Nova Škoda "Superb"

Nova Škoda "Superb"

Nova Škoda "Superb"

Česi su prethodnom verzijom ove limuzine sebi dali gotovo nemoguć zadatak po pitanju unapređenja nove varijante. Ali možemo slobodno reći da su prevazižli sva očekivanja jer su otišli korak dalje po pitanju kreativnosti i primenjene tehnologije kod modela treće generacije.

Bazirana na MQB platformi "VW grupe" nova Škoda "Superb" dolazi sa još večim gabaritima, novi sistemima za bezbednost u vožnji, kvalitetnije detalju u kabini i novim nivoom komfora. Moćni "Euro 6" agregati su tu da obezbede udobno i snažno krstarenje otvorenim putevima pa se time najveći češki automobil podigao među sam vrh modela iz srednjeg segmenta. Ujedno, nova "Superb" limuzina je do sada najbolji automobil koji je Škoda proizvela.

Pomenuta "VW" platforma omogućila je postavku većeg međuosovinskog razmaka što se odrazilo na povećanje prostora unutar kabine za veći komfor vozača i ostalih putnika. Konkretno, prostor za njihove laktove i glavu povećan je za 39mm, mesta za noge ima tačno 157mm, što je gotovo duplo više u odnosu na konkurente, a do "neba" automobila ima čak 960mm prostora. Mesto za laktove na zadnjoj klupi je uvećano za 69mm a zapremina prtljažnika je rekordna u ovom segmentu i iznosi 625 litara što znači povećanje kapaciteta za 30 litara u odnosu na "Superb" model druge generacije.

Za uživanje u vožnji zaduženi su i razni sistemi kao što je Aktivna kontrola šasije (DCC), odabir različitih režima vožnje, novi klima-uređaj i po prvi put trozonska klima. Kao deo dodatne opreme dolazi i panorama krov, za vožnju kroz lepše dane, dok se za toplotu u kabini tokom zime brinu grejači u sedištima, prednjim i zadnjim, grejači vetrobranskog stakla kao i grejači brizgaljki brisača. Senzor kiše i svetla automatski pali brisače i bira između dnevnih LED svetala i svetala za noćnu vožnju, koja opet podešava u zavisnosti od vidljivosti na putu. Od zgodnih dodataka tu su i mesta u vratima za kišobran i mogućnost otvaranja poklopca gepeka pomeranjem noge ispod zadnjeg branika u kojem se nalazi senzor.

"Superb" treće generacije je takođe i "najpametnija" Škoda do sada. Ova limuzina ima četiri potpuno nova informatička sistema koja su delo VW tehnološkog odeljenja, što se konkretno primećuje kroz brži rad računara automobila. Tu je i ekran osetljiv na dodir visoke rezolucije koji nudi pristup i upravljenje velikim brojem funkcija. Po prvi put u jednom Škoda vozilu nudi se mogućnost brze internet konekcije putem "LTE-a" koji je dostupan uz najviši nivo opreme koji podrazumeva i "Columbus" sistem. Tu su i "MirrorLinkTM", "Apple CarPlay" i "Android Auto" konekcije koje omogućavaju povezivanje pametnih telefona na kompjuter automobila i upravljanje aplikacijama istog. Sada i putnici sa zadnjeg sedišta mogu upravljati mulitmedijalnim sadržajem i to bežičnim putem; tu se pre svega misli na "Canton" audio sistem koji broji ukupno 12 zvučnika snage 610W.

Kada je ponuda agegata u pitanju nije bilo sumnje da će model koji dolazi iz "VW grupe" oskudevati u izboru na ovom polju. Kupcima je na raspolaganju odabir između ukupno osam različitih motora a valja pomenuti i da su ti agregati sada i do 30% efikasniji u odnosu na prethodne verzije i da ispuštaju daleko manje štetnih gasova. Ušteda u potrošnji dolazi, između ostalog, i kao posledica smanjene težine treće generacije "Superb" modela koji je sada lakši za 75 kilograma u odnosu na limuzine iz druge generacije. Najmanji potrošač je svakako "GreenLine" varijanta koja troši 3.7 litara na 100 kilometara i ima emisiju CO2 od svega 95 grama po kilometru.

Moderni agregati sa direktnim ubrizgavanjem i turbo-punjačem bazirani su na "MQB" tehnologiji i svi su u skladu sa "Euro6" ekološkim propisima. Pet benzinski TSI agregata i još tri TDI dizel motora dolaze sa start-stop tehnologijom i sistemom povratka energije koja se stvara prilikom kočenja. Benzinski motori kreću se u opsegu snage od 125 do 280 konja dok dizelaši imaju snagu od 120 do 190 konja. Sve varijante, izuzev najslabije benzinske verzije, dolaze sa menjačem sa dvostrukim kvačilom.

Bezbednost je očito bila na vrhu prioriteta za inžinjere novog "Superb" modela. Deo standardne opreme su Elektronska kontrola stabilnosti, Sistem kočenja u nužnim situacijama, Aktivacija kočnica nakon udesa, Sistem kontrole pritiska u pneumaticima, sedam vazdušnih jastuka, pet sigurnosnih pojasa i još nekoliko sistema. Vazdušni jastuci na zadnjoj klupi su deo dodatne opreme kao i Sistem za kontrolu kretanja u sopstvenoj traci, sistem koji procenjuje da li je vozač sposoban da vozi i ukoliko nije odmah zaustavlja automobil je takođe deo dodatne opreme. Detektor mrtvog ugla, sistem koji "čita" znake upozorenja na putu, limitator brzine i sistem koji upozorava na nadolazeći saobraćaj iza automobila su na raspolaganju onima koji se odluče za verziju sa bogatijim paketom opreme.