Novi Audi "A4"

Novi Audi "A4"

Novi Audi "A4"

Nova generacija Audi "A4" limuzine je tu. Sjajna kombinacija tehnologije i estetike garantuje uživanje u vožnji uz dovoljno snage iz agregata koji emitijue minimalne količine CO2. Nova nemačka limuzina je dodatno smršala ali nije izgubila na voznim karakteristikama ili bezbednosti u vožnji.

Spoljašnjost

Novi Audi limuzina je tu. Model "A4" naredne generacija ima sledeće dimenzije: dužina od 4 7266m znači da je novi model za 25mm duži od prethodne; u širini je novi "A4" porastao za 16mm i sada je širok ukupno 1 842mm dok je visina ostala ista i iznosi 1 427mm. Međuosovinski razmak je povećan za 12mm i sada iznosi 2 820mm. Ono što je potrebno posebno naglasiti jeste da je novi "A4" izgubio na težini i sada je lakši za 120 kilograma pa mu ukupna masa iznosi 1 320 kilograma, mereno bez vozača u kabini. Sa sklopljenim zadnjim sedištima ukupni tovarni kapacitet prtljažnika iznosi 1 510 litara.
Kupci mogu birati između 15 različitih boja karoserije. Dve "pune" boje koje su u ponudi jesu sjajno-crna i "čaplja" bela dok su ostale boje u metalik varijanti. Matrix LED svetla sadrže 11 dioda koje troše ukupno 20 vati struje. U zavisnosti od uslova na putu ova svetla sjaje u jednom od čak 64 različitih nivoa. Izduvni sistem se završava jednim ili sa dva auspuha koji kod nekih varijanti imaju i hromirane završetke. "Avant" verzija dolazi i sa krovnim spojlerom.

Unutrašnjost

Kada se zakorači u kabinu prostranost je više nego očigledna. Novi Audi "A4" ima za 11mm više mesta za ramena vozača i suvozača, dok je za iste putnike mesta za glavu, u odnosu na krov, sada više za 24mm. Putnici na zadnjoj klupi sada imaju 17mm više mesta za noge. Po ovim parametrima Audi "A4" je vodeći model u svom segmentu. Sedišta su u potpunosti redizajnirana i podržavaju anatomski oblik ljudskog tela. Naslon za glavu se može podešavati ne samo po visini već i po dubini. Većina verzija ove limuzine ima grejače u sedištima dok kod sportskih varijanti sedišta dolazi i sa sistemom za rashlađivanje.
Instrument-tabla je postavljena našto niže kako bi svim putnicima bila podjednako pristupačna. Osvetljenje kabine se može podešavati nezavisno za svakog putnika i to u različitim nijansama i intenzitetu svetla. Sama instrument-tabla se može sačiniti u kombinaciji dve boje, kao što je crna i siva. Kupci mogu birati u kojoj meri žele da u kabini bude zastupljena originalna a u kojoj meri sintetička koža. Mogućnost raznih kombinacija ograničena je samo maštom kupca koji može odrediti i zastupljenost drvenih i metalnih detalja.

Motori

U početnom periodu u ponudi će biti tri TSFI agregata i četiri TDI motora koji raspolažu snagom od 150 do 270 konjskih snaga. U poređenju sa prethodnim modelom potrošnja goriva je smanjena za petinu dok je snaga koju motori daju povećana za 25%. Svi motori ispunjavaju "Euro 6" standarde. Start/Stop sistem je tu i kada se automobil zaustavlja na crvenom svetlu već pri brzini od 7 km/h motor se gasi dok kod verzije sa TDI 3.0 motorom sa tiptronic menjačem motor prestaje sa radom tek na 3 km/h.
Najslabiji motor je TSFI benzinac zapremine 1.4 litara koji daje 150 konja snage i dolazi u kombinaciji sa sedmostepenim "S tronic" menjačem. Od 0 do 100 na sat ubrzava za 8.9 sekundi dok maksimalna brzina iznosi 210 km/h. Prosečna potrošnja goriva je 4.9 litara na 100 pređenih kilometra dok emisija CO2 po pređenom kilometru iznosi 114 grama. Kada je dvolitarski TSFI u pitanju on dolazi u dve varijante, sa 190 i 252 konjske snage uz maksimalni obrtni momenat od 320Nm odnosno 370Nm. Ubrzanje kod slabije varijante iznosi 7.3 sekunde a prosečna potrošnja iznosi 4.8 litara dok snažniji agregat nudi ubrzanje od 5.8 sekundi i troši prosečno 5.7 litara na 100 pređenih kilometara.
Do sada najprodavanije verzije bile su sa dvolitarskim TDI agregatima. Dve varijante se za sada nude, sa 150 i 190 konja snage. Iako je nešto slabija varijanta sa 150 konja uz "S tronic" sistem transmisije i pogonom na svim točkovima brzava od 0 do 100 za 8.7 sekundi i ima maksimalnu brzinu od 219 km/h. Kod verzije sa manualnim menjačem prosečna potrošnja iznosi 3.8 litara a emisije CO2 po kilometru iznosi 99 grama. Nešto snažniji agregat sa 190 konja snage nudi ubrzanje od 0 do 100 od 7.7 sekundi, uz vuču na prednjim točkovima. Maksimalna brzina iznosi 237 km/h. Prosečna potrošnja je 4.1 litar na 100km dok je emisija CO2 svedena na 107 grama po kilometru.

