Mini test Mazde6 Facelift

Mini test Mazde6 Facelift

Mini test Mazde6 Facelift

U četvrtak 27. maja u mestu Babe na 50 km od Beograda generalni zastupnik Mazdinih vozila za Srbiju, Mazda Srbija, organizovao je testiranje Mazde6 Facelift i povodom toga održao prezentaciju novog Mazdinog modela.

U četvrtak 27. maja 2010. godine u mestu Babe na 50 km od Beograda generalni zastupnik Mazdinih vozila za Srbiju, Mazda Srbija, organizovao je testiranje Mazde6 Facelift i povodom toga održao prezentaciju novog Mazdinog modela. Skup je održan u Country Club hotelu Babe koji se nalazi na obroncima Kosmaja u srcu netaknute prirode.

Na prezentaciji je uglavnom bilo reči o novinama kojima nova Mazda6 može da se pohvali kao i o  izuzetno dobrim prodajnim rezultatima Mazde. Posebno je naglašeno da teren na području naselja Babe nije bez razloga izabran za obavljanje testiranja. Naime, sama konfiguracija terena je veoma složena. Često se smenjuju oštri i kratki usponi i nizbrdice. Krivine su izuzetno oštre i ne tako pregledne, a asfalt je prilično dotrajao. Pre nego što smo krenuli na testnu vožnju, organizatori su nam predložili rutu kojom možemo da testiramo automobil. Naravno, to je bila samo preporuka, dobili smo dovoljno slobode da automobil odvezemo u bilo kom smeru. Jedino smo imali obavezu da se u dogovoreno vreme vratimo na ručak koji je zahvaljujući vrlo gostoljubivom osoblju Country Cluba i veoma ukusnim jelima bio izuzetno prijatan.

Nova Mazda6 je dostupna u tri karoserijske verzije i to kao sedan, hatchback i karavan. Porađeno je na styling-u automobila tako da je sada sportski izgled dodatno naglašen. Tome prvenstveno doprinose redizajnirane prednje i zadnje svetlosne grupe kao i svetla za maglu koja su sada pozicionirana u samim uglovima prednjeg spojlera. Prednja maska je takođe redizajnirana i posmatrajući je zajedno sa farovima odaje utisak nasmejanog automobila. Prednja svetla su dobila funkciju zaokreta, tako da adekvatno prate svaki okret upravljača pružajući na taj način mnogo bolju osvetljenost u oštrim i nepreglednim krivinama. Zadnja svetla imaju funkciju brzog paljenja i gašenja usled naglog kočenja u cilju što bržeg prenosa informacije o opasnosti do vozača iza. Vrata automobila su veoma masivna, što na prvi pogled govori da se dosta pažnje posvetilo sigurnosti putnika. Imaju veliki ugao otvaranja tako da se u automobil veoma lako i komotno ulazi. Automobil je dostupan u 10 različitih boja karoserije.

Na testu, sa kolegom iz druge redakcije, sam vozio Mazdu 6 Facelift u verziji sedan koja je imala nov benzinski 2.0 l DISI  motor koji raspolaže sa 155 KS na 6.200 o/min i ima obrtni moment od 193 Nm na 4.500 o/min. Uprkos povećanju snage i obrtnog momenta, potrošnja je smanjena i u kombinovanoj vožnji na 100 km iznosi 6,9 l uz emisiju CO2 od 159 g/km. Motor zadovoljava Euro 5 standard o izduvnim gasovima, a najveća zabeležena potrošnja na testu uz izuzetno oštru vožnju je iznosila 9,0 l/100 km. Motor baš i ne voli režim rada na niskim obrtajima. Više mu prija oštrija vožnja na višim obrtajima. Prava snaga se oseća tek iznad 4.000 o/min, kada motor počinje da se odaziva karakterističnim reskim i izuzetno prijatnim zvukom koji je posebno izražen u režimu od 5.000 o/min pa na više. Izuzetno mu prija režim rada na oko 3.000 o/min gde se i oseća najbolja spremnost. Motor je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem koji je izuzetno precizan i sa kratkim hodovima. Treći, četvrti i šesti stepen prenosa su duži u cilju smanjenja potrošnje a povećanja brzine. Međutim, upravo u ovim stepenima prenosa ubrzanja nisu impresivna kakva se očekuju. Prema podacima proizvođača maksimalna brzina ovog automobila je 217 km/h, a ubrzanje do 100 km/h iznosi 10 sekundi.

