Na „Otodromu“ neće biti favorita

Na „Otodromu“ neće biti favorita

Na „Otodromu“ neće biti favorita

Staza „Otodrom“ u Istanbulu predstavljaće veliki izazov za sve vozače jer se radi o potpuno novoj pisti u šampionatu Formule 1. Međutim, Gran pri Turske (21. avgust) donosi dodatnu glavobolju inžinjerima, tehničarima i mehaničarima koji u rekordnom roku moraju da pripreme bolide za nepoznate uslove.



Naš posao je da pomoću kompjutera prođemo milion scenarija koji mogu da se dogode u Istanbulu. Računamo prosečnu potrošnju goriva, temperaturu pneumatika, stepen prenosa na svakom delu staze... Zatim, tražimo najbolja mesta za preticanja, kao i pravi trenutak kada bi Alonso i Fizikela trebalo da uđu u boks. Podloga na novim stazama se dosta razlikuje od podloga kao što su, recimo, u Silvertonu ili Imoli rekao je Pet Sajmonds, direktor inžinjera u Renou.

Vozačima će biti potrebno između pet i deset probnih krugova da savladaju stazu u Istanbulu i zapamte, bukvalno svaku krivinu. Dobro je kada ne znate šta vas tačno očekuje. Nikada mi nije bio problem da napamet naučim stazu, ali teorija i praksa ne mogu da se porede. Stariji vozači, kao što su Šumaher, Vilnev i Kultard, bili su dugo u prednost jer su bolje poznavali staze. U Tuskoj nema favorita. Svi smo na istom i voleo bih da budem prvi pobednik u Istanbulu - poručio je Španac Fernando Alonso, vozač Renoa i lider šampionata sa 87 bodova.

Priliku da vozi u Istanbulu dobiće i Džejson Tahincioglu, prvi turski vozač u Formuli 1. Tahincioglu, rođen pre 22 godine u Engleskoj, sedeće za volanom Džordana, a publici na stazi „Otodrom“ predstaviće se u revijalnoj vožnji pred početak Velike nagrade Turske.