Novi BMW "X1"

Novi BMW "X1"

Novi BMW "X1"

Naslednik modela koji je prokrčio put za ovu klasu automobila dolazi sa dosta više mesta u kabini i prtljažniku, novi agregati imaju više snage i manju potrošnju, pogon na svim točkovima je tu kao i najnovije tehnologije za uživanje u vožnji.

ŠASIJA

Novi BMW "X1", model za 2016. automobil je zaista robusnih proporcija, jedno moćno prisustvo na putu uz dinamične linije koje najmlađeg člana "X" porodice stavljaju u sam vrh svoje klase. Novi model je porastao, tu nema spora, za 53mm u visinu što donosi više prostora u kabini i omogućava pomeranje prednjih sedišta za dodatnih 36mm i zadnjih za 64mm. Sada vozač može imati znatno bolji pregled dešavanja ispred sebe. Mesta za kolena na zadnjoj klupi ima za 37mm više kod standardne verzije dok kod varijante sa podesivim zadnjim sedištaima povećanje mesta ide i do 66mm.
U odnosu na svog prethodnika i kapacitet prtljažnika od 505 litara je kod novog BMW-a "X1" povećan za 85 litara. Naravno govorimo o situaciji kada su zadnja sedišta podignuta, ukoliko se međutim obore onda je ukupan kapacitet prtljažnika velikih 1 550 litara. Vrata gepeka se mogu otvoriti pomeranjem noge ispod senzora koji senalazi u zadnjem braniku. Tačne mere ovog modela iznose 4 439mm u dužinu, 1 821mm u širinu i 1 598mm u visinu.

Usisnik vazduha je nešto niži i sačinjen je iz tri nivoa, nezaobilaznog "bubreg" oblika. Kupcima je u ponudi odabir između dve nemetalik i čak deset metalik boja karoserije. "M Sport" model možete dobiti i sa "Estoril Blue" metalik boju. Kada su felne u pitanju svi modele dobijaju alu-felne veličine 17 inča dok se kao dodatna opcija nude felne veličine 18 i 19 inča.

KABINA

Kada se zakorači u kabinu čeka vas kokpit koji je jasno fokusiran prema potrebama vozača. Primetan je sjajan balans između stilske forme aktivnog sportskog vozila i elegentnog, luksuznog automobila. Komande koje se nalaze na donjem delu centralne konzole oivičeni su materijalima viskog kvaliteta. Instrument-tabla se sastoji od dva displeja kružnog oblika koja pomažu vozaču da u svakog trenutku može da isprati sve bitne parametre vožnje.
Operativni sistem "iDrive" pruža mogućnost upravljanja podešavanjima preko ekrana osetljivog na dodir veličine 6.5 ili 8.8 inča. Zarad lake i bezbednije vožnje tu su sistemi kao što su pomoć pri snalaženju u gradskim gužvama, sistem koji upozorava na napuštanje vozne trake, funkcija prinudnog kočenja u gradu, Start/Stop tehnologija... Uz pomoć kamere koja se nalazi na zadnjem delu vozila i senzora koja očitava udaljenost u odnosu na automobil iza vas parkiranje je maksimalno olakšano. u zavisnosti od varijante automobila novi BMW "X1" ima i sistem koji procenjuje da li je rastojanje između dva automobila ili dva objakta dovoljno veliko da se izvede paralelno parkiranje.

Kada je navigacija u pitanju, kod određenih verzija, moguće je putem glasovne komande uneti željenu destinaciju do koje je maršruta prikazana na velikom displeju uz strelice koje vas navode, glasovna upozorenja i upute, pogled na putanju iz različith uglova, ekran može prikazivati dva odvojena puta, dobijaju se informacije o vremenu i stanju na putevima na deonicama kojima se krećete...
Još valja pomenuti da je za bolji ugođaj u vožnji tu i panorama krov veličine 1 200 x 847mm. Da biste uživali uz muziku dok vozite tu je pojačalo od 360 vati, 12 fabričkih zvučnika pravilno raspoređenih u čitavoj kabini, CD plejer, DAB prijemnik i "Harman Kardon" hi-fi sistem. U toku vožnje možete birati između tri različita moda vožnje. U zavisnosti od odabira između "COMFORT", "ECO" I "SPORT" režima vožnje menja se odaziv pedale gasa i volana, kao i ponašanje automatskog menjača.