Upravo je složenost terena na kojem smo obavljali test omogućila da se Mazda 6 Facelift pokaže u svom najboljem svetlu. Automobil je veoma poslušan, a tome umnogome doprinosi izuzetno precizan upravljač koji reaguje tako reći već i na samu pomisao vozača. Pozicija sedenja vozača je izuzetno dobra, udobno se sedi i veoma malo pokreću ruke prilikom okretanja upravljača a automobil za to vreme sprovodi ozbiljne promene putanje. Karoserija je veoma čvrsta, ne primećuje se bilo kakvo upredanje ili uvijanje u oštrim krivinama. Automobil uvek zadržava željenu putanju, tako da ga ni po koja oštra rupa u sred krivine ne izbacuje sa pravca. Tome svakako doprinose i unapređeni amortizeri kao i ogibljenje koje je tako projektovano da karoseriji dopušta izuzetno malo naginjanje u krivinama. Osim toga, veoma je udobno i efikasno upija neravnine, a vibracije koje se na neravnom kolovozu prenose do putnika veoma su prigušene i nakon duže vožnje ne zamaraju. Takvo ogibljenje nam je omogućilo da neke veoma oštre krivine bez problema savladamo pri brzini od 100 pa i 120 km/h. Čak ni u takvim, izuzetno zahtevnim situacijama, nova Mazda6 neće vozača dovesti u neugodan položaj. Za takvu sigurnost su izuzetno zaslužne i kočnice koje su veoma sigurne i pouzdane i nisu "nervozne" kao kod nekih drugih novih modela. Njihov sastavni deo čine ventilirajući diskovi prečnika 299 mm napred i puni diskovi veličine 280 mm pozadi. Izuzetno korisna funkcija koju poseduju kočnice jeste da prilikom zaustavljanja na nekom usponu i ponovnog polaženja sistem dovoljno dugo zadržava pritisak u kočnicama omogućavajući tako vozaču polazak iz mesta bez upotrebe ručne kočnice ili kretanja automobila nizbrdo.

Za izradu enterijera su korišćeni veoma kvalitetni materijali. To se odnosi kako na kompletnu instrument tablu tako i na veoma udobna sedišta koja pružaju dobar bočni oslonac. U automobilu ima dovoljno mesta za pet odraslih putnika. Na zadnjoj klupi se izuzetno komotno sedi i ima dovoljno mesta za noge čak i za krupnije osobe. Na centralnom displeju se prikazuju informacije putnog kompjutera i sve druge bitne informacije, a odabir prikaza informacija vrši se tasterima smeštenim na upravljaču. Izolacija unutrašnjeg prostora od buke je odlična a pravi doživljaj predstavlja slušanje Bose Premium audio sistema. Ukrasni delovi na središnjoj konzoli su dobili visoko kvalitetan piano crni premaz, a komande koje se često diraju su hromirane.

Nova Mazda6 je na testu ostavila veoma dobar utisak kako performansama tako i kvalitetom izrade. Smatramo da je cena sasvim pristojna i korektna za ono što automobil nudi. U svakom slučaju ko razmišlja o kupovini novog porodičnog automobila sa četvoro vrata ozbiljno bi trebao kao opciju da uzme u razmatranje i novu Mazdu6.

Cena Mazde 6 TE u verziji sedan (sa 4 vrata) koju smo vozili na testu iznosi 22.390 evra sa PDV-om. Paket opreme obuhvata: 17" alu felne, grejana sedišta vozača i suvozača, šaržer za 6 CD-a (MP3 kompatibilan), 6 zvučnika, HHA sistem za pomoć pri vožnji uzbrdo, senzor za kišu, automatski dvozonski klima uređaj, tempomat, elektro podizače prednjih i zadnjih stakala, DSC dinamičku kontrolu stabilnosti, ABS, EBD sistem raspodele kočenja i EBA sistem pri naglom kočenju.

Za sva nova vozila Mazda daje garanciju od 3 godine ili 100.000 pređenih kilometara. Za vreme trajanja garantnog roka kupac ima pravo na eventualno uklanjanje grešaka na materijalu i grešaka u proizvodnji. Garancija na koroziju je 12 godina bez ograničenja pređene kilometraže, a na boju je 3 godine takođe bez ograničenja pređene kilometraže.

Prvi servis za novu Mazdu6 je predviđen nakon pređenih 20.000 km ili nakon 12 meseci, a svaki sledeći servisni interval takođe se obavlja nakon pređenih 20.000 km ili jednom godišnje.

Za dodatne informacije posetite sajt  www.mazda-rs.com.

Tehnički podaci modela Mazda6 Facelift u verziji sedan (sa 4 vrata):

Motor
Radna zapremina, (litara/cm³) 2.0 / 1999
Konstrukcija motora 4-cilindrični benzinski motor
Maksimalna snaga KW 114
Maksimalan obrtni moment Nm pri 1/min 193 / 4.500
Kategorija emisije izduvnih gasova Euro 5
Menjač Manuelni 6
Performanse
Maksimalna brzina, (km/h) 217
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 10.0
Dimenzije i masa
Dužina, (mm) 4755
Širina, (mm) 1795
Visina, (mm) 1440
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2725
Zapremina prtljažnika (l) 519
Zapremina rezervoara (l) 64
Masa praznog vozila (kg) 1325 - 1350
Potrošnja goriva
U gradu, (l/100km) 9.6
Na otvorenom putu, (l/100km) 5.3
Kombinovano, (l/100km) 6.9
Vrsta goriva Bezolovni benzin

Nenad Perišić - Auto Portal