro 6" standardima emisije štetnih gasova. U ponudi će biti ukupno šest različitih agregata, uglavnom benzinskih. Svi modeli dolaze sa petostepenim, odnosno šestostepenim, manuelnim menjačem a naći će se kod nekih primeraka i "Dualogic" automatski menjač.

Agregat najmanje zapremine od svega 0.9 litara "TwinAir" dolazi u dve varijante - sa 85 i 105 konja snage. Ovi agregati emituju 90 grama CO2 po pređenom kilometru što je zavidan rezultat. Potrošnja goriva kod slabijeg motora iznosi 3.8 litara na 100 pređenih kilometara.
Tu je i motor zapremine 1.2 litara koji daje 69 konja snage kao i turbo-dizel 1.3 16V "Multijet II" koji daje ukupno 95 konjskih snaga. Uz aerodinamični paket i gume veličine 14 i 15 inča koje pružaju najmanji mogući otpor puta ušteda u potrošnji biće maksimalna. Takođe, emisija štetnih gasova svedena je na 89 grama po pređenom kilometru.

Kako bi se odgovorilo na zahteve što većeg broja kupaca nešto kasnije nakon prvog pojavljivanja Fiat "500" dobiće i "TwinAir" 0.9 agreagat sa 65 konjskih snaga kao i snažniji benzinski agregat zapremine 1.4 litara i punih 100 konja snage.

Uconnect

Već smo pomenuli veliki ekran koji se nalazi na centralnoj konzoli novog Fiat "500" modela. On se sada nalazi nešto niže nego u prethodnoj verziji i pozicioniran je ispod ventilatora. Kod "Pop" verzije informatički sistem obuhvata radio, šest zvučnika, komande na volanu, AUX-IN i USB port, hands-free sistem i Bluetooth opciju povezijavanja. "Lounge" verzija dolazi i sa sistemom glasovnih komandi, pretvaranje glasovnih poruka u tekst i čitanje SMS poruka, kao deo standardne opreme.
Ono što vozače možda i najviše zanima jeste navigacija koju ovaj model nudi a za to je zadužen "TomTom IQ Routes" sistem koji veoma brzo izračuna najkraću moguću rutu do željenog odredišta. Uz pomoć "UconncetTM LIVE" aplikacije, koja se može koristiti na android ili iOS pametnim telefonima, možete povezati svoj pametni telefona sa automobilom tako da svima potrebnim komandama možete upravljati preko ekrana na automobilu. Ova opcija za sada nije dostupna u svim zemljama ali se radi na tome. Za sada, ovu mogućnost imaju kupic u sledećim zemljama: Italija, Francuska, Nemačka, Velika Britanija, Španija, Austrija, Belgija, Švajcarska, Holandija i Luksemburg.

Bezbednost

Novi Fiat "500" je napravljen kao veoma stabilan, izdržljiv i kompaktan automobil pa zato ne čudi što je u okviru svog segmenta među najbezbednijim modelima. Kočioni sistem, koji je i sada gotovo savršen, je dodatno unapređen kod varijante sa 1.2 FIRE agregatom snage 69 konja jer je dobio kočione diskove koji su veći od propisanih standardom. Zahvaljujući dovoljno jakim i pouzdanim motorima automobil može da "povuče" kada zatreba a njegovo ponašanje se može predviteti, odnosno ne varira sa performansama pa vas nikada neće neprijatno iznenaditi.
Kao deo standardne opreme tu je sedam vazdušnih jastuka (dva prednja, dva na prozorima, dva sa strane i jedan za kolena). Kako bi vozač imao savršenu kontrolu nad automobilom tu su sledeći bezbednosni sistemi: ABS, elektronska kontrola stabilnosti, sistem protiv proklizavanja, pomoć vozaču pri polasku sa uzbrdice i mnogi drugi.

Što se tiče amortizera, iako je malih dimenzija novi Fiat "500" spreman je da zakorači na različite zahtevne terene , zahvaljujući prednjim "McPherson" prednjem sistemu vešanja koji funkcioniše nezavisno od zadnjeg. Oba sistema su razvijena i unapređena tako da prema "Magneti Marelli" dizajnu tako da pružaju savršenu upravljivost uz sjajnu udobnost u vožnji.