MOTORI

Druga generacija modela "X1" dolazi sa širokom ponudom agregata, kako benzinskih tako i dizel motora. Prvo će se u ponudi naći benzinski agregati snage 192 konja za verziju "xDrive20i" i "sDrive20i" i benzinski agregat snage 231 konj za verziju "xDrive25i". Verzija "sDrive18d" dolazi sa agregatom snage 150 konja koji se može pohvaliti izuzetno niskom potrošnjom od 4.3 litara na 100 kilometara. Ostali agregati biće u ponudi kod modela koji se na tržištu budu našli nakon novembra tekuće godine.
Inteligentni "xDrive" sistem pogona na svim točkovima znatno je poboljšan u odnosu na isti sistem koji se nalazi u modelu "X1" prve generacije. Ovaj sistem raspodeljuje snagu između prednje i zadnje osovine baš onako kako to nalaže situacija u kojoj se automobil nađe. Ovaj sistem radi zajedno sa "Aktivnom kontrolom stabilnosti" (DSC) kako bi dozirao snagu agregata baš na onaj deo automobila kojem preti proklizavanje. Ovo omogućava novom "X1" modelu gotovo savršenu trakciju, odnosno prijanjanje na podlogu, veliku stabilnost na putu i bolji ulazak/izlazak iz krivina i to po svim vremenskim uslovima i uslovima na putu. Naravno kombinacija "DSC" i "xDrive" sistema može se deaktivirati jednostavnim pritiskom na dugme komande.

Dve opcije imaju kupci novog "X1" modela. Tu je šestostepeni manualni menjač kao i osmostepeni "Steptronic" automatski menjač. Varijanta "sDrive18d" dolazi sa novim manualnim šestostepenim menjačem koji poseduje senzor koji prilagođava obrtaje motora odabranoj brzini kako bi se promena obavila potpuno glatko. Isti varijanta može se dobiti i sa pomenutim "Steptronic" menjačem koji je deo standardne opreme na ostalim modelima. Bavarci kažu da sada ovaj menjač značajno utiče na efikasnost u vožnji.

BEZBEDNOST

U BMW-u su vodili računa i o bezbednosti putnika. Tu se pre svega misli na odabri materijala koji su ušli u strukturu automobila. Komponente od kojih je sastavljena šasija daju veću agilnost na putu, manje vibracija i veću bezbednost uz optimalnu težinu vozila. Aluminijum je u većom meri prisutan na ovom modelu nego li na modelu "X1" prve generacija. Hauba, držači branika i ležajevi točka izrađeni su od aluminijuma.
Od bezbednosnih sistema automobila raspolaže "Kočionim sistemom protiv blokiranja točkova", "Aktivnom kontrolom proklizavanja", "Kontrolom kočenja u krivini", "Aktivnom kontrolom kočenja", "Sistemom pomoći pri kočenju" i mnogim drugim sistemima. "Elektronska blokada diferencijala" pri skretanju pod oštrim uglom po potrebi koči točak koji se okreće kako bi se snaga prebacila na ostale točkove.
Od ostalih sistema trebalo bi izdvojiti "Active Cruise Control", sistem koji ima "Start&Go" funkciju održava želejnu brzinu između 30 i 140 kilometara na sat, a koju unese sam vozač, i koji održava bezbednu distancu u odnosu na vozilo koje se nalazi ispred vas. Sistem koji pomaže pri kretanju u gužvama obezbeđuje da se vaš automobil nalazi u sredini svoje trake ali radi samo kada vozač drži barem jednu ruku na volanu.

PAKETI OPREME

"xLine"

Spoljašnji izgled se razlikuje od standardnog po rešetkama "bubrega" napred koje su načinjene od matiranog aluminijuma. Usisnik vazduha poseduje mat-sive detalje, kao i rubovi i zaštita koja se nalazi ispod automobila. Unutar kabine nalazi se štof/koža kombinacija u granitno crna/brao boji sa crnim detaljima.

"Sport Line"

Kod ove varijante pomenuta "bubreg" rešetka je crne boje, usisnik vazduha je crne boje visokog sjaja, rubovi su u boji automobila kao i zaštita ispod automobila. Unutar kabine se nalaze sportska sedišta sa crvenim ili sivim detaljima, dok se detalji po kabini ofarbani u crnu visokog sjaja, s time što su oni aluminijumski u koral-crvenoj.

"M sport"

Kod ove verzije prisutan je "M" aerodinamični paket koji dolazi uz alu-felne veličine 18 ili 19 inča koja dodatno naglašavaju njegov dinamični karakter. Unutar kabine se nalaze sportska sedišta uz štof/Alcantara materijale sa plavim detaljima. Utisak sportskog kokpita upotpunjuje "M" volan obložen kožom i "BMW" oznake.