Novi BMW Serije 3 - šesta generacija najprodavanijeg modela nemačke kompanije

Novi BMW Serije 3 - šesta generacija najprodavanijeg modela nemačke kompanije

Novi BMW Serije 3 - šesta generacija najprodavanijeg modela nemačke kompanije

Juče je bio vrlo važan dan za BMW, pošto je kompanija iz Bavarske konačno i sa ponosom predstavila šestu generaciju sedana Serije 3, dok je svetska premijera održana, gde drugo do u Minhenu.

 
Pod imenom F30, ovaj kompaktni luksuzni sedan, koji je od prvog modela proizvedenog davne 1975. godine, prodat u preko 12 miliona primerka, biće dostupan na tržištima širom sveta od 11. februara 2012.
 
Prema rečima izvršnog direktora kompanije, Norberta Reitgofera, nova Serija 3 je "automobil sa najviše sportskog duha u svom segmentu i nudi pravo zadovoljstvo u vožnji, na najvišem nivou".
 
Šesta generacija Serije 3 je znatno većih dimenzija u odnosu na svog prethodnika - duža je 93 mm, sa 50 mm većim međuosovinskim rastojanjem  (koje sada iznosi 2,810 mm). Ovo povećanje dimenzija trebalo bi pre svega da se odrazi na jedan od nedostataka koje je Serija 3 imala u odnosu na svoje konkurente, a to je manjak prostora pozadi, dok novi model nudi 15 mm više prostora za noge.
 
Uprkos povećanju dimenzija, upotrebom raznih tehnologija za smanjenje težine,  novi model Serije 3 je, u zavisnosti od verzije, i do 40 kilograma lakši od prethodne verzije.
 
Najprodavaniji model kompanije iz Minhena će u početku biti dostupan u verzijama sa četiri TwinPower motora sa turbo-punjačem: dva benzinska i dva dizel, sa dva prenosa u ponudi - šestostepenim manuelnim i osmostepenim automatskim.
 
Ponudu "benzinaca" čine 328i i 335i, sa EfficientDynamics paketom za uštedu goriva. 328i pokreće 2.0-litarski četvorocilindrični sa dvostrukim turbo-punjačem i direktnim ubrizgavanjem, koji donosi 240 KS i 350 Nm obrtnog momenta pri 1,250-4,800 o/min. Ubrzanje do 100 km/h ostvaruje za 5.9 sekundi, uz elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 250 km/h. Potrošnja mu je za 11% manja u poređenju sa prethodnom verzijom i iznosi 6.4 litara/100 km.
 
Pod haubom 335i se nalazi šestocilindrični motor sa turbo-punjačem, 306 KS i 400 Nm obrtnog mometa pri 1,200-5,000 o/min. Od nule do "stotke" ubrzava za 5.5 sekundi, uz takođe elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 250 km/h. Prosečna potrošnja modela 335i, u zavisnosti od specifikacija, iznosi 7.2-7.9 litara/100 km.
 
Većinu kupaca na evropskom tržištu će interesovati 320d i 320 d EfficientDynamics sa turbo-dizel motorima i 184, odnosno 163 KS. 320 d do 100 km/h stiže za 7.5 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 235 km/h sa potrošnjom od 4.5 litara/100 km i emisijom ugljen-dioksida od 118 g/km.
 
320 d EfficientDynamics  isto to radi za 8.0 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 230 km/h, sa potrošnjom od 4.1 litar/100 km i emisijom CO2 od 109 g/km.
 
Na proleće 2012, tri nova agregata će se pridružiti postojećim - jedan benzinski i dva dizelaša. Benzinski model je 320i i pokreće ga verzija 2.0-litarskog tvin-turbo motora sa 184 KS i 270 Nm. U dizel verziji su 316d sa 116 KS i 260 Nm, kao i 318d sa 143 KS i 320 Nm.
 
Na jesen naredne godine, BMW će lansirati i ActiveHybrid 3 verziju, sa istim hibridnim pogonom kao i na ActiveHybrid 5-ici.
 
Hibridna verzija Serije 3 će kombinovati 3.0-litarski TvinTurbo benzinski motor (306 KS) sa električnim motorom (54 KS), integrisanim u osmostepeni automatski prenos. Maksimalna kombinovana snaga iznosi 340 KS uz potrošnju od 6.4 litara/100 km.
 
Uz tri osnovna moda - Comfort, Sport i Sport+, nova Serija 3 nudi i Driving Experience Control sistem.
 
Uz sve to, tu je i pregršt dodatne oprema, od koje treba izdvojiti adaptivno M Sport ogibljenje, Head-Up displej, ConnectedDrive info-zabavni sistem, Active Cruise Control sa Stop&Go sistemom, asistenta parkiranja i pružanje podataka o saobraćaju u realnom vremenu.
 
BMW je investirao preko milijardu evra u globalnu proizvodnju nove Serije 3, koja će se osim u Minhenu proizvoditi u Regensburgu i u Roslinu, u Južnoj Africi. 
 
Početna cena u Nemačkoj iznosiće 35,350 evra za 320d, odnosno 43,600 evra za 335i.
 
 
 
 
N. Lasica - Auto Portal