Novi BMW "Serije 3"

Novi BMW "Serije 3"

Novi BMW "Serije 3"

Već 40 godina BMw "Serije 3" važi za ikonu u svojoj klasi i za osnivača segmenta sportskih limuzina. Trenutno u svojoj šestoj generaciji ovaj Bavarac je dobio novi dizajn, naprednija tehnološka rešenja i najsavremeniji inžinjering.

Prvo što se može primetiti na redizajniranoj "Seriji 3" je logično izgled šasije koja je sada predvođena dugom haubom. Raspodela težine od 50:50 predstavlja savršenstvo a prednji i zadnji delovi automobila ne idu previše van granica osovina. Precizno izrađeni farovi naglašavaju dinamičnost ove limuzine na putu dok su LED svetla postavljena koa "trepavice" ovog BMW-a. Kao deo dodatne opreme spreman je sistem koji, uz pomoć senzora, obezbeđuje pravo osvetljenje puta a pritom vodi računa da svetlo ne zaslepi vozača koja nadolazi kao i onog koji se nalazi ispred vas.

Unutar kabine veliki deo funkcija je orijentisan ka vozaču. Kabini koja važi za prilično prostranu ni ovoga puta ne manjka prostora. Hromirani detalji uz površine visokog sjaja odaju utisak visoke klase. Pomenuti visoki sjaj čini da su neke komande, poput podešavanja sedišta, retrovizora i klime, lakše za uočiti. Od zgodnih i praktičnih dodataka tu su držači za čaše na centrolnoj konzoli koji sada imaju poklopac na klizaču a tu je i dodatni prostor za odlaganje predmeta kao što je pametni telefon, a koji se nalazi ispred držača čaša.

Kupcima je na raspolaganju širok odabir boja karoserije, čak 16 različitih nijansi je BMW pripremio za svoju "Seriju 3". Novina su mediteransko plava metalik, platinasto srebrna a za "M" peket tu je i "Estoril" metalik-plava. Za ovaj paket je moguće poručiti i pepeljasto-crni drveni panel sa metalik ivicama. Može se birati između različitih varijanti boja i kada su koža i štof u pitanju kao i točkovi veličina 16. 18 i 19 inča. Napredni navigacioni sistem brže računa rute, precizniji je u gradskoj gužvi i daje znatno realniji 3D prikaz. Tokom prve tri godine nove mapu su besplatne.

Kada su agregati u pitanju u ponudi su četiri benzinska motora snage od 136 do 326 konja i sedam dizel motora snage od 116 konja do 313 konjskih snaga. Svi pomenuti agregati ispunavaju "Euro6" propise jer njihova emisija CO2 ima raspon od 99 do 185 grama po kilometru. Prosečna potrošnja svakako varira u odnosu na odabrani model i agregat ali se kreće od minimalnih 3.8 litara na 100 kilometara do 7.9 litara na stotinu pređenih kilometara. Posebno se izdvaja hibridni model "330e" koji ima kombinovanu potrošnju od samo 2.1 litar i emisiju CO2 od 45g/km. Njegov dvolitarski benzinski agregat daje 184 konja snage dok električni motor pomaže sa 107 konja. To mu omogućava da od 0 do 100 na sat ubrza za 6.3 sekunde i dostigne maksimalnu brzinu od 225 km/h.

Kada je izbor menjača u pitanju kupci imaju opciju odabira između šestostepenog manualno i osmostepenog "Steptronic" menjača. Manualni prenos je opremljen novom tehnologijom koja omoguvaća efikasnu i brzu promenu stepena prenosa i pri malom broju obrtaja motora pa je ušteda u potrošnji još veća. Kao i kod većine BMw modela i "Serija 3" će biti opremljena vučom na zadnjim točkovima dok će na raspolaganju biti i "xDrive" sistem vuče na svim točkovima. Ono čime se Bavarci posebno hvale jeste najbolja dinamika u vožnji, jako precizan volan i amortizere koji omogućavaju bezbedno prelaženje preko lošijih puteva. Vozačima je ostavljeno da prema svojoj želji regulišu mnoga podešavanja koja se tiču vožnje ali valja znati da su varijante sa vučom na zadnjim točkovima za 10mm niže u odnosu na ostale.

Za kraj, vozači bi trebalo da znaju da ih u kabini čeka, ukoliko se odluče za odgovarajući paket opreme, veliki displej u punoj rezoluciji. Na njemu su prikazane sve bitne informacije, kao što je trenutna brzina, navigaciona uputstva, ograničenje brzine na datoj deonici, zabrane preticanja...Kada je bezbednost u pitanju tu su sistemi upozorenja na sudar, prinudnog kočenja, upozorenje na pešake, sistem upozorenja o napuštanju svoje trake. Parking asistent je tu da za vas, kada se krećete ispod 35 na sat, proračuna da li ima mesta za vaš automobil i onda da vas navodi pri paralelnom parkiranju uz pomoć parking senzora. U određenim situacijama, pri parkiranju, automobil će u potpunosti preuzeti komande volana dok je na vozaču samo da reguliše gas i kočnicu.