Tu su i najsnažniji trolitarski TDI agregati. Ukupne snage 218 odnosno 272 konja, uz vuču na prednjim točkovima, fabrička specifikacija kaže da je njihova prosečna potrošnja 4.2 litra uz emisiju CO2 od 110 grama po kilometru. Ubrzanje se može meriti sa sportskim automobilom i iznosi 5.3 sekunde dok je maksimalna brzina elektronski limitirana na 250 km/h.

Bezbednost

Što se sigurnosti vozača i ostalih putnika tiče kao preventiva tu je Audi sistem za prevenciju sudara koji dolazi kao deo standardne opreme kod svih varijanti nove "A4" limuzine. Pri brzinama do 85 km/h ovaj sistem skenira put kako bi detektovao ostala vozila i pešake koji se nalaze isped i to uz pomoć kamere koja se nalazi kod vetrobranskog stakla a "vidi" i do 100 metara isped automobila. Ukoliko se javi opasnost od sudara sistem sam stiska kočnicu, vozač dobija upozorenje a ukoliko ne odreaguje na pravi način automobil će se sam u potpunosti zaustaviti. Ovaj sistem može u potpunosti sprečiti nezgode ili smanjenjem brzine umanjiti silinu udara.
Jedan od ponuđenih sistema može da detektuje opasne uslove na putu i preuzme preventivne mere kako bi zaštitio putnike. Sigurnosti pojas se sam elektronski zategne, prozori i šiber se zatvaraju a aktiviraju se svetla za maglu, naravno ukoliko je to potrebno. Ukoliko je sudar neizbežan tada se aktivira sistem koji sam zaustavlja automobil nakon udara. Tu je još jedan preventivni sistem koji očitava pažnju vozača i izdaje mu razna upozorenja kada proceni da njegova pažnja nije na potrebnom nivou. Ograničenje brzine se može podesiti od 30 do 250 km/h što dobro dođe kada automobil na korišćenje dobije vozač-početnik.

Povezivanje

Novi "A4" dolazi sa instrument-tablom koja u mnogome podseća na tablet a na kojoj vozač može očitati sve bitne parametre za vožnju kao što su trenutna brzina, obrtaji motora, temperatura agregata, nivo goriva u rezervoaru, itd. Vozač može odabrati koja od ostalih obaveštenja će u datom trenutku moći da vidi na instrument-tabli. U zavisnosti od odabira verzije novog "A4" modela centralni displej će biti monitor od 5, odnosno 7 inča. Za putnike na zadnjoj klupi tu su tableti veličine 10 inča koji su ugrađeni u naslone za glavu prednjih sedišta na kojima putnici pozadi mogu uživati u raznim multimedijalnim sadržajima.
Putnici mogu svoje pametne telefone povezati sa automobilom preko "Apple Car Play" i "Android Auto" aplikacija. Funkcije kao što su navigacija, telefoniranje, muzika se mogu koristiti preko komandi automobila ili glasovnim komandama. Za dobru muziku zadužen je "3D" zvučni sistem koji je na novom "A4" modelu dobio četiri nova zvučnika koji se nalaze na instrument-tabli. Ukupno se u kabini nalazi 19 zvučnika koji raspoređuju snagu od 755 vati. Kako bi vaša muzika bila jedini zvuk koji se čuje u kabini zaduženo je "akustično" staklo za prednja vrata koje je tu da se postari da svi zvukovi koji dopiru od vani tu i ostanu.