Mercedes-Benz C Klasa

Mercedes-Benz C Klasa

Mercedes-Benz C Klasa

Nova C-Klasa otvara novo poglavlje u Mercedesovoj uspešnoj priči i postavlja nove standarde kada je reč o klasi premijum modela srednje veličine.

Novi model se može pohvaliti 100 kilograma manjom težinom, odličnom aerodinamikom, ekonomičnim motorima, ali i sistemima pomoći koji nude vrhunsku bezbednost, u kombinaciji sa izuzetnom udobnošću.

C-Klasa je najprodavanija Mercedesova serija, a prethodna generacija, lansirana 2007, prodata je u preko 2,4 miliona primeraka. Novi model nudi jasan i senzualni dizajn uz pregršt tehničkih inovacija, izuzetnu ponudu standardne opreme, ali i izvanrednu potrošnju i emisiju.

Međuosovinsko rastojanje je veće za 80 milimetara (2840), a automobil je u odnosu na svog prethodnika 95 milimetara duži (4686) i 40 milimetara širi (1810). Rezultat je dodatni prostor koji se najviše primećuje na zadnjim sedištima, a treba naglasiti da nova C-Klasa ima i veći prtljažni prostor, zapremine 480 litara.

Vizuelno, nova C-Klasa predstavlja hrabar iskorak u odnosu na svog prethodnika, svojim upadljivim, dinamičnim dizajnom, kojem je inspiracija bila moderna estetika, a dominiraju precizne linije. Nova C-klasa potpuno menja pojam savremenog luksuza.

U standardnoj opremi se nalaze H7 halogena svetla, uz dostupne štedljive LED varijante, od kojih treba istaći dinamičnu verziju sa LED sistemom inteligentnog osvetljenja.

Enterijer donosi stilski izgled kakav se retko sreće čak i na modelima viših klasa. To se ogleda u pažljivo odabranim materijalima visokog kvaliteta, kao i precizno odrađenim detaljima.

Sam dizajn enterijera donosi novi pristup jer su dizajneri spojili prepoznatljivu aritekturu Mercedesovih modela sa potpuno novom centralnom konzolom, čiji izgled se nešto menja kod modela sa manuelnim prenosom, kako bi pružila prostor za manevrisanje menjačem.

Slobodno možemo reći da glavno mesto na konzoli zauzima ekran dijagonale 7 ili 8 inča (sa COMAND Online specifikacijama).

Na naslonu za ruku na centralnom tunelu, nalazi se "tačped", koji omogućava jednostavne i intuitivne operacije kao na pametnim telefonima, a omogućava i pisanje slova i brojeva (prepoznaje karaktere na bilo kom jeziku).

Tu su ukupno tri različite linije dizajna i oprema, kako za enterijer, tako i za eksterijer: AVANTGARDE (naglasak na sportskim karakteristikama), EXCLUSIVE (fokus je tehnologija) i AMG (performanse).

Nova C-Klasa ima široku ponudu snanih i efikasnih benzinskih i dizel agregata, od kojih svi imaju ECO start/stop fuknciju i ispunjavaju Euro 6 standarde. Potrošnja je u poređenju sa prethodnim modelom, manja i do 20 odsto.

Ponuda motora će vrlo brzo biti proširena novim, malim dizel agregatom zapremine 1600 kubika (1598) i snage 115-136 konja, uz 280 ili 320 Nm obrtnog momenta.

Osim njega, u ponudi će se naći i poboljšana verzija već dokazanog 2,2-litarskog četvorocilindarskog dizel motora, dostupnog u više različitih varijanti, od 115 do 204 KS. Očekuje se i dostupnost C 220 BlueTEC modela sa 170 KS, kao i BlueEFFICIENCY varijante.

U ponudi je i pet četvorocilindarskih benzinaca, snage od 156 do 238 konja. Naravno, tu će biti i C 180 ECO Edition model, kao i BlueEFFICIENCY varijanta. U dogledno vreme, u ponudi će se naći i šestocilindarski benzinski agregatsa 333 KS.

Kao što je to slučaj sa S i E Klasom, Mercedes srema i hibridnu varijantu - C 300 BlueTEC HYBRID, sa četvorocilindarskim dizel motorom i kompaktnim električnim agregatom (204 + 27 KS), uz potrošnju od svega 3,9 lit/100 km. Mercedes nudi dva nova šestostepena manuelna menjača za četvorocilindarske motore, a što se automatika tiče, tu je 7G-TRONIC PLUS prenos. Za poboljšanu stabilnost u vožnji, dostupan je i 4MARIC sistem pogona na sva četiri točka.

Nova C-Klasa donosi pregršt bezbednosnih i pomoćnih sistema, od kojih su neki nedavno imali svoju svetsku premijeru na S i E-Klasi, a koji su objedinjeni u celinu koju Mercedes naziva "Intelligent Drive".

ATTENTION ASSIST pomaže vozačima da održe pažnju i budnost, a nudi informacije (na osnovu zadatih parametara) o stepenu budnosti i upozorava kada se vozač preforsira. Sistem adaptivnog kočenja sprečava sudar od brzina od 7 km/h pa dalje, ali ima još jednu važnu funkciju: u slučaju mogućeg sudara, ako ljudski faktor zakaže, sam koči, a radi na brzinama do 200 km/h.

Tu su još DISTRONIC PLUS, pomoć pri vožnji kroz zakrčen saobraćaj, BAS PLUS pomoć pri kočenju, koju po potrebi povećava kočionu silu, PRE-SAFE kočenje, koje detektuje parkirana vozila i pešake, a automatski koči ako vozač zakaže (do 72 km/h).

Active Lane Keeping Assist sprečava nenameran izlazak iz trake, a od ostalih sistema treba izdvojiti Active Parking Assist (parkiranje) i Traffic Sign Assist. Osim ojačanih pojaseva, tu su i brojni vazdušni jastuci koji brinu da u slučaju sudara, putnici budu maksimalno zaštićeni.

Klima uređaj je naročito poboljšan, pre svegakada su kvalitet, performanse i efikasnost u pitanju. C-Klasa je jedino vozilo u segmentu koje nudi detekciju tunela preko satelitske navigacije, pa tako automatski prilagođava klimu i nakon izlaska iz tunela, vraća je na podrazumevane vrednosti.

Uz novu generaciju multimedijalnog sistema, dolazi i vrhunsko ozvučenje, a kako živimo u eri pametnih telefona, moguće je njihovo povezivanje sa internetom, preko Bluetooth konekcije (deo standardne opreme).

Cena C-Klase u Srbiji iznosi od 31.908 evra (C 200 CDI) do 74.664 evra (C 63 AMG).