Najveći problemi naših vozača

Najveći problemi naših vozača

Najveći problemi naših vozača

Poznato je da prosečan građanin Srbije vozi automobil koji je star preko 15 godina i naravno da mu njegov ljubimac često zadaje probleme. Ali evo šta pored toga najviše smeta domaćim vozačima.

Skupa registracija za veliku kubikažu - na tržištu polovnih automobila preko 90% jesu automobili sa zapreminom motora do 2000 kubika. Razlog tome jestu skupa registracija za vozila sa 2.2 ili 3.0 motorima. Domaći vozači bi voleli da se zakon promeni i da mogu sebi da priušte vožnju u automobilu sa snažnijim agregatom.

Loši putevi - pri kupovini polovnog automobila mnogi će se radije odlučiti za nešto skuplje vozilo koje je uveženo direktno iz inostranstva nego za automobil koji je kupljen i vožen kod nas jer su domaći putevi nemilosrdni po vešanje i gume naravno.

Skupa putarina - domaći putevi su među najlošijim u Evropi ali zato plaćamo putarinu kao da jezdimo drumom. Uz najavljeno poskupljenje od 10% situacija će biti još lošija.

Prva pomoć - komplet prve pomoći košta gotovo 1 500dinara a iz nekog razloga se mora menjati na svakih par godina što nije mali, ali jeste nepotrebni, trošak.

Atest stakala i kuke - atestiranje zatamnjenih stakala i kuke za vuču je jako komplikovan i često zamršen, nejasan proces. Oduzima gomilu vremena i živaca a bogami i para jer za neke automobila atestiranje zatamjenih stakala može da košta i do 300 evra.

Zaštita od lopova - stanari u zgradama koje nemaju zaštićeni garažni prostor često su na meti lopova koji, ukoliko nisu u mogućnosti da ukradu automobil, onda iz njega vade akumulatore ili radio. Država im daje veoma blage kazne pa se često lopovi vraćaju po ono što nisu mogli da ponesu prvi put.

Nepravedne premije osiguranja - ukoliko vozite savesno i ne izazivate sudare nakon tri "čiste" godine dobijate bonus od 15% i to je maksimalni popust koji možete ostvariti bez obzira što nakon toga možete biti bez greške i 20 godina. Sa druge strane ukoliko napravite udes vaša premija poskupljuje za 50%, nakon drugog udesa za 100 a nakon trećeg (naravno u toku iste godine) za 150%. Kako biste opet plaćali normalan iznos morate voziti bez greške osam godina.

Skupa B kategorija - pred novim vozačima je izazov polaganja iz više faza koji traje više meseci ali i košta punih 80 000 dinara. To je gotovo ravno školarini na mnogim fakultetima pa su svršeni srednjoškolci često u situacija da moraju birati samo jedno.