Nova Mazda "CX-3"

Nova Mazda "CX-3"

Nova Mazda "CX-3"

Konkurencija je sve jača na tržištu krosovera iz "B" segmenta. Zato je Mazda napravila svoj prvi mali SUV, model "CX-3" koji je namenjen mladim i kreativnim vlasnicima. Sa "SKYACTIV" dizel i benzinskim agregatima, vučnom na prednjim i na svim točkovima, automatskim i manualnim menjačima, kao i gomilom bezbednosnim i multimedijalnih sistema ovaj Japanac se nameće kao sjajna kupovina velikom broju vozača.

Mazda je kreirala svoj prvi mali "SUV" sa oznakom "CX-3" kao kombinaciju postojećeg "KODO" dizajnerskog rešenja i novih zahteva tržišta. Veliki točkovima, izraženi pragovi i visoko postavljena prednja rešetka odaju utisak SUV-a za kojeg ne postoje nedostižni predeli. Pomenutu alu-felne imaju veličinu od 18 inča, napred se nalaze LED dnevna svetla dok zadnja svetla seče poklopac prtljažnika. Zadnji deo automobila daje jasnu sliku sportskog automobila koja je samo naglašena kroz dva auspuha. Kupcima je na raspolaganju odabir od čak devet različitih boja koja menjaju svoje nijanse u zavisnosti od prirodnog svetla.

U kabini se jasno vidi da je većina komandi prilagođena isključivo vozaču. Volan i sedišta se mogu pomerati u gotovo neograničen broj kombinacija što nudi udobnosti vozačima različitih gabarita. Sedište se može pomerati napred-nazad u rasponu od 260mm dok se vertikalno može pomeriti do 40mm. Volan ima "hod" od 50mm. Kako se vozač ne bi previše zamarao tokom dugačkih putovanja vodilo se računa da pedale budu simetričko pozicionirane, kao i da se instrument-tabla i centralne kontrole nalaze u vidokrugu vozača za kojeg je obezbeđeno više nego dovoljno mesta za ramena i noge.

Vidljivost iz kabine je na visokom nivou pa vozač može videti gornju petinu deteta visine jedan metar koje se nađe ispred vozila. Za olakšano parkiranje i veću preglednost prilikom promene traka u saobraćaju Japanci su se odlučili za veliki udeo stakla u kabini što poboljšava i preglednost kada se gleda dijagonalno. Unutar kabine prisutni su detalji visokog kvaliteta izrade. U ponudi je enterijer od bele kože ili u kombinaciji crne i antilop kože. Kupcima je dat izbor između detalja koji su u srebrnoj, nežno crnoj i crvenoj boji, uz neizostavne sive linije. Prtljažnik je zapremine 350 litara ali se obaranjem zadnjih sedišta može povećati na 1 260 litara. Pozitivna stvar je i to što se, kada su zadnja sedišta postavljena u normalnom položaju, gepek može da primi kofer visine do 67cm.

Mazda vodi računa da vozač i ostali putnici budu povezani sa ostakom sveta dok putuju u novom "CX-3" krosoveru. "Active Driving Display" pruža vozaču sve podatke bitne za putovanje koji se nalaze u njegovom neposrednom vidokrugu. Brzina, uputstva navigacija i aktivni bezbednosni sistemi se mogu bez problema očitati u isto vreme, dok se ostale poruke smenjuju u zavisnosti od njihovog prioriteta. Iznad centralne konzole nalazi se ekran osetljiv na dodir veličine 7 inča na koji se može priključiti bilo koji pametni telefon. Opcije za povezivanju su Bluetooth i USB konekcija. "NAVTEQ" navigacija je tu da vozača odvede na željenu destinaciju a mape se mogu učitati sa SD memorijske kartice. Za dobru zabavu zadužen je "BOSE" zvučni sistem koji obezbeđuje kvalitetan zvuk.

Što se agregata tiče za sada kupci imaju dve opcije. To su benzinski agregat zapremine 2.0 litara i dizelaš zaprmine 1.5 litara. Naravno da oba motora dolaze sa "SKYACTIV" tehnologijom. Dizel agregat ima snagu od 105 konjskih snaga i maksimalni obrtni momenat od 270Nm. Kupac može da bira između varijanti sa pogonom na svim ili samo na prednjim točkovima kao i između manualnog i automatskog menjača. Za koju god opciju da se odluči dobiće Start/Stop opciju uz minimalnu potrošnju goriva. Oba agregata ispunjavaju "Euro 6" norme izduvnih gasova.

Benzinac zapremine dva litra daje 120 konja snage, kod varijante sa pogonom na prednjim točkovima, koji su dostupni pri 6 000 obrtaja u minutu uz maksimalni obrtni momenat od 204Nm koji je dostupan pri 2 800 obrtaja motora u minutu. Verzija sa pogonom na svim točkovima se ne razlikuje mnogo od prvo pomenute osim u snazi jer ima ukupno 150 konja snage. Kao i kod dizelaša i ovde su dostupni manualni i automatski menjač, Start/Stop sistem, agregat ispunjava "Euro 6" ekološke standarde. Vozaču je na raspolaganju dodatna snaga pritiskom na komandu za odabri režima vožnje, koja se nalazi pored menjača, a koja vas može odvesti u "Sport" režim rada.

Naravno da je "CX-3" napravljen sa ciljem da donese uživanje u vožnji ali se nikako nije zanemarila bezbednost ovog automobila. Tu je "i-ACTIVSENSE" sistem bezbednosti je označen kao "šesto čulo" ovog automobila jer koristi veliki broj kamera i radar kako bi upozorio vozača na opasnosti na putu. "Mazda Radar Cruise Control" (MRCC) sistem koristi radar koji radi na frekvenciji od 76GHz i koji može da detektuje brzinu i udaljenost vozila koje se nalazi ispred vas. Ovaj radar može da detektuje brzinu u rasponu od 30 do 200 km/h a na njegov rad ne utiču uslovi na putu kao što su smanjena vidljivost ili padavine. Tu je sistem koji upozorava vozača ukoliko je isuviše blizu vozila koje se nalazi ispred njega kao i sistem koji putem zvučnog signala upozorava vozača da se na putu ispred nalazi prepreka.

"Smart Brake Support" (SBS) sistem je tu da umesto vozača aktivira kočnicu ukoliko dobije signal upozorenje od gore navedenih sistema. Ovaj sistem drugačije funkcioniše u gradu u odnosu na otvoreni put. U uslovima gradske vožnje, ukoliko se detektuje objekat u razdaljini od 6 metara, sistem sam koči ukoliko se vozilo kreće brzinom između 4 i 30 km/h. Sistem koji upozorava vozača na napuštanje trake deo je standardne opreme kao i sistem koji kontroliše svetlosne zrake koje "CX-3" emituje, kako ne bi zaslepeli vozača koji vam dolazi u susret.

Naravno, nije uvek moguće izbeći sudar, ali ukoliko do najgoreg dođe "CX-3" vam pruža visok stepen zaštite zahvaljujući lakim ali izuzetno čvrstim materijalima koji su korišćeni za izradu šasije. Ojačani čelik i jaki varovi osiguravaju dobro apsorbovanje udarca i pravilan raspored sile koje se stvara pri udaru. Deo standardne opreme su vazdušni jastuci koji se nalaze napred, pozadi i sa strane. Ovi jastuci se brže aktiviraju zahvaljujući senzorima koji se nalaze u vratima. Tu su četiri sigurnosna pojasa kao i pregrada između gepeka i zadnje klupe kako prtljag pri udaru ne bi postao opasan po putnike.