Mini Test Škoda Yeti

Mini Test Škoda Yeti

Mini Test Škoda Yeti

Pre četiri godine Škoda je predstavila studiju crossover vozila pod nazivom Yeti. Snežni čovek je, vremenom, evoluirao u serijski model zasnovan na MPV-u Roomster i po izgledu se veoma malo razlikuje od koncepta.

Pre četiri godine Škoda je predstavila studiju crossover vozila pod nazivom Yeti. Snežni čovek je, vremenom, evoluirao u serijski model zasnovan na MPV-u Roomster, i što će potencijalnim kupcima biti interesantno jeste činjenica da se po izgledu veoma malo razlikuje od koncepta. Zvanična prezentacija Škode Yeti je upriličena na Salonu automobila u Ženevi, početkom marta.

Yeti, za razliku od Roomstera, ima naglašeni terenski izgled, sa novim aerodinamičnim i zaštitnim dodacima, tako da su mu dimenzije narasle na 4.223 mm (dužina), 1.793 mm (širina) i 1.691 mm (visina). Ova poslednja vrednost je dostignuta uvećanjem udaljenosti vozila od tla na 180 mm. Međuosovinsko rastojanje je, standardnih 2.578 mm. Sasvim dobar preduslov da u kabini bude dovoljno mesta za četiri (po potrebi i pet) odraslih putnika, koji pritom mogu da ponesu prtljag ukupne zapremine 416 litara. Ukoliko se u vozilu nalaze samo dve osobe, gepek može da se proširi do svih 1.760 litara.

Yeti-jevo poreklo se najlakše uočava u enterijeru: materijali korišćeni za oblaganje kabine su uporedivi sa vozlima iz Ingolstadta, što znači dovoljno kvalitetni i prilično robusni. Sasvim novo je i kolo upravljača, ali smo mišljenja da su dizajneri mogli malo da puste mašti na volju i ovom urbanom terencu podare malo intrigantniju instrument tablu. Ipak, njima se ništa ne može zameriti na polju ergonomije, koja je u ovom automobilu na zaista visokom nivou. Paleta ponuđenih agregata obuhvata isključivo turbo motore, od kojih svaki ispunjava Euro 5 normative o emisiji štetnih gasova.

Kupci mogu da biraju između dva benzinca i tri dizelaša: osnovu predstavlja četvorocilindrični TSI motor 1.2 (77 kW-105 KS) a ukoliko on budućem vlasniku nije dovoljan, tu je 1.8- četvorocilindraš od 118 kW (160 KS). Gama dizelaša je “ograničena” na dvolitarske sklopove, koji u zavisnosti od softvera ugrađenog u centralnu elektronsku jedinicu, oslobađaju 81, 103 ili 125 kW (110, 140 i 170 KS). Šestostepeni manuelni menjač je standard za sve verzije osim najslabijeg dizela koji dolazi sa petostepenom transmisijom, a uz mali benzinac se može poručiti DSG sa sedam stepeni prenosa. Iako Yeti vizuelno asocira na svojevrsno terensko vozilo, on to nije. Standardni pogon je na prednje točkove, dok se 4x4 verzija dobija uz benzinski i dizel motor. Bazna ponuda obuhvata točkove od 16 inča, sa pneumaticima dimenzija 215/60, dok se uz bolje pakete (ili doplatu) dobijaju izdašnije dimenzionisani točkovi- 225/50 R 17. Kako je bezbednost bila jedan od prioriteta konstruktora, gotovo kompletna ”sila elektronskih pomagala predstavlja deo serijske opreme svakog Yeti-ja.

Škoda Yeti je, naime, po dimenzijama “rame uz rame” sa Nissanom Kaškaj, Suzuki Grand Vitarom ili Kiom Sportage.

Na prednjem kraju ističu se krupni farovi, ali uz dodatak okruglih svetala za maglu koja u višim paketima opreme imaju ulogu da osvetljavaju put pri skretanju. Svetla po standardu kod Yeti-ja su halogena, a uz doplatu kod najvišeg nivoa opreme dobijaju se i biksenonski farovi.

Škodu Yeti-ja možete naći u AUTO ČAČKU i ostalim Škodinim auto salonima širom Srbije u tri različita paketa opreme i to:
•    ACTIVE
•    AMBITION
•    EXPERIENCE

Cena Škode YETI se na osnovu ovoga kreće od 14 809 - 25 299 evra sa porezima i carinom. Jedan od bitnijih dodataka ovom automobilu a koji sledi u svim paketima opreme je i ESP elektronska kontrola stabilnosti.

Izdvajamo pojedine dodatke u tzv. FULL paketu opreme: Četvorokraki multifunkcionalni kožni upravljač sa komandama za radio, dvoozonski klima-uređaj sa elektronskom regulacijom, aluminijumske felne od 17 inča, OFF ROAD funkcija, parking ASSISTENT, dugme za nadzor kabine i zaštitu od šlepanja vozila, hlađenje kasete na suvozačevoj strani i mnoga druga pomagala.

Testirani model Škoda Yeti 1.8 litara sa 118 kW TSI maksimalno razvija 200 km/h, potrošnja goriva u gradskoj vožnji 10 litara, a u vožnji na otvorenom 7 litara. Maksimalni obrtni moment 250 njutnmetara pri 1500-4500 obrtaja u minutu.

U svakom slučaju ”Snežni čovek” će se na asfaltnim podlogama ponašati sasvim pristojno; makadam mu ne pravi probleme a kao najjači adut tu je ipak njegov izgled.

Peti Škodin model pod nazivom Yeti sa proverenom VW-ovom tehnologijom i interesantnim dizajnom pokušaće nastaviti uspešnu češku priču. Mitsko himalajsko biće, po mitu, su samo retki imali prilike da vide, dok će češki "snežni čovek" sigurno biti itekako primećen kako na putevima tako i van njih.

Pogledajte galeriju sa testiranja Škoda Yeti

Pogledajte Video klip Test Škoda Yeti

AutoPortal.rs u saradnji sa ABS Show-om