Nova SEAT "Ibiza"

Nova SEAT "Ibiza"

Nova SEAT "Ibiza"

Kod novog modela "Ibiza" dosta je novina prisutno. Tu su novi motori, dodatni bezbednosni sistemi, personalizovani dodaci opreme i povrh svega novi informatički sistem za povezivanje vozača i kompjutera automobila.

Povezanost je danas glavni faktor u odabiru automobila kod većine pripadnika vlađe generacije. Misle se naravno na mogućnost da se pametni telefoni vozača povežu sa centralnim kompjuterom automobila. Zato je nova SEAT "Ibiza" opremljena "Easy Conncet" informatičkim sistemom druge generacije. Na sisteme kao što su "Media" i "Navi" može se dodati i "MirrorLink" funkcija što omogućava savršenu integraciju vašeg pametnog telefona i novog španskog automobila. SEAT nije želeo previše da se oslanjana druge pa je u saradnji sa kompanijom SAMSUNG stvorio sopstevnu aplikaciju za pametne telefone pomoću koje se upravlja podešavanjima i medijskim sadržajima automobila.

Kada je spoljašnji izgled u pitanju nova "Ibiza" dolazi u verzijama sa troje i petoro vrata. Varijante sa troje vrata su modeli "SC Sport" kupe i "ST Sport Tourer". Da li će biti i drugih oblika karoserija još uvek nije odlučeno jer se čeka reakcija kupaca i stepen njihove zainteresovanosti. Takva je situacija i sa ostalim delovima koji su lako podložni promenama, kao što su farovi sa LED dnevnim svetlima, novi dizajn točkova veličine 16 i 17 inča i nove boje Moonstone (kamen sa Meseca) siva i "čili" crvena. Kada su felne u pitanju one se mogu dobiti u pomenutim veličinama ali izrađene od aluminijuma i to u dve različite boje.

Kada se zakorači unutar kabine jasno je da su se dizajneri vodili principima funkcionalnosti, preciznosi i dostupnosti. Insturment-tabla je jasno dizajnirana prema potrebama vozača. Sve komande su meko finiširane dok se pažnja obraćala i pri izradi najmanjih detalja kao što su dugmad na volanu, otvori ventilacije, radio-komande...Pomenuto povezivanje ne odnosi se samo na vozačev telefon i automobil već i na mogućnost drugih da se aktivno uključe u uživanje u vožnji; zato su tu USB priključci, Bluetooth konekcija, DAB digitalni radio, ekran osetljiv na dodir, SEAT audio sistem sa šest zvučnika.

Agregati naravno dolaze iz "VW grupe" pa zato ne čudi što ponuda obuhvata potpuno nove benzinske i TDI dizel motore. Najslabiji benzinac zapremine od jednog litara daje 75 konja snage odnosno 95 i 110 u TSU varijanti sa turbo-punjačem. Sa maksimalnim obrtnim momentom od 160, odnosno 200Nm, ovaj motor itekako može da povuče novi "Ibiza" model dok mu prosečna potrošnja ne pralazi 4.1 litara. Nakon njega dolazi četvorocilindrični TSI zapremine 1.4 litara koji daje 150 konjskih snaga uz kombinovanu potrošnju od 4.8 litara.

Naravno, rekord za najmanju potrošnju drži dizel TDI agregat zapremine 1.4 litara koji daje 75 konja snage i troši prosečno 3.8 litara. Kod njega je emisija CO2 svedena na 88 grama po kilometru pa tako on, uz sve ostele agregate, ispunjava najnovije "Euro6" ekološke propise. Ostali dizelaši imaju snagu između 90 i 105 konja i njihova potrošnja se kreće oko 3.8 litara na 100 pređenih kilometara. Sistem Start/Stop je deo standardne opreme kod svih agregata dok TSI sa 110 konja i TDI i 90 konjskih snaga dolaze sa DSG menjačem sa dvostrukim kvačilom kao delom dodatne opreme.

Nova "Ibiza" je namenjena ljudima koji imaju aktivan životni stil. Iako je pre svega kreiran kao sportski model ovaj automobil ima dovoljno mesta u prtljažniku, čija zapremine iznosi od 430 do 1 164 litara, da smesti dva bicikla, naravno kada im se skinu prednji točkovi. Za bezbednost u vožnji zadužen je sistem koji može da prepozna kad vozač zadrema za volanom, na osnovu načina na koji skreće, i da na vreme oglasi upozorenje. Tu je i sistem kočenja u slučaju nezgode a u slučaju aktiviranja vazdušnih jastuka sistem će aktivirati, pored pomenute kočnice, i sva četiri migavca kao i farove. Za one kojima je pre svega bitno uživanje u vožnji nudi se "Style" verzija koja donosi digitalni klima uređaj i ekran osetljiv na dodir u boji.